Väntans tider
Basic
Intressant.
Ser mycket fram mot GS- släppen för 2022 och hoppas på en tvåhandare.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant.
tråkigt att behöva känna sig så här negativ och bitter men seriöst... räcker det inte med spexade turtles nu...Tre nya turtles exklusiva för US Seiko Shellebrate The Sea Turtle.
https://www.hodinkee.com/articles/three-new-turtle-divers-from-seiko-shellebrate-the-sea-turtle
Exakt min tanke!tråkigt att behöva känna sig så här negativ och bitter men seriöst... räcker det inte med spexade turtles nu...
edit: missförstå mig inte, klockorna är inte fula (gillar t.o.m. den bruna något) men föredrar mer sterila seikos, tänk SPB151, SPB143, SKX
Håller med.tråkigt att behöva känna sig så här negativ och bitter men seriöst... räcker det inte med spexade turtles nu...
edit: missförstå mig inte, klockorna är inte fula (gillar t.o.m. den bruna något) men föredrar mer sterila seikos, tänk SPB151, SPB143, SKX
Det tänkte precis skriva att det vore roligt att veta hur många Turtle-tavlor det finns nu. Bra att de verkar tagit bort cyklopet i alla fall.tråkigt att behöva känna sig så här negativ och bitter men seriöst... räcker det inte med spexade turtles nu...
Ny lume-plupp kl 3 som ser lite mindre krystad ut än på andra modeller där den lagts till. Är nog att den blir mindre påtaglig bredvid stort dag+datum.Tre nya turtles exklusiva för US Seiko Shellebrate The Sea Turtle.
Riktigt fina, ska bli kul att se texturen i urtavlan. Tror förövrigt att dessa håller i längden gentemot de amerikanska versionerna i de blågröna nyansernaGrand Seiko Elegance European Editions SBGW267 SBGW269 Hands-On
Based on the great SBGW231, and inspired by Japanese architecture. Meet the Grand Seiko Elegance European Editions SBGW267 SBGW269.monochrome-watches.com
Ej grönt, men lär gå varmt här
De har den färgen p.g.a. att solcellspanelerna sitter där. Beroende på ljusförhållanden och vinkel kan de gå från svart till blå/lila.Angående de kommande solar Speedtimers, specifikt SSC819 (den svarta varianten) som jag blev väldigt intresserad av, så är det en grej jag inte blir riktigt klok på. Efter att ha googlat runt på bilder av den så verkar det som att dess subdials inte är svarta? Utan någon form av blå/grå? Tycker att många bilder visar olika. Ska bli mycket intressant att få se när de börjar dyka upp i lite reviews Är dom inte svarta blir det nog pass från mitt håll.
Annars är det absolut en klocka som tickar många boxar, lite väl dyra kanske för att vara solar quartz?
underbar grön färg på tavlan
SBGM245 och SBGM247
40mm
Automat
SBGM245 och SBGM247
40mm
Automat
Och fortfarande för tjocka! Hur svårt kan det vara?Fin. Men lite trist att datumfönstret halkat ner.
håller med om datumfönstret..Fin. Men lite trist att datumfönstret halkat ner.
Timvisarens ände såg inte GS-skarp ut.Live from Paris.
Tjocka visareOch fortfarande för tjocka! Hur svårt kan det vara?
Plast skx skulle ju faktiskt kunna bli en schyst beater. Synd att de valde 18mm band dock.
Plast-skx i 39mm + mini-”Tuna”.
Kan vi anta att det är en tidsfråga tills stål-skx i 39 mm kommer? (Vet att det redan finns med slät bezel, men syftar på med dykarbezel)
Hade varit coolt om de slängt in ett quartzverk också, så hade beaterstuket varit fulländat.
Timvisarens ände såg inte GS-skarp ut.
Den mörkblåa var ju trevlig!Seiko Ice Divers.
Seiko 6105 Divers From An Alternate Timeline
Durable watches for divers in icy conditionswww.hodinkee.com
Svårt att komma in på japanska sidan! Har du några mått på mini-tuna @yonsson ?
Trevliga tavler! invänar dock Tiffany variantenSeiko Ice Divers.
Seiko 6105 Divers From An Alternate Timeline
Durable watches for divers in icy conditionswww.hodinkee.com