• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

2C78CB7D-C55F-4EF0-B3E4-CC42ED89214F.jpeg
Intressant.
Ser mycket fram mot GS- släppen för 2022 och hoppas på en tvåhandare.
 
Senast ändrad:

Diskaren

Audemars
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tråkigt att behöva känna sig så här negativ och bitter men seriöst... räcker det inte med spexade turtles nu...

edit: missförstå mig inte, klockorna är inte fula (gillar t.o.m. den bruna något) men föredrar mer sterila seikos, tänk SPB151, SPB143, SKX
Det tänkte precis skriva att det vore roligt att veta hur många Turtle-tavlor det finns nu. Bra att de verkar tagit bort cyklopet i alla fall.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

slugg

Omega
Angående de kommande solar Speedtimers, specifikt SSC819 (den svarta varianten) som jag blev väldigt intresserad av, så är det en grej jag inte blir riktigt klok på. Efter att ha googlat runt på bilder av den så verkar det som att dess subdials inte är svarta? Utan någon form av blå/grå? Tycker att många bilder visar olika. Ska bli mycket intressant att få se när de börjar dyka upp i lite reviews :) Är dom inte svarta blir det nog pass från mitt håll.

Annars är det absolut en klocka som tickar många boxar, lite väl dyra kanske för att vara solar quartz?

1634046979852.png
1634047063855.png
1634046997931.png
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Angående de kommande solar Speedtimers, specifikt SSC819 (den svarta varianten) som jag blev väldigt intresserad av, så är det en grej jag inte blir riktigt klok på. Efter att ha googlat runt på bilder av den så verkar det som att dess subdials inte är svarta? Utan någon form av blå/grå? Tycker att många bilder visar olika. Ska bli mycket intressant att få se när de börjar dyka upp i lite reviews :) Är dom inte svarta blir det nog pass från mitt håll.

Annars är det absolut en klocka som tickar många boxar, lite väl dyra kanske för att vara solar quartz?

1634046979852.png
1634047063855.png
1634046997931.png
De har den färgen p.g.a. att solcellspanelerna sitter där. Beroende på ljusförhållanden och vinkel kan de gå från svart till blå/lila.
 
Topp