Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag antar att du pratar om länkar (?). Hur som helst brukar en klocka komma med ett visst antal länkbitar från början, sedan plockas det bort bitar tills det passar. Tror inte det spelar nåhon roll om klockan är 36mm eller 45mm.Hello! Ny här efter att ha blivit mer o mer intresserad av klockor senaste tiden! Kan inte mkt om urverk o referensnummer, men försöker lära mig basics nu iafän sålänge går jag mest på vad jag tycker är snyggt! I gen rolig klocka än, men kikar runt, lutar åt en B&M Riviera, men har som sagt inte spikat nåt.
En fråga dock, om urtavlan/boetten är liten i diameter är det lika med kort armband? Jag har rätt breda handleder och söker därför endast 42-44mm. Är jag ute och cyklar här? Tack för svar, vet att det finns mkt matnyttig info här!
Jag antar att du pratar om länkar (?). Hur som helst brukar en klocka komma med ett visst antal länkbitar från början, sedan plockas det bort bitar tills det passar. Tror inte det spelar nåhon roll om klockan är 36mm eller 45mm.
Om jag är ute och cyklar så säg till![]()
Hej,
ny på forumet! Har passerat gubbe (50) men tröttnar naturligtvis inte på klockor för det. Har ägt några klassiska rolexmodeller genom åren, nu senast en Seadweller som är på väg bort efter lång och trogen tjänst. Funderar på att byta märke... Får se, finns ju en del därute.
Lite mer historik...
Har sedan min första 70-tals Citizen fascinerats av klockor och allt som gör livet kul. Några av mina favoriter genom åren är Minerva 50-tals kronograf som tjänstgjort i Kungliga flottan. Såldes till Japan. Ångrar det lite idag. En annan är helt klart Tudor Submariner tidig 80-tal inköpt för det fascila kompispriset 1200 kr. Ohh vad jag gillade den. Tyvärr försvunnen på någon dimmig festresa.. Första Rollen en Date juste byttes ganska snabbt tillsammans med en Omega Speedmaster (reduced) mot en GMT-Master II. Den sålde jag något senare och köpte en bättre begagnad BMW320 1983-års modell! Minns inte nu vilken klocka jag hade sedan.. Nästa inköp blev en nyare GMT II (igen!). Fick vara med ett tag tills jag bytte den rakt av mot en Seadweller. Den har varit min trogna följslagare nu i 10 år, jag har inte gjort något extremt med den, mest desk diving och kanske några seglingar och dyk. Men det känns tryggt med en robust tool watch som dessutom är helt bekymmersfritt solid i sin kvalitet. Jag håller på att sälja den nu och frågar mig varför?
Ser fram emot allt trevligt klocksnack! ///Anders
![]()
Välkommen! vad blir nästa köp då?![]()
Härligt, bra val!Tack allihopa!
Jag suktar efter en DD 1803 eller 18038, eller en GMT II 16710 Pepsi. Lutar lite åt 16710, men vi får se!
Hejsan KS!
En del av er känner säkert igen mig från TTT där jag var en ganska flitig postare typ 2009 – 2012.
Sedan dess har jag avslutat mina studier, gift mig, flyttat till villa och blivit far – tiden har med andra ord inte riktigt räckt till för att posta på klockforum. Nu stundar ett halvårs föräldraledighet och kanske kan jag sparka liv i mitt gamla klockintresse igen!
Har ägt många roliga klockor genom åren och tyvärr har nästan lika många har fått gå vidare för att finansiera ovanstående... Är dock lycklig ägare till några Rolex (16753, 19018, 1005 och min frus 6517) en IWC Inge 3227, en Aerospace, en SS Royal Steel Rex, en Oris-dykare LE Maldives och PAM 000 Logo och kanske något mer.
Har en del storslagna klockplaner framöver, vi får se om de kommer realiseras eller om de förblir en dröm. Bifogar en bild från maj 2012 – här var det maffiga klockor på strap som gällde. Dipsyn blev senare en smekmånadsresa.
![]()