• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

A3CF5B14-2695-4DF0-BAD4-4CFDBF1EAB8B.jpeg
F201AD8C-AA80-4EAB-99D1-605D5EF46E07.jpeg
1917BAAE-15FE-47DB-A26D-173F42D8C742.jpeg
E4621472-0A0C-48CF-8F22-599D2AB8819E.jpeg

45.5x39x13.3
SBDL085
SBDL089
SBDL091
SBDL087
(i den ordningen).

v192 = soldriven.

Snyggaste på länge må jag säga. För små för mig dock.
Äntligen vettig size! Den översta såg ju inte så dum ut. Snabb googling verkar ge runt 5k.

Kanske kan bli en sån en vacker dag

Riktigt trevliga och en vettig storlek på en Seiko-kronograf för en gångs skull! Den guld/krämiga var tjusig och lite annorlunda!
Ja, synd bara att Seiko alltid ska envisas med att inte tillverka färgmatchade datumhjul. Finns noll vitt på den där klockan förutom datumhjulet som sticker ut och förstör hela. Hade till och med sett bättre ut med ett svart, då hade det i alla fall varit enhetligt.

Ja, synd bara att Seiko alltid ska envisas med att inte tillverka färgmatchade datumhjul. Finns noll vitt på den där klockan förutom datumhjulet som sticker ut och förstör hela. Hade till och med sett bättre ut med ett svart, då hade det i alla fall varit enhetligt.
Mja, tycker det ser helt okej ut. Kronograftavlorna har ju vita index och visare!

Då stämde iaf ref nr eller vad det nu var med LE1000 = limited till 1000 ex, från när du presenterade den automatiska första gången i tråden 😁
Nu är jag nog dum, men jag läser: "Limited edition of 1,000 (SRQ035)"
Om Solar-modellerna står det: "All four watches will also join the main Prospex collection.".

Senast ändrad:
Rätta mig om jag har/ser fel. Men när det gäller dom fyra nya kronograferna, så har samtliga fyra mörkblåa subdials och svart vridning?

Tillbaka
Topp