• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.

Hej! Har väl alltid gillat klockor, men när det blev nytt med mobiltelefon i fickformat övergav jag klockan på amen:( men dom senaste 7-8 åren har den suttit troget på armen. prövat nytt i prisklass 2000-4000kr Gant, diesel men dessa höll ej måttet. gick sönder efter ca 1-2 år, Gant klockan åkte in på lagning 3ggr sedan tröttna både säljare och jag, fick då välja ett nytt märke i samma prisklass blev då en diesel, som inte heller höll.......så då övergav jag nya klockor började kika på tradera, e-bay. fastnade för ryska klockor mitt första köp blev en Raketa 24h vintage som jag nu haft ca 6mån som tickar fint och håller tiden riktigt bra. köpte efter ca 2 mån en Boctok green dial, som också tickar bra men sakkar lite mer:( kommer ställa många frågor framöver;) Allt Gott/Joakim
 

Bilagor

  • DSCN1913.JPG
    DSCN1913.JPG
    152.8 KB · Visningar: 96
  • DSCN1915.JPG
    DSCN1915.JPG
    159.9 KB · Visningar: 97
Nu är det dags att bli lite mer aktiv. Jag har hängt här ett tag, men bara lurkat.

I alla fall, jag har det tvivelaktiga nöjet att vara landsförvisad till Sveriges västra grannland, närmare bestämt Bergen, vilket knappast är ett klockmecka. Till råga på allt är jag för tillfället klocklös, men planerar att åtgärda det inom en snar framtid. Om jag bara lyckas bestämma vilken klocka jag vill ha. Varje gång jag tror att jag bestämt mig, ser jag nåt nytt som lockar.
 
Hallå!

Daniel heter jag och är hemmahörande i Östergötland. Jag har hängt ett tag på forumet men har tyvärr inte varit så aktiv...

Jag har alltid varit fasinerad av klockor och nu äntligen har jag införskaffat mig min första riktiga klocka, Rolex datejust 1603. Tanken är att det blir den klockan som kommer att användas till vardags. På nått konstigt vis gav det mersmak och sökandet efter nästa ur har redan börjat... Frågan är bara vad!?

/Daniel
 
Hallå!

Daniel heter jag och är hemmahörande i Östergötland. Jag har hängt ett tag på forumet men har tyvärr inte varit så aktiv...

Jag har alltid varit fasinerad av klockor och nu äntligen har jag införskaffat mig min första riktiga klocka, Rolex datejust 1603. Tanken är att det blir den klockan som kommer att användas till vardags. På nått konstigt vis gav det mersmak och sökandet efter nästa ur har redan börjat... Frågan är bara vad!?

/Daniel

Bilder :)
 
Hej!

Johan heter jag och bor i Västerås. Tycker det här forumet verkar väldigt trevligt :) Massor med fina bilder och recensioner.
Jag är ute efter en Rolex BLNR eller en 116613-lb vi får se vad det blir.

ciao!

Se där, ytterligare en Västeråsare, välkommen. Du får ansluta dig till kommande GTG'n. Se nu till att införskaffa den där Rollen eller varför inte en Bratte...
Sedan får du gärna göra presentationen lite fylligare..
Undrar varför det inte dyker upp några fler Eskilstunabor på forumet??
 
Jag är ny på Klocksnack men har hängt på WUS ett antal år där jag är moderator för det ryska forumet. Jag blev inbjuden till en pubafton bland er klocksnackare i går där jag förevisade ett urval av min samling. Eftersom ni verkar vara ett trevligt gäng så registrerade jag mig här. Om det finns intresse så kommer jag skriva lite om valda exemplar framöver. Jag har specialicerat mig på vintage mellan revolutionen 1917 och sovietunionens fall 1992, alltså "mög" som jag lärde mig igår att de kallas.

Bilden nedan föreställer en rysk Urofakronograf tillverkad i Moskva 1946.

/Lars

dsc_0856_crop.jpg
 
Jag är ny på Klocksnack men har hängt på WUS ett antal år där jag är moderator för det ryska forumet. Jag blev inbjuden till en pubafton bland er klocksnackare i går där jag förevisade ett urval av min samling. Eftersom ni verkar vara ett trevligt gäng så registrerade jag mig här. Om det finns intresse så kommer jag skriva lite om valda exemplar framöver. Jag har specialicerat mig på vintage mellan revolutionen 1917 och sovietunionens fall 1992, alltså "mög" som jag lärde mig igår att de kallas.

Bilden nedan föreställer en rysk Urofakronograf tillverkad i Moskva 1946.

/Lars

dsc_0856_crop.jpg
Välkommen
Ser fram emot flera intressanta inlägg i Vintagedelen :)
 
Jag är ny på Klocksnack men har hängt på WUS ett antal år där jag är moderator för det ryska forumet. Jag blev inbjuden till en pubafton bland er klocksnackare i går där jag förevisade ett urval av min samling. Eftersom ni verkar vara ett trevligt gäng så registrerade jag mig här. Om det finns intresse så kommer jag skriva lite om valda exemplar framöver. Jag har specialicerat mig på vintage mellan revolutionen 1917 och sovietunionens fall 1992, alltså "mög" som jag lärde mig igår att de kallas.

Bilden nedan föreställer en rysk Urofakronograf tillverkad i Moskva 1946.

/Lars

dsc_0856_crop.jpg

Hej och Välkommen!
Kanske du har något bra tips på denna min fråga?
https://klocksnack.se/threads/blindklocka-nytt-vs-vintage.26149/
 
Jag är ny på Klocksnack men har hängt på WUS ett antal år där jag är moderator för det ryska forumet. Jag blev inbjuden till en pubafton bland er klocksnackare i går där jag förevisade ett urval av min samling. Eftersom ni verkar vara ett trevligt gäng så registrerade jag mig här. Om det finns intresse så kommer jag skriva lite om valda exemplar framöver. Jag har specialicerat mig på vintage mellan revolutionen 1917 och sovietunionens fall 1992, alltså "mög" som jag lärde mig igår att de kallas.

Bilden nedan föreställer en rysk Urofakronograf tillverkad i Moskva 1946.

/Lars

dsc_0856_crop.jpg
Ska bli spännande att få veta mer om ryssar! Tror att vi har någon liten tråd i antingen vintage eller i resencioner/köpguider som behandlar ämnet :)
 
Hej! Har väl alltid gillat klockor, men när det blev nytt med mobiltelefon i fickformat övergav jag klockan på amen:( men dom senaste 7-8 åren har den suttit troget på armen. prövat nytt i prisklass 2000-4000kr Gant, diesel men dessa höll ej måttet. gick sönder efter ca 1-2 år, Gant klockan åkte in på lagning 3ggr sedan tröttna både säljare och jag, fick då välja ett nytt märke i samma prisklass blev då en diesel, som inte heller höll.......så då övergav jag nya klockor började kika på tradera, e-bay. fastnade för ryska klockor mitt första köp blev en Raketa 24h vintage som jag nu haft ca 6mån som tickar fint och håller tiden riktigt bra. köpte efter ca 2 mån en Boctok green dial, som också tickar bra men sakkar lite mer:( kommer ställa många frågor framöver;) Allt Gott/Joakim


2014-07-02-1017.jpg
 
Hej!

Har hängt här i bakgrunden ett tag men nu är det dags att presentera sig och bli en del av detta grymma forum. Klockintresse har funnits länge men tog fart när jag fick min första "riktiga" klocka, en Certina DS first. Den har varit med varje dag och fungerat perfekt.
Började bli sugen på något mer, något dressigt. Det resulterade i köp av en Tag Heuer Carrera.
Efter det har tankarna snurrat i att fylla på med en dykare.
Så efter mycket funderande så blev det köp nu i veckan av en Breitling superocean 42.
Ja ni känner igen det, bollen är i rullning:)

/Andreas

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Hej!

Har hängt här i bakgrunden ett tag men nu är det dags att presentera sig och bli en del av detta grymma forum. Klockintresse har funnits länge men tog fart när jag fick min första "riktiga" klocka, en Certina DS first. Den har varit med varje dag och fungerat perfekt.
Började bli sugen på något mer, något dressigt. Det resulterade i köp av en Tag Heuer Carrera.
Efter det har tankarna snurrat i att fylla på med en dykare.
Så efter mycket funderande så blev det köp nu i veckan av en Breitling superocean 42.
Ja ni känner igen det, bollen är i rullning:)

/Andreas

Välkommen! :)

Och kom ihåg, man kan aldrig ha för många klockor :)
 
Hej!

Blev precis medlem här för att jag har ingen i min närhet att kunna prata klockor med. Hur som helst, intresset för klockor har funnits länge men eftersom jag endast är 17 år och knappt har en inkomst så blir de svårt att få råd att köpa nya klockor. Har dock än så länge en Seiko Chronograph och en fin armani klocka. Hoppas kunna hitta ett jobb så jag kan få in lite pengar och köpa nya underbara klockor!
 
Hej!

Blev precis medlem här för att jag har ingen i min närhet att kunna prata klockor med. Hur som helst, intresset för klockor har funnits länge men eftersom jag endast är 17 år och knappt har en inkomst så blir de svårt att få råd att köpa nya klockor. Har dock än så länge en Seiko Chronograph och en fin armani klocka. Hoppas kunna hitta ett jobb så jag kan få in lite pengar och köpa nya underbara klockor!


Välkommen, det finns massor av klockor som är fina, roliga, snygga.
Det måste inte vara en Rolex.;)

Ett jobb är alltid bra :)
När jag var arbetslös köpte jag billiga klockor eller läste info om andra klockor för att lära mig mer.
 
Hej!

Blev precis medlem här för att jag har ingen i min närhet att kunna prata klockor med. Hur som helst, intresset för klockor har funnits länge men eftersom jag endast är 17 år och knappt har en inkomst så blir de svårt att få råd att köpa nya klockor. Har dock än så länge en Seiko Chronograph och en fin armani klocka. Hoppas kunna hitta ett jobb så jag kan få in lite pengar och köpa nya underbara klockor!
Det bäst (eller kanske värsta) är att man per automatik börjar spara in på annat för att stilla klocksuget :D
Snart kommer du sitta med en klocka för 5k och samtidigt fråga dig själv hur du fick råd utan ett jobb ;)
 
Hej!
Tony här.
Har ett stort klockintresse men är fortfarande ung och har ännu inte kapitalet att slänga på dubbla Hublot (likt Maradona) när jag vakna på morgonen. Hoppas få lära mig mycket här och även få ett gott skratt.

Hörs!
 
Hej!
Tony här.
Har ett stort klockintresse men är fortfarande ung och har ännu inte kapitalet att slänga på dubbla Hublot (likt Maradona) när jag vakna på morgonen. Hoppas få lära mig mycket här och även få ett gott skratt.

Hörs!
Välkommen!
Om du har nick TonySoprano är en DD ett måste :) inga konstigheter!
 
Jag är ny på Klocksnack men har hängt på WUS ett antal år där jag är moderator för det ryska forumet. Jag blev inbjuden till en pubafton bland er klocksnackare i går där jag förevisade ett urval av min samling. Eftersom ni verkar vara ett trevligt gäng så registrerade jag mig här. Om det finns intresse så kommer jag skriva lite om valda exemplar framöver. Jag har specialicerat mig på vintage mellan revolutionen 1917 och sovietunionens fall 1992, alltså "mög" som jag lärde mig igår att de kallas.

Bilden nedan föreställer en rysk Urofakronograf tillverkad i Moskva 1946.

/Lars

dsc_0856_crop.jpg

Välkommen Lucidor!

Kul att du signade in här på KS! Det skall bli kul att följa dina inlägg! Kul att du kunde komma på pubkvällen!
 
Jag är ny på Klocksnack men har hängt på WUS ett antal år där jag är moderator för det ryska forumet. Jag blev inbjuden till en pubafton bland er klocksnackare i går där jag förevisade ett urval av min samling. Eftersom ni verkar vara ett trevligt gäng så registrerade jag mig här. Om det finns intresse så kommer jag skriva lite om valda exemplar framöver. Jag har specialicerat mig på vintage mellan revolutionen 1917 och sovietunionens fall 1992, alltså "mög" som jag lärde mig igår att de kallas.

Bilden nedan föreställer en rysk Urofakronograf tillverkad i Moskva 1946.

/Lars

dsc_0856_crop.jpg

Hej Lars!

Kul att du nu finns här också. Jag har inte glömt hjälpen jag fick (på WUS) av dig för att säkra en NOS Radio Room. :)
 
Hej!

Har hängt här i bakgrunden ett tag men nu är det dags att presentera sig och bli en del av detta grymma forum. Klockintresse har funnits länge men tog fart när jag fick min första "riktiga" klocka, en Certina DS first. Den har varit med varje dag och fungerat perfekt.
Började bli sugen på något mer, något dressigt. Det resulterade i köp av en Tag Heuer Carrera.
Efter det har tankarna snurrat i att fylla på med en dykare.
Så efter mycket funderande så blev det köp nu i veckan av en Breitling superocean 42.
Ja ni känner igen det, bollen är i rullning:)

/Andreas

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Välkommen! Fina klockor
 
Hej

Har kikat runt nog länge som anonym nu på klocksnack, kände att det var dag att ta steget Att gå med. Kort om mig, studerande bosatt i kungliga huvudstaden med en förkärlek för klockor. I dagsläget har jag ett gäng swatchs och min första riktiga klocka Longines hydroconquest och en longines heritage 1951. I skrivande stund är jag på jakt efter en rolex 16710 SEL som inom snar framtid kommer inhandlas!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    122.1 KB · Visningar: 106
  • image.jpg
    image.jpg
    176.5 KB · Visningar: 102
Tillbaka
Topp