• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

koze

Panerai
2-Faktor
14AF1568-F87E-457E-87C3-5BA44660BB00.jpeg

Gamla vs nya. Ser riktigt bra ut! Så skulle den sett ut från början. En sådan lär det definitivt bli.
Hojta gärna till om det sipprar ut info om lansering osv, ser magiskt ut :)
 

Isodor

Audemars
Bra storlek och design. Har Seiko lyckats med att få ett fint balanserat djup i tavlan så blir det en storsäljare.
 

DrDre

Patek
Nej ser ju direkt att det inte är keramisk... Tycker personligen att aluminium är coolare. Snyggt när dom blir 10-15år gamla med fade:ade ringar..

Monochrome skriver "Also new to this 62MAS-inspired Prospex SPB149 is the bezel with a brushed ceramic 60-minute insert. " men det är ju inte säkert att de (och övriga som påstått) har sett klockan och de kan ha fått fel information.
 

Code

AKA Vincent B
Monochrome skriver "Also new to this 62MAS-inspired Prospex SPB149 is the bezel with a brushed ceramic 60-minute insert. " men det är ju inte säkert att de (och övriga som påstått) har sett klockan och de kan ha fått fel information.
Ok ingen aning.. Men tror inte den är keramisk...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hur menar du nivå skillnad?
Screenshot_20200402_184313.jpg
Ja, jag tycker inte ändlänkens infattning integrerar särskilt väl med boetten. Hela ändlänken sitter lägre så att det verkar bli ett litet trappsteg från boett till ändlänk.
Tycker det blir varken hackat eller malet, men stör man sig inte på det är det ju toppen. Resten av klockan ser ju som sagt ut som en fullträff.
 

Code

AKA Vincent B
Ja, jag tycker inte ändlänkens infattning integrerar särskilt väl med boetten. Hela ändlänken sitter lägre så att det verkar bli ett litet trappsteg från boett till ändlänk.
Tycker det blir varken hackat eller malet, men stör man sig inte på det är det ju toppen. Resten av klockan ser ju som sagt ut som en fullträff.
Du menar att mittenlänken är typ högre än boetten när den sitter fast emot boetten?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja, jag tycker inte ändlänkens infattning integrerar särskilt väl med boetten. Hela ändlänken sitter lägre så att det verkar bli ett litet trappsteg från boett till ändlänk.
Tycker det blir varken hackat eller malet, men stör man sig inte på det är det ju toppen. Resten av klockan ser ju som sagt ut som en fullträff.

Nä men Seiko har väl aldrig förstått sig på att göra ändlänkar som harmoniserar med boettformen. Min GS har kantig boett men ändlänkar i annan form...

D19D8848-89BA-455A-BFAF-7025E92AFC78.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nä men Seiko har väl aldrig förstått sig på att göra ändlänkar som harmoniserar med boettformen. Min GS har kantig boett men ändlänkar i annan form...

D19D8848-89BA-455A-BFAF-7025E92AFC78.jpeg
Jo.. Det är ingen ordning alls.. Men ibland blir det rätt bra, som med denna SBGC013.
IMG_20190628_082021.jpg


Men med min gamla SBGN007 var det en konstig kant under glasringen och lite halvdan passform på ändlänkarna. Grym ändå, även om jag sålt den.. :)
IMG_20190428_143506.jpg
 
Topp