• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Nån som hört nåt mer om när de börjar lämna fabriken? Måste ha en vittavlad, så är det bara..

AD jag varit i kontakt med säger att Rolex sagt i sommar, dom trodde själva i augusti. Tilldelningen dock förmodligen väldigt liten.

Ska vi gissa att våra svenska ADs (som väl får ses som små spelar på totalen?) får vänta längre på första leveransen och att det blir väldigt få ex per år? Trist i så fall...

Skulle de skippat PCL så skulle allt varit perfekt. Nåja sånt går att fixa för den kreative.

Skulle de skippat PCL så skulle allt varit perfekt. Nåja sånt går att fixa för den kreative.
Som jag sagt flera gånger tidigare.. Boetten är fortfarande polerad - hur hade det sett ut tillsammans med en helborstad länk?

Lätt att gnälla på PCL (det är ju inte ovanligt), men största problemet är att ALLT på en modern Daytona är blankt förutom ytterlänkarna.

Som jag sagt flera gånger tidigare.. Boetten är fortfarande polerad - hur hade det sett ut tillsammans med en helborstad länk?

Lätt att gnälla på PCL (det är ju inte ovanligt), men största problemet är att ALLT på en modern Daytona är blankt förutom ytterlänkarna.
Man gnäller ju på PCL just för att man ogillar det. Jag ogillar PCL starkt, liksom många andra. Då gnälls det. ;)

Anledningen att jag sålde min GMT2C var dessa PCL. Du har rätt, boetten skulle vara borstad också. Då skulle klockan vara den bästa Rolex:en som finns för pengar.

Enligt Hodinkees instagram har de fått sin första daytona och ska släppa någon typ av recension under dagen idag. Väntar med spänning..

• Like
Reactions: Oew
Enligt Hodinkees instagram har de fått sin första daytona och ska släppa någon typ av recension under dagen idag. Väntar med spänning..

Tydligen imorgon..... :(

image.png

Undra hur länge hypen kommer hålla i sig?

Brukar det inte generellt vara tills den hamnar i butik och folk blir varse att det "bara" är en klocka. De mest hypade klockorna från de senaste årens Baselmässa har väl ljumnat relativt omgående då folk har kunnat bilda sig en egen uppfattning. Alltid svårare att sia med Rolex iofs. Å ena sidan borde det sug som varit under flera år efter keramsik Daytona vara helt omöjliga att leva upp till. Å andra sidan är det Rolex :)

Tillbaka
Topp