• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Det ska bli intressant att se vad det här betyder för moddare. Blir det slutet för dem eller får de bara fler delar att plocka av? Måste litet motvilligt erkänna att ett par av varianterna ser rätt fina ut. Några riktiga dykare är de ju inte, men förmodligen dugliga vardagsklockor ändå och allt som kan locka fler unga till intresset är välkommet i min bok. Eller vad säger ni andra? Är den nya skx-ersättaren bra eller anus? :)

Här finns bilder på några st: https://www.seiko5sports.com/en/
Men vart är resten?
https://www.seikowatches.com/global-en/products/5sports
här

SRPD79K1_30200513952224_jpg.jpg

den var ju lite speciell

edit: lite sen på bollen.

Dagens tyckande då: jag tycker de ser billiga ut. Hade ju klart varit roligare om de kört en linje med cleana ISO dykare istället för en halvbäng serie som ser ut som om ett barn satt ihop random moddelar från dagaz.

inväntar med spänning "riktiga" bilder

Senast ändrad:
Aah, jag tycker de nya femmorna är fina! Särskilt de helsvarta och de med gräddvita inslag.
Frågan är hur kvalitén är på meshbanden. Jag har min gamla SNZH53 på ett Geckota-mesh och det gör sig riktigt bra.

Här är en bild på dem nya modeller som kommer, tror ni att dessa tar ut SKX007? I och med att det inte verkar ha skapats nån under 2019. Sämre urverk osv men ändå.
986A343D-F22D-434D-995A-CC2DABA9C9E5.jpeg

Jag tycker den nya 5loggan är kanon, speciellt jämfört med den tidigare som påminde om någon amerikansk vägskylt. Här har man utgått ifrån den tidigare sköld-formen, fyllt den med färg och dragit ett par snitt ur färgen på var sida och fått både en stiliserad 5:a och ett S i ett. Samma ”anda” som formgivningen PS som bildar X:et hos Prospex. Hade man dragit strecken vågrätt istället för lutade hade 5:an blivit övertydlig och S-känslan försvunnit. Rent grafiskt riktigt smart :cigar:

Sålde min 007’a tidigare iår och ännu är den inte saknad. De här ser dock spännande ut, speciellt den röda och den gröna!

Personligen så tickar den nya fler lådor än vad SKX gjorde. Bättre urverk med handuppdrag, roligare färger och det fantastiska typsnittet på ”automatic”. Jag hade nog hellre sett en baksida med Kanegawa-vågen än glas men jag förstår tankegången där. Ska bli roligt att klämma/känna!

Synd med glasbaksida men i övrigt bara positiv. Kul varianter, snygg ny logga mm.
Ok, idealet vore väl att man behöll 007an som en legacy-modell, med sina ISO spec, och sen hade 5-varianterna som kul options för den breda marknaden.

Tillbaka
Topp