En ny KS reissue?
Ser ut som XAB-länken underifrån. Äntligen en bra länk från Seiko?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En ny KS reissue?
Vilken modell tillhör länken?
Ser ut som XAB-länken underifrån. Äntligen en bra länk från Seiko?
Det är ett referensnummer på länkarna i 56KS familjen.Vilken modell tillhör länken?
Ja, någon 5625, 5626 lär det inte vara. Jag tycker också det lutar åt en nytolkning vilket vore kul. Kan nog bli schysst! Är dock osugen på att casha 40-50 papp för en 6L-klocka.Det är ett referensnummer på länkarna i 56KS familjen.
XAB121 - 5625/6-7000
XAB123/124 - 5625/6-7110/7111/7113
Det fanns andra, men den på teaser-bilden är väldigt lik om man vänder länken och ser på fasningarna på insidan. Luktar lite nykreation av nån 56KS, lite som med Alpinisten? Inte nån exakt återskapning med de där kantiga bandhornen.
Men det kan nog bli riktigt bra ändå. Puritanerna kan ju köpa vintage.
56 vs 45. Ingen av dem.Ja, någon 5625, 5626 lär det inte vara. Kan nog bli schysst! Är dock osugen på att casha 40-50 papp för en 6L-klocka.
Vem vet, kanske till och med är en sprillans ny KS-modell? KS återtåg i GS-anda?Ja, någon 5625, 5626 lär det inte vara. Jag tycker också det lutar åt en nytolkning vilket vore kul. Kan nog bli schysst! Är dock osugen på att casha 40-50 papp för en 6L-klocka.
Hoppet är det sista som överger... Det blir en limiterad Presage för 50KVem vet, kanske till och med är en sprillans ny KS-modell? KS återtåg i GS-anda?
Hoppet är det sista som överger... Det blir en limiterad Presage för 50K
Verkar som jag hade rätt...
Japp, en ny KS modell, ingen re-issue Jag har redan accepterat att det kommer vara väldigt få nysläpp som kommer locka mig till köp, så även i detta fall. Men riktigt lyckad design är det tycker jagVerkar som jag hade rätt...
Ja, ruskigt fin! 37mm och no-date är helrätt! Spännande färgval på tavlorna också. Brun och röd men ingen blå? Modigt!Japp, en ny KS modell, ingen re-issue Jag har redan accepterat att det kommer vara väldigt få nysläpp som kommer locka mig till köp, så även i detta fall. Men riktigt lyckad design är det tycker jag
Men är det ändå inte helt fantastiskt att vi får välja? Önskas ett bättre verk finns GS typ sbgw231. Tack vare 6R kostar den inte 40k. För mig skriker den Köp!Jättefin, MEN tråkigt med det verket i en riktigt fin klocka! Visst det är ingen GS, men ändå en KS.
Jag får helt enkelt modda en till dig med haq-verk så kommer du inte kunna hålla dig bortaJapp, en ny KS modell, ingen re-issue Jag har redan accepterat att det kommer vara väldigt få nysläpp som kommer locka mig till köp, så även i detta fall. Men riktigt lyckad design är det tycker jag
Tycker dem ser mycket trevliga ut, 37mm är ju kanon och 12mm tjocklek är ju alls några större problem folk gnäller över... Pris kontra urverk möjligtvis.
Riktigt snygg länk. Härliga kantiga former på bandhornen!
Snygg modell Jag gillar länken som verkligen passar boetten.
Ja, mycket bra! Insidan desto tråkigare. Men tänk den länken på en lite tunnare king quartz med samma sjuttiotalsmurriga tavelalternativ...
Snygg modell Jag gillar länken som verkligen passar boetten.
Snygg rakt uppifrån och boettbredden är bekväm. Men tjockleken lär väl ändå göra helheten framtung och klumpig. På bilderna ser det ut att vara väldigt mycket höjd ovanför kronan. Att jämföra med de gamla 56 och 45 längre upp på sidan. Med 6L35 hade det inte behövt bli så här.Tjockleken är tyvärr alltid ett problem för mig när det gäller allt som lanseras från GS/Seiko och som avses var lite stilrenare. Hur svårt kan det vara att göra något under 10 mm