Passar absolut inte vita eller beiga! Seiko är världsbäst på att göra "nästan perfekt klocka", alltid någo detalj som ska förstöra helheten.Ser samma…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Passar absolut inte vita eller beiga! Seiko är världsbäst på att göra "nästan perfekt klocka", alltid någo detalj som ska förstöra helheten.Ser samma…
Gjorde exakt samma reflektion men kan vara annorlunda irl.Passar absolut inte vita eller beiga! Seiko är världsbäst på att göra "nästan perfekt klocka", alltid någo detalj som ska förstöra helheten.
Rätta mig om jag har/ser fel. Men när det gäller dom fyra nya kronograferna, så har samtliga fyra mörkblåa subdials och svart vridning?
Handlar inte det om att solcellerna sitter i dem då? Då kan man ju få en blå/lila nyans. Vad heter förresten subdials på svenska?Ser samma…
Handlar inte det om att solcellerna sitter i dem då? Då kan man ju få en blå/lila nyans. Vad heter förresten subdials på svenska?
Aah, behövde zooma in för att se det ni snackar om. Skumt val att ha den färgen där, men antar att det knappt syns i verkligheten.
Subtavlor..? Sekundärtavlor? Helt rätt, det är solcellsdelen av tavlan som är blå. Tycker mig dock bara se en blå ring i subtavlorna.
Här ser dom annorlunda ut.
Subtavlor..? Sekundärtavlor? Helt rätt, det är solcellsdelen av tavlan som är blå. Tycker mig dock bara se en blå ring i subtavlorna.
Här ser dom annorlunda ut.
Så, vad stämmer?
Ja, jag vet. Fotona jag la in ovan är från pressreleasen. de jag lägger in här är från hemsidan. Svarta subdials på den ljustavlade i pressreleasen men blåa på hemsidan. På hemsidan är det även streck i subdialsen som inte finns i pressreleasen.
Vem vet vem vet. Seiko tror inte folk märker sådant så de är inte så noga. Kommer väl prototypfoton snart.Så, vad stämmer?
Det är väl bara vi klocknördar som märker sånt. Någon som bara vill ha något fint runt handleden verken bryr sig eller märker något.Vem vet vem vet. Seiko tror inte folk märker sådant så de är inte så noga. Kommer väl prototypfoton snart.
Normalt folk köper tydligen klockor i butiker, inte på internet. Jättekonstigt.Det är väl bara vi klocknördar som märker sånt. Någon som bara vill ha något fint runt handleden verken bryr sig eller märker något.
otroligt fult med sträcken i dialsen!!!! haha
Ja, jag vet. Fotona jag la in ovan är från pressreleasen. de jag lägger in här är från hemsidan. Svarta subdials på den ljustavlade i pressreleasen men blåa på hemsidan. På hemsidan är det även streck i subdialsen som inte finns i pressreleasen.
Vem bryr sig om såna petitesser när datumrutan är ditsatt av Mr. Magoo!Rätta mig om jag har/ser fel. Men när det gäller dom fyra nya kronograferna, så har samtliga fyra mörkblåa subdials och svart vridning?
Det är sånt där som kan få en att avstå från en affär. När man väl sett det...Vem bryr sig om såna petitesser när datumrutan är ditsatt av Mr. Magoo!
Tavlan ser mycket bättre ut än på springdrive! Märks någon skillnad på boetten?Nya Hi Beat-dykarna finns nu i en butik nära dig.
SBGH289 och SBGH291
Jämförde inte sida vid sida tyvärr men känslan var att det typ är exakt samma boett.Tavlan ser mycket bättre ut än på springdrive! Märks någon skillnad på boetten?
Synvilla eller är pluppen sjukt ocentrerad i triangeln?Nya Hi Beat-dykarna finns nu i en butik nära dig.
SBGH289 och SBGH291
För 78 & 92 tuuuusen är problemet redan löst. VansinnigtSynvilla eller är pluppen sjukt ocentrerad i triangeln?
Skönt att de säkert är för stora fortfarande. Bättre för plånboken.
Skojar du? Helt stört...För 78 & 92 tuuuusen är problemet redan löst. Vansinnigt
Oj jävlar! Ja då är jag nöjd med de GS jag har, blir inga flerFör 78 & 92 tuuuusen är problemet redan löst. Vansinnigt
En till grej du glömde nämna, att göra så stora klockor som möjligt. Snart är GS dykare på samma nivå som Invictas 60+ mm klockor.Känns som att det är den del av strategin för märket. Först släppa SEIKO-kopplingen. Sedan göra en Rolex och klättra i pris så långt marknaden tillåter. Gör de det för snabbt så lär det slå tillbaks.
Skojar du? Helt stört...
Inte det minsta faktiskt. De är däremot snygga. För halva priset hade jag kunnat tänka mig en.
Hoppsan! Ser skevt ut på fler av bilderna jag tog.Synvilla eller är pluppen sjukt ocentrerad i triangeln?
Skönt att de säkert är för stora fortfarande. Bättre för plånboken.
De har mao inte plockat ut Seiko helt ur GS.Hoppsan! Ser skevt ut på fler av bilderna jag tog.
43.8mm är långt ifrån 60mm och ganska vanlig storlek på herrklocka men är man lite rangligt byggd kanske det är svårt att bära uppEn till grej du glömde nämna, att göra så stora klockor som möjligt. Snart är GS dykare på samma nivå som Invictas 60+ mm klockor.