• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Scrollade igenom flödet på Instagram där något klockkonto försökte mynta ett smeknamn på varianten med svart tavla. Efter Kermit och Batman kommer nu...
"Darth Vader" :cool: något som kan fastna tro?

haha nu blev jag helt förvirrad och orolig för min egen syn. Vad menar du när du säger att en av dem två inte är svart? :)
12193496_1670303459908638_3267183862702774140_n12.jpg

Jag läste helt enkelt fel, trodde den vittavlade var den som avhandlades. Vit tavla: Stormtrooper. :)

De flesta AD verkar ge förtur till de som köar för den gamla modellen. Ett sätt att hoppa kön vore ju om man kan leta fram någon som stått länge men inte längre är sugen på den nya.

Via bekant som jobbar på svensk AD har jag fått erbjudande om någon slags fast-track som fortfarande innebär ~6mån väntetid och 20% deposition. Är det värt att hoppa på eller tror ni att det kommer ligga 116500LN på chrono24 för sv-listpris eller lägre innan dess?

Ska noteras att jag i praktiken kommer att betala 19% under listpris pga taxfree (ca 89 500kr efter refund)

Bara att köra.

Ni som blir arga över lw's prissättning borde lära er grunderna i tillgång/efterfrågan. Eftersom att LW vill maximera som vinst så vore det otroligt dålig business att säljs till ett under nuvarande marknadspris

Sett gråhandlare som har den o tar ca 20 000 -22 000 dollar. Klockan är ju mytomspunnen samt "omöjlig" att få tag i om du inte är VIP...detta driver ju upp priserna iaf på de ex som finns till försäljning. Själv hoppas jag at min egen dyker upp i år...

Ni som blir arga över lw's prissättning borde lära er grunderna i tillgång/efterfrågan. Eftersom att LW vill maximera som vinst så vore det otroligt dålig business att säljs till ett under nuvarande marknadspris
Tackar som frågar; mina kunskaper om tillgång/efterfrågan står det fint till med. Är väl således inte annat än att du och LW hävdar att 203k är rådande marknadspris. De få övriga säljare som dykt upp på C24 förefaller inte hålla med er.
Den ende som eventuellt kommer hålla med är den stackare som ger LW begärt pris och inbillar sig att det är marknadsmässigt, kö hos AD eller inte..

Tackar som frågar; mina kunskaper om tillgång/efterfrågan står det fint till med. Är väl således inte annat än att du och LW hävdar att 203k är rådande marknadspris. De få övriga säljare som dykt upp på C24 förefaller inte hålla med er.
Den ende som eventuellt kommer hålla med är den stackare som ger LW begärt pris och inbillar sig att det är marknadsmässigt, kö hos AD eller inte..
Bara för att en handlare har lagt upp klockan på c24 betyder inte att de har den inne. Finns flera exempel på försäljningar på runt 200k så skulle då säga att det är marknadspris. En vara är värd det någon är villig att betala för den. Hur menar du att marknadspris på den här bestäms? Om det inte har något att göra med försäljningspris på den öppna marknaden så vore det intressant att höra.

Klart att man vill tjäna pengar... men 203k? Kom igen!
Absolut det är en enorm premie, men sålänge någon är villig att betala 203k skulle du vara dumma som sålde den för lägre.

Bara för att en handlare har lagt upp klockan på c24 betyder inte att de har den inne. Finns flera exempel på försäljningar på runt 200k så skulle då säga att det är marknadspris. En vara är värd det någon är villig att betala för den. Hur menar du att marknadspris på den här bestäms? Om det inte har något att göra med försäljningspris på den öppna marknaden så vore det intressant att höra.
Det betyder heller inte att handlare inte har den inne... Dessa är de synliga priserna; vilka är de många 200k-exemplen du talar om?

Tack för lektionen, ska söka mer kunskap om detta, behövs uppenbarligen.

Tillbaka
Topp