• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Brukar det inte generellt vara tills den hamnar i butik och folk blir varse att det "bara" är en klocka. De mest hypade klockorna från de senaste årens Baselmässa har väl ljumnat relativt omgående då folk har kunnat bilda sig en egen uppfattning. Alltid svårare att sia med Rolex iofs. Å ena sidan borde det sug som varit under flera år efter keramsik Daytona vara helt omöjliga att leva upp till. Å andra sidan är det Rolex :)
Känns som 116520 var ganska hypad länge ändå

Screenshot_2016-05-19-21-56-08.png
Screenshot_2016-05-19-21-56-01.png

Tror ni det kommer gå att få tag på tavlor till 116500 så att den som har en vit kan byta till svart tavla (och tvärt om)? Det finns väl tavlor till 116520 ute på marknaden så det känns väl inte helt orimligt men det kanske tar lite tid, eller?

Hypen är total ju:)
Ärligt så har väll alla klocknördar drömt om att modellen skulle tillverkas sen Basel 2011 när 116515 släpptes. Jag har åtminstone gjort det:)
Jag märker det. Känns lika larvigt som med folk som köper skvallertidningar för att läsa vad prinsen ätit till lunch eller vad Kanye west har för badbyxor på stranden.
Men glädjs åt alla som äntligen får sin graal som de fantiserat om ska släppas. Jag ser inte storheten i den bara. Ser bara en snygg klocka. Nya yacht-master är det helt tyst om exempelvis, minst lika bra släpp om inte bättre imo. :)

Jag märker det. Känns lika larvigt som med folk som köper skvallertidningar för att läsa vad prinsen ätit till lunch eller vad Kanye west har för badbyxor på stranden.
Men glädjs åt alla som äntligen får sin graal som de fantiserat om ska släppas. Jag ser inte storheten i den bara. Ser bara en snygg klocka. Nya yacht-master är det helt tyst om exempelvis, minst lika bra släpp om inte bättre imo. :)
Du hinner vänja dig vid allt tjat;)
Nya YM kommer floppa btw

Eftersom att jag antar att du @par får tag i den innan mig så hoppas jag att du är medveten om att du måste flytta till Stockholm så jag kan få klämma på den när jag vill tills jag får min:D

• Like
Reactions: JLW
Är inte Nymans störst på Rolex i Svea och borde således få den först? Kanske inte funkar så?

Tillbaka
Topp