• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Den här tycks vara ny också. SLGA007. Ursäkta om den postats tidigare.
SLGA007G.png

C5211F03-2968-4385-A295-23F3C1DE221A.jpeg
25D8C50D-36B2-404F-A0C4-BF971B6106C8.jpeg
06B0E8F2-5423-4892-94E8-22052AA46162.jpeg

Nu med SD. SLGA009

Riktigt trevlig. Fundering - skrotas det tidigare SD-verket from nu (och tidigare Hi-beat för den delen)? Frågar då GS verkar komma ut med nya modeller även med det tidigare verket. Kan man anta att nuvarande modeller med tidigare verket nu fasas ut...?

Riktigt trevlig. Fundering - skrotas det tidigare SD-verket from nu (och tidigare Hi-beat för den delen)? Frågar då GS verkar komma ut med nya modeller även med det tidigare verket. Kan man anta att nuvarande modeller med tidigare verket nu fasas ut...?
De äldre verken kommer fortsätta som basverk till standardmodellerna. Det kan ju komma ersättningsverk längre fram men de nya verken med lång gångreserv ersätter inte de vanliga GS-verken.

De äldre verken kommer fortsätta som basverk till standardmodellerna. Det kan ju komma ersättningsverk längre fram men de nya verken med lång gångreserv ersätter inte de vanliga GS-verken.
Ah - tack. Det är en hel del trafik på amerikanska forum där man undrar varför exempelvis den vanliga springdrivedykaren som uppdaterades nyss inte fick det nya verket. Men det stödjer ju det du säger då :)

Snygga men ser ut att vara pushers lika stora som Titanic på kronografen.
Personligen hade jag inte tackat nej till en sådan kronograf. Fast helst med champagne-tavlan då. Det är ju så den ska se ut liksom 🙂
GMT'n tycker jag blev rätt blek dock. Och känner mig väldigt osäker på om såpass sportiga klockar passar med en urtavla med den strukturen.

• Like
Reactions: DRW
Snowflake tavlan (liknande iaf) på nya LE i stora klockor, GMT och kronograf med springdrive. SBGE275 och SBGC247.
Grand-Seiko-GMT-20th-Anniversary-Limited-Edition-SBGE275-Chronograph-15th-Anniversary-Limited-...jpg

Finns mer att läsa här:
Lite för mycket som sker på kronografens tavla tycker jag. Hade vart finare med power reserve displayen på baksidan. GMTn var nice.

@yonsson den förra var väl baserad på 44KS, 44-9990 ifrån 1964? Om jag tittar på 44KS, 45KS, 56KS och 52KS hittar jag ingen som har samma profil och avslut på boett/luggar. Om man dessutom ska försöka tänka "jubileumsår" till 2022, vilka år ska man då titta på? KS fanns väl bara mellan 1962-1975?

@yonsson den förra var väl baserad på 44KS, 44-9990 ifrån 1964? Om jag tittar på 44KS, 45KS, 56KS och 52KS hittar jag ingen som har samma profil och avslut på boett/luggar. Om man dessutom ska försöka tänka "jubileumsår" till 2022, vilka år ska man då titta på? KS fanns väl bara mellan 1962-1975?
Det är inte alltid de träffar jubileumsåren. Det är inte ens säkert att det är en KS.

Tillbaka
Topp