Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varmt välkommen att omslutas av den berömda KS-andan...Landshark skrev:Tack alla, för välkomnande, särskilt från "jabla". Det kändes helt plötsligt rart att inte omedelbart bli påhoppad (fast det kommer nog så småningom). Det verkar vara en ganska schysst ton här, vilket jag inte är van vid (läs: "ventilen" på porscheforumet).
Amund skrev:Hej hej,
Är ny på forumet och mitt klockintresse är förhållandevis nytt. Har ingen klocksamling som dom flesta av er här men äger en gammal Constellation från -60 som jag använder så gott som dagligen, samt en dykare från GUL som var min första dykarklocka. Idag anväder jag en Suunto D6 när jag dyker så GUL'en används nu mest sommartid när jag är ute med båten.
Men står idag inför mitt första inköp av en "riktig" klocka och tittar på bla. Tag Heuer Carrera Cv2a och rätt modell av Panerai Luminor Marina.
Glad Påsk!
Mvh,
Danne
Välkommen hit! Synd man inte bor i Norrköping, då hade man allt velat ta sig en lektion om cigarrer!Hej på er alla!
Efter att av och till lurkat på KS i ett par år var det dags att regga sig och skriva en liten presentation. Närmare de 40, bor i "Peking" (aka Norrköping för den oinvigde), hus barn, fru, osv. I sammanhanget en del klockor av det mer modesta slaget, ryska armbandsur, en guldrova (zenith) som ligger varmt om hjärtat, dagligdags quartsur ala casio/swatch. Av nyfikenhet köpt på mig lite gamla trasiga armbandsur som plockats isär och partiellt ihopNär dock drömmar om lite stiligare ut och där KS är ett gott forum för eskapism. Hänger annars mestadels på olika cigarrforum (drev en gång i tiden PolarCigar för dem som rört sig i den branschen). Så den som är i närheten av Norrköping och vill ta en garre och snacka klockor, den hör av sig!
/Joppe
Målarn, bor du också i "Peking"?
Välkommen hit! Synd man inte bor i Norrköping, då hade man allt velat ta sig en lektion om cigarrer!
Målarn, bor du också i "Peking"?![]()
Välkommen in alla nya!!
Såå, Draper vilken Helgulds sportrolex gillar du mest då??
Ojoj, nuvarande subben med blå kransen/tavla är ju härligt men hade räckt med halvgulden! Sen såg jag en helguld vintagedaytona (med bling!) en gång men är ingen fan av daytona så den går ändå bort, om man kan/vågar/får säga så. Har bild på den klockan för övrigt.
Hade halvgulds subben i nån månad (116613) sen sålde jag den och köpte helgulds GMT istället, väldigt Nöjd!!
Visa gärna bilden!!
Sälja är tråkigt. Varför bytte du? Gav halvguld känslan av att inte riktigt kommit hela vägen till helguld?
Bild nedan på Daytonan
![]()
Oj, en 6269 haha. Kanske lite för mycket ja. Lär dock vara hyfsat rare då det bara gjorts typ 25st.
Var klämde du på en sån om man får fråga?
Fanns i en butik i norra Italien. Den var beställd av nån sultan i Oman har jag för mig. Priset var 80 000 euro.