Det sägs att 6105-reissuen är 43.5mm.Är 6105 mindre än 6309 original också eller har dom gjort reissuen mindre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det sägs att 6105-reissuen är 43.5mm.Är 6105 mindre än 6309 original också eller har dom gjort reissuen mindre?
Är 6105 mindre än 6309 original också eller har dom gjort reissuen mindre?
Önskar att det inte var glasbaksida på dessa, men det kanske jag är ensam om?
Jag hatar glasbaksida, så jag håller med dig.Önskar att det inte var glasbaksida på dessa, men det kanske jag är ensam om?
Det här blir bara bättre och bättre, såg ni Porco Rosso-versionerna?! God damn!
Håller med. Det där ser inte bra ut.Det ser verkligen bedrövligt ut när de klämmer in en trea bredvid datumfönstret sådär... (Eller snarare kanske att de klämmer in ett datumfönster bredvid trean...)
De skriver dock fel. 6R35 är lika tjock som 6R15, båda är 4,85mm.Worn and wound har skrivit lite om SPB149.
Jag vet inte om det är svaret på din fråga men så här har jag fått för mig att det ser ut runt 6105 (dock ej så inläst på Seiko så ta det för vad det är).
6105 (originalet) - 44mm
SLA 033 (förra årets re-issue) - 45mm
SPB151 (årets re-issue) 42,7mm
Mao förra årets re-issue var en mm större och årets re-issue är lite drygt 1mm mindre än originalet.
Åhfan. Där ser man.De skriver dock fel. 6R35 är lika tjock som 6R15, båda är 4,85mm.
Det är så otroligt kul att Seiko vågar släppa lite mindre dykare. De två första är must-haves 2020, shut up and take my money!
Just ja dom gjorde en limiterad reissue förra året. Jag som hade hoppats att 6105 originalet också var 42,7mm och jag missat det.Jag vet inte om det är svaret på din fråga men så här har jag fått för mig att det ser ut runt 6105 (dock ej så inläst på Seiko så ta det för vad det är).
6105 (originalet) - 44mm
Mao förra årets re-issue var en mm större och årets re-issue är lite drygt 1mm mindre än originalet.
Komiskt nog ser den nya Reissuen ut att vara närmare originalet än SLA033. I alla fall enligt dessa första renderingarna.Just ja dom gjorde en limiterad reissue förra året. Jag som hade hoppats att 6105 originalet också var 42,7mm och jag missat det.
Blev SLA033 lite av en flopp eller? Känns som att kombinationen storlek, design och pris blev lite väl svårsmält för marknaden. Det här känns som en prisnivå som man kan testa klockor på utan att det svider så mycket om man flippar vidare.Komiskt nog ser den nya Reissuen ut att vara närmare originalet än SLA033. I alla fall enligt dessa första renderingarna.
Nu minns jag inte exakt priser på SLA017 och SLA033 men 033 var ju ett rejält hopp upp prismässigt, cirka 10000kr upp för i princip samma typ av klocka med samma spec som SLA017. Då blir det svårt, speciellt i kombination med en större storlek precis som du säger.Blev SLA033 lite av en flopp eller? Känns som att kombinationen storlek, design och pris blev lite väl svårsmält för marknaden. Det här känns som en prisnivå som man kan testa klockor på utan att det svider så mycket om man flippar vidare.
Jag vet inte om det är svaret på din fråga men så här har jag fått för mig att det ser ut runt 6105 (dock ej så inläst på Seiko så ta det för vad det är).
6105 (originalet) - 44mm
Storleken blir väldigt nära Mini Turlte med sina 42,3 mm. Känns nästan som att den kommer vara för liten.
Blir spännande att se när de första jämförelserna och hands-on kommer.
Köpte en Totoro Alba för ett tag sen till dotternJa, det ger ju hopp/oro om annan Ghibli merch. Ponyo Tuna eller Laputa Flightmaster. Det kan lätt bli fånigt. Porco Presagen var ju ändå väl avvägd. Gundamklockorna var ju mest färgschema och lite text.
Riktigt bra förstaklocka, blir nog ngn i den serien till ena ungen.Köpte en Totoro Alba för ett tag sen till dottern
Kan inte bli för mycket Ghibli.
Butiksbilder på SPB149 och SLA037, lite bättre ljussättning än andra bilder:
(Stulna från https://forums.watchuseek.com/f21/s...b149j1-5141327-post51199911.html#post51199911 )![]()
![]()
![]()
Njaäääaää ...Butiksbilder på SPB149 och SLA037, lite bättre ljussättning än andra bilder:
(Stulna från https://forums.watchuseek.com/f21/s...b149j1-5141327-post51199911.html#post51199911 )![]()
![]()
![]()
Jag vet inte med er men det där ser galet bra ut, mycket bättre än på tidigare bilder jag sett. Sjukt intressant blå färg. Vad ska man kalla den för? Lite sunburst, lite pastell, lite grafit? Kanske en gnutta petroleum? lite azurblå? Och lite carta zucchero-grå? Fast mixat då..
Biarritzblau?Jag vet inte med er men det där ser galet bra ut, mycket bättre än på tidigare bilder jag sett. Sjukt intressant blå färg. Vad ska man kalla den för? Lite sunburst, lite pastell, lite grafit? Kanske en gnutta petroleum? lite azurblå? Och lite carta zucchero-grå? Fast mixat då..
Jag smaskar högt!