• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DavidS

Breitling
Hej! Ny på forumet och tänkte presentera mig lite kort.

Har haft ett ganska svalt intresse för klockor tyvärr.. Men min senaste upplevelse har gjort att jag känner att jag är på banan.

Äger i dagsläget två klockor som köptes in på valborg i år. Har dessförinnan haft en IWC big pilot.

Ska dra hela händelsen till varför jag har två nya klockor idag.

Har under något års tid gått och sneglat på en Chopard GMT med svart urtavla, riktigt fin tycker jag. Tänkte att jag skulle slå till på en i Dubai för en vecka sedan. Var inne i butiken i Dubai Mall och tänkte att jag kunde pruta ner den kraftigt (28.000:). Gick bet på mitt försök och gick därifrån lite besviken, men släppte jnte tanken på ny klocka. Lägligt nog så ligger Rolex butik precis i närheten så jag gick in och kikade och fastnade direkt för typ alla klockor. Har aldrig riktigt varit en Rolex fan, men ack vad jag fastnade, speciellt för Submariner. Hörde genast av mig till en gammal kollega och vän som jag vet är kung på klockor och stämde av priser.. Hade tyvärr inte guts nog att slå till på en klocka i Dubai då jag höjt gränsen för vad jag skulle lägga på en ny klocka..

Släppte aldrig tanken på klockan och bestämde mig för att köpa en Submariner direkt när jag kom hem. Sagt och gjort så gick jag till Rob Engström för att hämta ut min Submariner.. Var dock inte beredd på själva upplevelsen när jag kom dit.. Fick en del gott att dricka, träffade trevliga personer men framförallt så fick jag upp ögonen för en till klocka som glänste:)

Man kan säga att själva upplevelsen hos Rob gjorde att jag köpte på mig en till klocka, snacka om merförsäljning. De är duktiga!

Så för att sammanfatta: jag äger idag en submariner samt en gmt master i guld. Ja, ni ser på bilden. Jag är helt såld och kommer antagligen vara så resten av livet.

Kul att ha ett forum som man kan förkovra sig i, för det kommer jag garanterat göra!

Väl mött alla!


Såja! :p Dubai Mall är ändå en trevlig plats för klockfantaster! Har nästan allt man kan önska och de mesta på lager.
 

Randel

Cartier
Jag tänkte presentera mig, ny medlem som jag är. Jag kom ut som klock-fetishist omkring år 2000 när jag köpte min första "riktiga" klocka (Omega SMP), och p.g.a. av den och en dåtida kollega som ägde en mängd riktigt trevliga klockor har jag varit fast sedan dess. Den nämnda kollegan brukade för övrigt göra en grej av att knalla runt i Malmö i shorts och flipflops med sin AP Nautilus i platina på armen...Mitt intresse brukar gå lite upp och ner men just nu är jag inne i en riktigt stor klock-GAS-period. Förr hängde jag alltid på TimeToTalk och hade ärligt talat inte en aning om Klocksnack förrän för inte så länge sedan, och vilket trevligt forum ni har fått till här! Riktigt skoj :) P.g.a. husköp och två små barn är min budget för klockinköp idag ganska blygsam, och jag har valt att prioritera bort allt annat förutom min gamla SMP, en Rolex 1601 från 1966'ish samt en nyinköpt Rolex GMTIIc (116710), och det är den sistnämnda som satt fart på klockintresset igen! Fantastiskt fin klockan :)

I övrigt har jag sedan länge haft en faiblesse för (primärt) engelska, hand/randsydda skor så det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Jag såg att det fanns en ganska lång skotråd här inne, och där kommer jag nog att kunna bidra en del i alla fall.

Kul att vara här, ni verkar ha en riktigt schysst stämning med rimligt högt i tak, och det gillar jag.
Cheers!
/Kristian
 

Icaras

Rolex
Jag tänkte presentera mig, ny medlem som jag är. Jag kom ut som klock-fetishist omkring år 2000 när jag köpte min första "riktiga" klocka (Omega SMP), och p.g.a. av den och en dåtida kollega som ägde en mängd riktigt trevliga klockor har jag varit fast sedan dess. Den nämnda kollegan brukade för övrigt göra en grej av att knalla runt i Malmö i shorts och flipflops med sin AP Nautilus i platina på armen...Mitt intresse brukar gå lite upp och ner men just nu är jag inne i en riktigt stor klock-GAS-period. Förr hängde jag alltid på TimeToTalk och hade ärligt talat inte en aning om Klocksnack förrän för inte så länge sedan, och vilket trevligt forum ni har fått till här! Riktigt skoj :) P.g.a. husköp och två små barn är min budget för klockinköp idag ganska blygsam, och jag har valt att prioritera bort allt annat förutom min gamla SMP, en Rolex 1601 från 1966'ish samt en nyinköpt Rolex GMTIIc (116710), och det är den sistnämnda som satt fart på klockintresset igen! Fantastiskt fin klockan :)

I övrigt har jag sedan länge haft en faiblesse för (primärt) engelska, hand/randsydda skor så det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Jag såg att det fanns en ganska lång skotråd här inne, och där kommer jag nog att kunna bidra en del i alla fall.

Kul att vara här, ni verkar ha en riktigt schysst stämning med rimligt högt i tak, och det gillar jag.
Cheers!
/Kristian

PP menar du väl? ;). Välkommen!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tänkte presentera mig, ny medlem som jag är. Jag kom ut som klock-fetishist omkring år 2000 när jag köpte min första "riktiga" klocka (Omega SMP), och p.g.a. av den och en dåtida kollega som ägde en mängd riktigt trevliga klockor har jag varit fast sedan dess. Den nämnda kollegan brukade för övrigt göra en grej av att knalla runt i Malmö i shorts och flipflops med sin AP Nautilus i platina på armen...Mitt intresse brukar gå lite upp och ner men just nu är jag inne i en riktigt stor klock-GAS-period. Förr hängde jag alltid på TimeToTalk och hade ärligt talat inte en aning om Klocksnack förrän för inte så länge sedan, och vilket trevligt forum ni har fått till här! Riktigt skoj :) P.g.a. husköp och två små barn är min budget för klockinköp idag ganska blygsam, och jag har valt att prioritera bort allt annat förutom min gamla SMP, en Rolex 1601 från 1966'ish samt en nyinköpt Rolex GMTIIc (116710), och det är den sistnämnda som satt fart på klockintresset igen! Fantastiskt fin klockan :)

I övrigt har jag sedan länge haft en faiblesse för (primärt) engelska, hand/randsydda skor så det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat. Jag såg att det fanns en ganska lång skotråd här inne, och där kommer jag nog att kunna bidra en del i alla fall.

Kul att vara här, ni verkar ha en riktigt schysst stämning med rimligt högt i tak, och det gillar jag.
Cheers!
/Kristian


Välkommen men vad menar du med AP Nautilus?
 

Mathias

Breitling
Hej är ny medlem på forumet har kikat in lite då och då utan att vara medlem, det var efter jag köpte min första klocka jag bestämde mig för att gå med.

Jag blev medlem här för att kunna få hjälp och råd från alla kunniga och trevliga här på forumet samt att jag gillar alla bilder folk lägger ut på sina vackra ur.

Är ingen samlare men min första klocka var en breitling superocean 42 abyss jag köpte i impuls på blocket för 9 månader sedan, efter det började intresset gro mer och mer.
Så sålde min breitling och köpte en rolex explorer ii polar som är en helt suverän klocka i mina ögon.
20140417_152144.jpg

Då jag inte är kunnig om klockor så läser jag mest vad andra skriver för att lära mig mer och kanske få inspiration till nytt köp i framtiden.
 

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Hej är ny medlem på forumet har kikat in lite då och då utan att vara medlem, det var efter jag köpte min första klocka jag bestämde mig för att gå med.

Jag blev medlem här för att kunna få hjälp och råd från alla kunniga och trevliga här på forumet samt att jag gillar alla bilder folk lägger ut på sina vackra ur.

Är ingen samlare men min första klocka var en breitling superocean 42 abyss jag köpte i impuls på blocket för 9 månader sedan, efter det började intresset gro mer och mer.
Så sålde min breitling och köpte en rolex explorer ii polar som är en helt suverän klocka i mina ögon.
20140417_152144.jpg

Då jag inte är kunnig om klockor så läser jag mest vad andra skriver för att lära mig mer och kanske få inspiration till nytt köp i framtiden.


Välkommen, trevliga klockor. Den där R modellen är väldigt Clean och snygg.
Det är därför forum är så trevliga, vi hjälper varandra.
Själv nybörjare, men samma intresse har vi alla här.
Mvh:)
 

Galaxy

Rolex
Hej! Ny på forumet och tänkte presentera mig lite kort.

Har haft ett ganska svalt intresse för klockor tyvärr.. Men min senaste upplevelse har gjort att jag känner att jag är på banan.

Äger i dagsläget två klockor som köptes in på valborg i år. Har dessförinnan haft en IWC big pilot.

Ska dra hela händelsen till varför jag har två nya klockor idag.

Har under något års tid gått och sneglat på en Chopard GMT med svart urtavla, riktigt fin tycker jag. Tänkte att jag skulle slå till på en i Dubai för en vecka sedan. Var inne i butiken i Dubai Mall och tänkte att jag kunde pruta ner den kraftigt (28.000:). Gick bet på mitt försök och gick därifrån lite besviken, men släppte jnte tanken på ny klocka. Lägligt nog så ligger Rolex butik precis i närheten så jag gick in och kikade och fastnade direkt för typ alla klockor. Har aldrig riktigt varit en Rolex fan, men ack vad jag fastnade, speciellt för Submariner. Hörde genast av mig till en gammal kollega och vän som jag vet är kung på klockor och stämde av priser.. Hade tyvärr inte guts nog att slå till på en klocka i Dubai då jag höjt gränsen för vad jag skulle lägga på en ny klocka..

Släppte aldrig tanken på klockan och bestämde mig för att köpa en Submariner direkt när jag kom hem. Sagt och gjort så gick jag till Rob Engström för att hämta ut min Submariner.. Var dock inte beredd på själva upplevelsen när jag kom dit.. Fick en del gott att dricka, träffade trevliga personer men framförallt så fick jag upp ögonen för en till klocka som glänste:)

Man kan säga att själva upplevelsen hos Rob gjorde att jag köpte på mig en till klocka, snacka om merförsäljning. De är duktiga!

Så för att sammanfatta: jag äger idag en submariner samt en gmt master i guld. Ja, ni ser på bilden. Jag är helt såld och kommer antagligen vara så resten av livet.

Kul att ha ett forum som man kan förkovra sig i, för det kommer jag garanterat göra!

Väl mött alla!

Välkommen! Kul historia och två fantastiska klockor. Jag ska till Dubai i höst, så jag får se om (och hoppas att) de är mer prutvilliga då. :rolleyes:

Och välkomna alla andra också förstås!
 

Degauss

Breitling
Hej Alla

Long time lurker och ny medlem.

American/Stockholmare (bott i Sverige i ca 10 år) som har alltid haft ett intrese för klockor.

Min samling inkluderar just nu en Omega SMPc 300m, en Victorinox DiveMaster 500 Mechanical, en Steinhart OVM och några G-Shocks.

Hälsningar
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Hej alla på forumet.

Tänkte slänga in en kort presentation av mig själv. Christian heter jag men kallas Syven.
Har på senare tid spenderat en hel del tid här på forumet läsandes diverse trådar och tänkte att det är dax att bli medlem.

Mitt intresse för klockor väcktes när min fru fick en Longines på sin trettioårsdag. Eftersom jag fyllde trettio året efter hade jag ett helt år på mig att gå och sukta efter vad jag skulle välja till min present. Efter att ganska länge velat ha en likadan klocka föll valet på en TAG Heuer Carrera. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag känner samma glädje än (fyra år senare) när jag tar på mig klockan på morgonen!

Dock märkte jag för något år sedan att jag börjat snegla på andra. Kanske förståeligt efter fyra år tillsammans...
Nu har jag köpt mig en Seiko som vardagsklocka men känner suget efter fler ändå. Tror att jag kommer få svårt att stilla mitt växande intresse. Särskilt efter att man läst på KS om alla fina klockor folk här sitter på!

Hursomhelst tycker jag att detta är ett riktigt trevligt forum med en trevlig ton folk emellan.
Mycket kunskap finns det ju också som jag tänker utnyttja inför nästa köp. :D

Tack för mig/Syven
 
Hej!
Ny på forumet.
Gillat klockar så länge jag kan minnas.
Köpte en breitling stealfisch för ca 2 år sedan. Efter det har det blivit Omega två gånger och nu en Rolex explorer 2.
Det är min första rolex men troligtvis inte min sista. Hoppas finna många nya kontakter och objekt på denna site.
// Henrik
 

Icaras

Rolex
Hej!
Ny på forumet.
Gillat klockar så länge jag kan minnas.
Köpte en breitling stealfisch för ca 2 år sedan. Efter det har det blivit Omega två gånger och nu en Rolex explorer 2.
Det är min första rolex men troligtvis inte min sista. Hoppas finna många nya kontakter och objekt på denna site.
// Henrik
Så nu blev de rätt! Ser att du redan drabbats av flipparsjukan! Välkommen! :)
 

bangen

Breitling
Hej allihopa!

Kände att det var dags att bli medlem efter att ha följt diverse trådar sedan en tid tillbaka.

Jag är en smålänning i 20-årsåldern som för närvarande är bosatt i Göteborg med anledning av studier och klockintresset har blommat ut mer och mer på senare tid. I dagsläget sitter jag på en Longines Hydroconquest som införskaffades relativt nyligen men jag hoppas på att kunna komplettera denna med en och annan vintage Omega i en snar framtid.

Väl mött!
 

jabla

Sarlacc
Välkommna hit alla nya! en bra start efter presentationen är att delta i ""Den första och enda dagens klocktråd".
 

R0B

Panerai
Tjena,

Ny här och tänkte skriva någon rad!

Har länge haft ett klockintresse och har precis börjat tjäna lite bättre och kan därför unna mig lite roligare klockor. Ju mer man surfar runt desto större blir intresset och tänkte därför gå med här. Jag vill lära mig mer och gissar att det finns en jävla massa kunskap samlat här!

Just nu består samlingen av en Breitling Crosswind G/S. Sen har jag en Seiko Pilot Flightmaster i guld och en Nixon The Player också, även om jag ser dessa som lite halvfabrikat efter att jag har börjat rocka min Breitling.

Nästa inköp kommer bli en Omega PO XL, den nya modellen. Om någon vill sälja en sådan är ni välkommen att kontakta mig!

Senare drömmer jag om en Rolex Deepsea, var och provade den för någon månad sedan och blev helt såld. Men dem börjar ju runt 70 loppor. Så det blir att spara lite innan man kan slanta upp till en sån.. :)

Anywho, kul att vara medlem. Hoppas kunna lära mig massor.
 

nate

Omega
Tjena!

Tänkte presentera mig här på forumet. Är en kille på 20 år som haft ett intresse för klockor fram och tillbaka hela livet. Det hela började med att jag och lillbrorsan köpte en falsk Rolex Submariner och en Datejust G/S när vi var 8 år på torget för 110 kr. Kände oss plötsligt extremt coola att vi hade "värsta flashiga klockorna" (haha). :bag:

När jag tog studenten fick jag en Breitling superocean av farsan och morsan i studentpresent. Efter detta var jag helt fast i klockor, satt och streck kollade på timetotalk och rolexforum hela dagarna. Drömklockan sen några år tillbaka var en Rolex Submariner 16613 /116613 (blå).

Hittade klocksnack för några månader sedan. Mycket trevligt forum och mycket aktivitet.

Tittat på massa klockor och bestämde mig för en Rolex Submariner i 30k klassen, Sen fortsatte det upp till en nyare GMT osv..

Allt som allt, så slutade det med att jag köpte en 116613 (blå) förra veckan.. Vilken jag trivs riktigt mycket med :D

Ser fram emot att lära mig mycket här.

Mvh Nate
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
R0B & nate Välkomna till Klocksnack, hoppas ni kommer trivas här. Posta gärna bilder på era klockor så att vi andra också kan få njuta lite av dem. Delad glädje är dubbel glädje :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
All right! Här kommer mina. Breitling Crosswind, Seiko Flightmaster och Nixon Player. Enjoy :)
image.jpg
Fina klockor, skulle dock inte kalla Seikon för halvfabrikat tycker den ser mycket trevlig ut, har själv funderat på en :)

Omega PO XL är en mycket bra klocka, tror det ligger några uppe på köp och sälj här på forumet!
 

Vult

Breitling
Hej Alla
Har lite svårt att fatta formatet i forumet, men tror jag börjar förstå lite.
( om det här kommer på rätt ställe förstås)

Har köpt och byt och köpt som många andra här. Det är konstigt att man aldrig blir riktigt nöjd, eller kanske det som är grejen.
För tillfället består lådan av följande:

Hublot Big Bang rose/tantalium , min favorit, limiterad 250st
AP Royal Oak offshore Volcano, kommer snart få orange band från Jacobs Straps.
Tudor BB, köpt har av Sullström. (Tack för en trevlig affär) Den ligger lite risigt till. PAM 025 är på önskelistan.

Sen ligger det ett gäng längst ner i lådan som jag ska sätta ut på köp&sälj när jag kommit på hur man gör.

Breitling Superocean, 1000m tror jag. Sliten, en riktig bad och båtklocka, eller Beater tror jag ni säger här.
Breitling Aerospace med UTC, tycker faktiskt om den, kanske blir kvar.
Oris Artelier Chrono, det är en snygg klocka som varit med ett bra tag.

Tack för mig, Mikael







Sent from my iPad using Tapatalk
 
Topp