• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MrBarba

Breitling
Tja!

Jag har tidigare varit en quartzägare eftersom jag varit ung och dum som inte riktigt förstått hur vacker en riktig klocka ska vara. Jag köpte min första "riktiga" klocka här om dagen och det blev en Certina DS 1 Day-Date.
Jag är intresserad av väldigt väldigt mycket; luftfart, teknologi, design, arkitektur, bilar och mycket mer. Men det jag är mest intresserad av är nog luftfart och elegans/klass.
Ser fram emot att få se och lära mig mycket av er på forumet!
20140509_184445-2.jpg
 

R0B

Panerai
Fina klockor, skulle dock inte kalla Seikon för halvfabrikat tycker den ser mycket trevlig ut, har själv funderat på en :)

Omega PO XL är en mycket bra klocka, tror det ligger några uppe på köp och sälj här på forumet!
Jo, det är väl sant. Den är grymt snygg och den får ofta mer uppmärksamhet än breitlingen. Men har nästan helt slutat använda den, tyvärr. Kanske dags att låta den luftas oftare.

Är sjukt taggad på PO:n, har skannat av köp och sälj här men inte riktigt hittat rätt. Vill ha den utan orangea detaljer.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej Alla
Har lite svårt att fatta formatet i forumet, men tror jag börjar förstå lite.
( om det här kommer på rätt ställe förstås)

Har köpt och byt och köpt som många andra här. Det är konstigt att man aldrig blir riktigt nöjd, eller kanske det som är grejen.
För tillfället består lådan av följande:

Hublot Big Bang rose/tantalium , min favorit, limiterad 250st
AP Royal Oak offshore Volcano, kommer snart få orange band från Jacobs Straps.
Tudor BB, köpt har av Sullström. (Tack för en trevlig affär) Den ligger lite risigt till. PAM 025 är på önskelistan.

Sen ligger det ett gäng längst ner i lådan som jag ska sätta ut på köp&sälj när jag kommit på hur man gör.

Breitling Superocean, 1000m tror jag. Sliten, en riktig bad och båtklocka, eller Beater tror jag ni säger här.
Breitling Aerospace med UTC, tycker faktiskt om den, kanske blir kvar.
Oris Artelier Chrono, det är en snygg klocka som varit med ett bra tag.

Tack för mig, Mikael
Sent from my iPad using Tapatalk


Välkommen hit. Ingen dålig samling du har! Lite bilder vore trevligt (inte så svårt att lägga upp).
Förresten läs villkoren för att lägga upp på köp och sälj så kommer du nog på hur du ska göra. Skriv lite fler inlägg!
 

Jens

Greedo
Tja!

Jag har tidigare varit en quartzägare eftersom jag varit ung och dum som inte riktigt förstått hur vacker en riktig klocka ska vara. Jag köpte min första "riktiga" klocka här om dagen och det blev en Certina DS 1 Day-Date.
Jag är intresserad av väldigt väldigt mycket; luftfart, teknologi, design, arkitektur, bilar och mycket mer. Men det jag är mest intresserad av är nog luftfart och elegans/klass.
Ser fram emot att få se och lära mig mycket av er på forumet!
20140509_184445-2.jpg

Och om några år så kommer du ha kunskap nog och tillräckligt med förstånd för att kunna uppskatta ett bra Quartz-verk! Och kanske, men bara kanske, så kommer du förstå charmen med ett stämgaffelverk från 70-talet.
Välkommen!:)


J
 

MrBarba

Breitling
Och om några år så kommer du ha kunskap nog och tillräckligt med förstånd för att kunna uppskatta ett bra Quartz-verk! Och kanske, men bara kanske, så kommer du förstå charmen med ett stämgaffelverk från 70-talet.
Välkommen!:)


J


Haha! Uppskattar redan sånt, har lite svårare för Quartz dock. Hade inga problem med Quartz tills jag skaffade mig min första automatiska.
 

RobinHolmberg

Breitling
Tjena och hallå alla på forumet! Mitt först inlägg här. har suttit o tjuvtittat lite på alla vackra klockor här på forumet och bestämde mig för att skaffa en själv! Så nu är min Seiko Mini-Godzira (mini-monster) snart på väg hem till mig då min vän TimJohansson köpte den åt mig idag utav Jonas.76 Bilder + tråd för Unboxingen kommer snart :)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Tjena och hallå alla på forumet! Mitt först inlägg här. har suttit o tjuvtittat lite på alla vackra klockor här på forumet och bestämde mig för att skaffa en själv! Så nu är min Seiko Mini-Godzira (mini-monster) snart på väg hem till mig då min vän TimJohansson köpte den åt mig idag utav Jonas.76 Bilder + tråd för Unboxingen kommer snart :)
Välkommen o grattis...från en rookie till en annan.
 

Marcus S

Breitling
Hej!

Tänkte att det var dags att presentera mig kort..
Är 18 år gammal och går fortfarande på gymnasiet så min passion för klockor har inte utvecklats till några riktiga köp ännu.
Har i dagsläget en Certina DS Action, men nu inför min uppkommande student har jag tänkt önska mig en rejälare klocka, (exempelvis Rolex Explorer I eller Omega Speedmaster Racing). Driver även en mindre sida på instagram där jag lägger upp fina bilder på klockor i alla dess variationer, denna hobby har gett mig inblick i en mängd märken runtom i världen.

Ser fram emot en vidare framtid på KS! :)

Marcus
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Tänkte att det var dags att presentera mig kort..
Är 18 år gammal och går fortfarande på gymnasiet så min passion för klockor har inte utvecklats till några riktiga köp ännu.
Har i dagsläget en Certina DS Action, men nu inför min uppkommande student har jag tänkt önska mig en rejälare klocka, (exempelvis Rolex Explorer I eller Omega Speedmaster Racing). Driver även en mindre sida på instagram där jag lägger upp fina bilder på klockor i alla dess variationer, denna hobby har gett mig inblick i en mängd märken runtom i världen.

Ser fram emot en vidare framtid på KS! :)

Marcus

Välkommen! Har du en länk till din instagram?
 

chillawippen

Breitling
Tjingeling badring!

Här kommer en mindre presentation om mig…
Jag är nyligen fyllde 20 år och är bosatt i Stockholm. Jobbar inom detaljhandeln där jag säljer lite mer exklusiva herrkläder. Mitt intresse för klockor har ökat med ålder då jag tycker det är en väldigt snygg accessoar. Har inte jobbat så länge så min budget är väldigt låg om man får säga så men tycker ändå man kan hitta snygga designklockor för ett rimligt pris. Min nuvarande samling är av budgetvarianten men håller på att spara till en tag heur aquaracer calibre 5 500 M. Målet är att samlingen ska bestå av det exklusivare märkena men att spara tar tid ;) Aja slänger upp lite bilder på dagens lilla samling (Har en gantklocka liggandes hemma också). Corniche:n trillade ner i brevlådan här om dagen bara.

Känns skönt att äntligen fixat ett konto här på KS, roligt att läsa om allas klockintresse m.m.
På återseende, Fredrik
 

Bilagor

  • bild.JPG
    bild.JPG
    90.6 KB · Visningar: 134
  • bild 1.JPG
    bild 1.JPG
    110.2 KB · Visningar: 120
  • bild 2.JPG
    bild 2.JPG
    95.7 KB · Visningar: 117

Mango

Breitling
Hej alla,

Nybörjare med väckt intresse för klockor. Kommer säkert inte tillhöra klicken av storpostare men uppskattar att läsa och lära mig mer. Har heller ingen arsenal av spännande klockor. Ännu:)

Funderar på att byta ut min gamla Seiko, en trotjänare sedan tidigt nittiotal mot något nytt. Lite sugen på Tag Heuer Formula 1. Men eftersom jag saknar förkunskaper är jag tacksam för tips och råd. Nytt eller begagnat? En bra klocka? Vad är ett vettigt pris? Andra alternativ? Fire away!
 
Hallå alla.
Har läst ett tag här, men blev medlem för att göra en affär med den eminente Kejsaren, som också uppmanade mig att skriva en rad :)
Nästa klocka jag siktar på är nog en Sinn 103 eller liknande kronograf. Den ultimata klockan för mig just nu är något i stil med IWC Flieger / Jörg Schauer Chrono Edition 10. En stilren klocka som på något sätt både är dressad och "toolig" på samma gång.
 
Topp