• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ok, vi kan ju diskutera moget utan att puckla på varandra eller. Tror det handlar om olika synvinklar och frågan snarare bottnar i om ägget eller hönan kom först.
Du som kanske har en annan ingång i ämnet, skulle du kunna läsa artikeln och ge en kort sammanfattning av vad den avhandlar? Jag vill absolut inte vara otrevlig, och det handlar inte om att man måste tycka lika i alla lägen. En samstämmig press, tillsammans med de faktiska agerandet av Seiko i denna fråga, säger att namnet SEIKO var en belastning i en bredare lansering av GS. Speciellt i USA som Seiko ser som sin största marknad efter Kina. Det är inte en personlig åsikt jag har, utan jag instämmer bara i de analyser som gjorts.
alltså denna https://www.ft.com/content/eabf51ad-4f94-4c99-a873-068451fc75f4
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Här inne är det ju till och med bättre stämning än i valfri tråd med folk som belånat lägenheten för att köpa Rolex av gråhandlare. Det är härligt att den här hobbyn kan skänka så mycket värme och glädje! 💞✨☺️
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Du som kanske har en annan ingång i ämnet, skulle du kunna läsa artikeln och ge en kort sammanfattning av vad den avhandlar? Jag vill absolut inte vara otrevlig, och det handlar inte om att man måste tycka lika i alla lägen. En samstämmig press, tillsammans med de faktiska agerandet av Seiko i denna fråga, säger att namnet SEIKO var en belastning i en bredare lansering av GS. Speciellt i USA som Seiko ser som sin största marknad efter Kina. Det är inte en personlig åsikt jag har, utan jag instämmer bara i de analyser som gjorts.
alltså denna https://www.ft.com/content/eabf51ad-4f94-4c99-a873-068451fc75f4

Det enda jag kan se att artikeln handlar om är att Seiko erkänner att de lider av en kraftig identitetskris.
Jag tycker att Naito-san är väldigt velig. Å ena sidan vill han erbjuda kunden en lyxprodukt som ger valuta för pengarna, å andra sidan försvarar han de prishöjningar, som med rätta fått kritik, med att man skapar sociala och emotionella värden.
I samma veva vill han återgå till Seikos rötter och gör man det genom att distansera sig gentemot Seiko och flytta ner texten på urtavlan och göra allt dyrare bara för att man vill?
 

AB

Panerai
2-Faktor
What is this?! Tänker i synnerhet på kompisen till höger.

FE216C43-3F25-4F5C-8F0F-F57014C47DD6.png
 

nept

Panerai
Nu gissar du igen. Att Seiko ändrar upplägg och logotyper är inget nytt, de gör det hela tiden. Kolla exempelvis på Prospex. Det viktiga är omorganiseringen och den nya organisationen, inte hur det står på tavlan. Grundar detta på mina samtal med ledningen 2017 och senare.

Alltså även om du kanske vet nåt som kan vara relevant så skriver du dina inlägg som att du inte ens försökt läsa vad Barbababa skrev. Varför kan inte båda aspekterna vara viktiga? Att de tar bort Seiko från tavlan och sen tokhöjer priserna är väl knappast en slump, det är medveten marknadsföring, och Seiko's VD säger ju det rakt ut i inläggen du vägrade läsa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså även om du kanske vet nåt som kan vara relevant så skriver du dina inlägg som att du inte ens försökt läsa vad Barbababa skrev. Varför kan inte båda aspekterna vara viktiga? Att de tar bort Seiko från tavlan och sen tokhöjer priserna är väl knappast en slump, det är medveten marknadsföring, och Seiko's VD säger ju det rakt ut i inläggen du vägrade läsa.
Ska vi dra detta en vända till alltså?
I samband med att de tog bort Seiko överst så skapade de en helt ny organisation runt GS och skapade även GS USA, öppnade flera GS butiker samt öppnade upp för fler GS ADs framförallt i USA. Namnet på tavlan var bara en liten del i hela omstruktureringen.

Det för övrigt inte samma VD som varken innan eller efter 2017 när de gjorde omstruktureringen.
 

nept

Panerai
Ska vi dra detta en vända till alltså?
I samband med att de tog bort Seiko överst så skapade de en helt ny organisation runt GS och skapade även GS USA, öppnade flera GS butiker samt öppnade upp för fler GS ADs framförallt i USA. Namnet på tavlan var bara en liten del i hela omstruktureringen.

Det för övrigt inte samma VD som varken innan eller efter 2017 när de gjorde omstruktureringen.

Du liksom undviker själva poängen. Men fortsätt så om det gör dig glad.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
662A1F28-765A-4CE0-B6A0-FC9EDAB544A8.jpeg
7211B757-EB3B-48FD-837F-4A0CB5D75424.jpeg
15E81B44-DA32-473A-A15E-99E6CABAC1E0.jpeg
5D1DB4FE-160B-4342-876A-E1A603C86027.jpeg
F7356223-216F-4844-9BE9-42358B07A55E.jpeg
24786FAD-F4A6-42A6-BBBD-D928471A117D.jpeg

Klämde IRL idag. Schyssta strukturer.
Skitsnygga! Klämde på en svart häromdagen som synts till i tråden nyligen men jag missade att anteckna refnummer och tog en katastrofal potatisbild bara. Ska göra ett nytt försök någon dag. Det var så bra finish att den liksom såg bling ut fast den var svart. Jättesnygg struktur på tavlan på den också. :)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Skitsnygga! Klämde på en svart häromdagen som synts till i tråden nyligen men jag missade att anteckna refnummer och tog en katastrofal potatisbild bara. Ska göra ett nytt försök någon dag. Det var så bra finish att den liksom såg bling ut fast den var svart. Jättesnygg struktur på tavlan på den också. :)
Nu lyckades jag ta en någorlunda vettig bild men jag glömde skriva upp ref-nummer. 🙈
EF2460ED-0B85-4C66-9E03-27D682CB58FD.jpeg
 

DenCho

Omega
Tror ni detta stämmer ? SPRD med gmt funktion ??😅😅
 

Bilagor

  • CE637B02-AFFB-4B74-B762-52712E80C058.png
    CE637B02-AFFB-4B74-B762-52712E80C058.png
    456.3 KB · Visningar: 22
Topp