Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns designmässigt lika lyckade som de nya SBGE-modellerna. Kan leva utan datumfönstren, men det verkar svårt att slippa. Synd på nya prisbilden också.Nya kvartsmodeller (9F86), 40mm. SBGN019, SBGN021, SBGN023 (LE).
En limiterad kvart-GS eller en keramisk METAS Tudor och 10 000kr över. Bara att välja.Känns designmässigt lika lyckade som de nya SBGE-modellerna. Kan leva utan datumfönstren, men det verkar svårt att slippa. Synd på nya prisbilden också.
Märklig tid vi lever i helt klart.En limiterad kvart-GS eller en keramisk METAS Tudor och 10 000kr över. Bara att välja.
Angående Tudorn (och halvt relevant för tråden) så tyckte jag att detta var en bra kommentar. Säger precis vad jag känner när jag ser den.En limiterad kvart-GS eller en keramisk METAS Tudor och 10 000kr över. Bara att välja.
De där banden är kanonsköna!De här! Släpps i juni. (hittade ingen tråd om släppet)
Spec spb237j1. https://halifaxwatch.com/products/seiko-spb237j1 och spb239j1 https://halifaxwatch.com/collections/seiko/products/seiko-spb239j1De här! Släpps i juni. (hittade ingen tråd om släppet)
Vad är det för slags band?De där banden är kanonsköna!
Den där gillade jag, säkert även min fru. Någon som har en aning om pris? Försökt googla men utan resultat.Har hittat vad jag tror är den perfekta fru/flickvänsklockan, iaf för min fru som har smala handleder och inte bryr sig om avancerade urverk utan bara vill ha en klocka som går exakt dag efter dag. STGF359G, quartz, 29mm diameter, snowflake.
$2300 enligt denna: https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/stgf359gDen där gillade jag, säkert även min fru. Någon som har en aning om pris? Försökt googla men utan resultat.
Tack! Ett fynd för den tavlan.
tavlan må vara trevlig, men jag undrar hur exempelvis den 28:e ser ut i det datumfönstret? Jag skulle hellre titta på 265/267 till frun som ligger bättre i prisTack! Ett fynd för den tavlan.
Har inte de i så fall samma problem?tavlan må vara trevlig, men jag undrar hur exempelvis den 28:e ser ut i det datumfönstret? Jag skulle hellre titta på 265/267 till frun som ligger bättre i pris
det tror jag, men då kan du köpa starkare glasögon för mellanskillnaden i prisHar inte de i så fall samma problem?
Typ flätat nylon/bomull-blandning skulle jag gissa. Precis lagom tjockt, snygg och inte töjbart.Vad är det för slags band?
Jag kollade på dom också, men ingen funkade riktigt. 267 har rosa urtavla, 265 lite meh på något sätt. Denna är perfekt.tavlan må vara trevlig, men jag undrar hur exempelvis den 28:e ser ut i det datumfönstret? Jag skulle hellre titta på 265/267 till frun som ligger bättre i pris
då får frun visa handledsskott när du gör slag i sakenJag kollade på dom också, men ingen funkade riktigt. 267 har rosa urtavla, 265 lite meh på något sätt. Denna är perfekt.
Absolut, den är beställd!då får frun visa handledsskott när du gör slag i saken
Mycket fina! Gillar soldrivet, är sjukt praktiskt. Och skönt med något mindre storlek. Om priset är rätt ligger de bra till för ett köp av grab-and-go klocka.
Nytt från Seiko såg jag bland annat på @Molle instagram.
Seiko SNE571 & SNE569 samt nån PADI
38,5 mm
Vet någon Pris? Samt vad för typ av insert och glas?
Nytt från Seiko såg jag bland annat på @Molle instagram.
38,5 mm
6 298 SEK enligt KlockmasterNytt från Seiko såg jag bland annat på @Molle instagram.
38,5 mm
Kan vara solida ändlänkar av modell "hona" dock? Vad säger @Molle eller @yonsson som pillat på dom?Fina modeller. Tycker den bruna var fräck. Lite synd med ihåliga SEL.