• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

@hook tråd låstes men lite bilder i denna tråd kan du väl bjucka på @hook ? ;)

image.jpeg
image.jpg

image.jpeg

116500 Finns att hitta annonserad på C24 nu. Priser mellan 128k - 138k från USA eller Kina.
Tror dock inte att de handlarna skulle kunna leverera direkt i alla fall, utan det tar nog sin tid att få fram ett exemplar.

Grattis till en grym klocka! Väntar själv på min och har köplats nr 4 på den vita :)
Vet någon ifall man kan byta svarta/vita tavlorna som på föregående modellen?

Grattis till en grym klocka! Väntar själv på min och har köplats nr 4 på den vita :)
Vet någon ifall man kan byta svarta/vita tavlorna som på föregående modellen?

Tavlorna mig veterligen är endast swap dvs att du kan byta men får inte behålla den gamla.

Tavlorna mig veterligen är endast swap dvs att du kan byta men får inte behålla den gamla.

Misstänker att även om det är så i dagsläget så lär det väl börja dyka upp tavlor på marknaden förr eller senare. Hade ju varit ett smidigt sätt att göra klockan än mer mångsidig.

Misstänker att även om det är så i dagsläget så lär det väl börja dyka upp tavlor på marknaden förr eller senare. Hade ju varit ett smidigt sätt att göra klockan än mer mångsidig.

Sverige är ett av få länder där du kan byta tavla utan att först skicka in den som sitter i, kallas swap och verkar bli standard på mer och mer markander.

Sverige är ett av få länder där du kan byta tavla utan att först skicka in den som sitter i, kallas swap och verkar bli standard på mer och mer markander.

Du har säkert helt rätt. Men likväl ser vi ju ganska mkt olika tavlor i omlopp även till nyare rollar.

Du har säkert helt rätt. Men likväl ser vi ju ganska mkt olika tavlor i omlopp även till nyare rollar.

Jo visst är de så, dom tightar till det där ordentligt på nya modeller. Men finns ju alltid länder där de flödar ut delar som inte borde säljas på de sättet de görs.

Jo visst är de så, dom tightar till det där ordentligt på nya modeller. Men finns ju alltid länder där de flödar ut delar som inte borde säljas på de sättet de görs.

Ja, jag kan tänka mig att det blir betydligt svårare att hitta tavlor för de klockor som släpps nu och i framtiden jämfört med för säg 10 år sedan. Jag tycker hela grejen är väldigt märklig. Om jag har köpt en klocka med en tavla så är den ju min och jag borde inte behöva lämna tillbaka den för att få köpa en ny.

Tillbaka
Topp