• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

31BDF218-0A23-4D6D-982E-177261E15A9D.jpeg
Blå-grå enligt pressreleasen. :D

Förstår inte frågan. Enligt pressreleasen för LE-modellerna är grå-blå 60-års färgen.

(55års jubileum för ”diver’s”, om man ska vara petig)
Fast just på den bilden är det väl inte SPB149? Men tavlorna är kanske likasamma när det gäller färg?

1: Nej, om inte 149 magiskt blivit hi-beat och fått ny vridring.
2: Ja, enligt pressreleasen.
Det var ju det jag menade. Den som skrev frågade ju eller skrev ”Ska det vara SPB 149?” Svaret på det är ju då ”Nope” och kanske med förklaringen som du skrev till mig nu.

jo, jag vet, men ser ju mer ut som en random presage i mitt tycke....
hade annars lite hopp på den... behöver nog kika på den närmare än en demo i sunkigt butiksljus
(OT - jag skall f*n ge mig in i klockbutiksbranschen och hjälpa dem med ljussättningen)
Haha, ja, tavlan ser ju ut att vara sprayad med vanlig sprayflaska på bilden :p. Så egentligen var "Presage" lite taskigt att referera till då dom ju har fantastiska tavlor ;) Annars låter det kul med titan på en sån boett :cigar:

Haha, ja, tavlan ser ju ut att vara sprayad med vanlig sprayflaska på bilden :p. Så egentligen var "Presage" lite taskigt att referera till då dom ju har fantastiska tavlor ;) Annars låter det kul med titan på en sån boett :cigar:

haha, du tyckte det var taskigt mot presage :)
ja, titan låter intressant på en dressare tycker jag. Sedan stort tvek på om man köper för det priset.

Apropå höga priser på GS - känns som många av de limiterade GS:arna tex ligger kvar hos handlarna - såg två röda SBGH269 i två olika butiker i US den här veckan, SBGY003 fanns hos en annan GS butik (vet inte om globen har kvar sin)...båda 700 så inte så många som finns globlt (peacocken var också 700 och den ser man aldrig)
Känns somdet är svårare och svårare att sälja GS när de sticker iväg i pris så där.

Jaha, då fick man bekräftat att impulskontrollen är sådär. Bokade precis upp mig på en SPB149.
Men ändå skoj att ha nått att se fram emot i juni ( om inte Coronaviruset ställer till det med produktionen hos Seiko då).
När något är så där snyggt så finns ingen impulskontroll som kan stå emot. Good choice!!!

Thanx lutar åt wåffel kom på att jag inte vet luggarnas mått :eek:
Nej jag funderade med på det. Strapboutiqe verkar inte ha alla modeller i 20 eller 22. Ska även tillägga att både tid & ting (har jag hört) och cheapestnatostraps (har jag) modeller på våffla är mer än prisvärda faktiskt.

Tillbaka
Topp