Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min gissning är att iom att GMT-visaren sitter underst men samtidigt måste kunna passera över index på tavlan så bygger det en hel del på höjden.SBGE283 och SBGE285, 13,9mm hög. Varför, är verket så pass högt?
Det är boett inkl tillsynes kupat glas.SBGE283 och SBGE285, 13,9mm hög. Varför, är verket så pass högt?
Helt galen. Ett konstverk på handledenMysigt:
+1 på den!Sbgw283, jävlar vad jag kommer köpa denna
Tycker alla varianter som kommit på den refen senaste tiden har varit fullträffar.Sbgw283, jävlar vad jag kommer köpa denna
Verkar ju vara rekord i antal länkbitar som följer medVar inne hos uris och provade nya Seiko 5 på 28mm:
SRE003K1.
Mycket mumsig storlek! Den är ju absolut lite knubbig pga automaturverket men tycker det funkar. Plus för delvis borstade länk. Kliar lite i köpfingrarna.
Jo, en hel del. Men så har jag också vääldigt smaka handleder, t.o.m. för att vara damVerkar ju vara rekord i antal länkbitar som följer med
Ser väldigt trevlig ut, blå tavla? Om du gillar den här stilen finns en uppsjö av både kvartsare och automatiska 70-talare att köpa från Japan för nästan bara fraktkostnad. En del är helt oanvända, små och bulliga. De heter typ Joyful, Ladymatic, Lady Sports och liknande. Nästan så jag köpt några själv bara för att de är så coola.Var inne hos uris och provade nya Seiko 5 på 28mm:
SRE003K1.
Mycket mumsig storlek! Den är ju absolut lite knubbig pga automaturverket men tycker det funkar. Plus för delvis borstade länk. Kliar lite i köpfingrarna.
Och för 50 år sedan...Sbgw283, jävlar vad jag kommer köpa denna
Jag har fått nåt slags hypnos av SPB299:an och känner starkt att jag villhöver en.
Klämde IRL idag. Schyssta strukturer.
Ser ju inte ut som att det är mycket taper, perfekt, då har du två länkarJo, en hel del. Men så har jag också vääldigt smaka handleder, t.o.m. för att vara dam
Dykaren (kan inte ref.) var lite tråkig, och ful med power reserve indikatorn lite för nära de övriga visarna. Datum fönstret var också lite off.Trökiga W&W GS-nyheter!!! Ingen ny GS för mig i år då.
Sjukt bra proportioner när de skalat ner storleken. Brukar nästan alltid bli något knas med det.Var inne hos uris och provade nya Seiko 5 på 28mm:
SRE003K1.
Förutom kronan som ser ENORM ut i sammanhanget?Sjukt bra proportioner när de skalat ner storleken. Brukar nästan alltid bli något knas med det.
Måste ju kunna vrida på denFörutom kronan som ser ENORM ut i sammanhanget?
Jag är sucker för stora kronor så det reagerade jag inte ens på, mest ett plus.Förutom kronan som ser ENORM ut i sammanhanget?
Absolut, men proportionerna blir ju fortfarande knas.Måste ju kunna vrida på den
Tycker det ser rätt ballt ut.
Jag tror proportionerna är ovana.Absolut, men proportionerna blir ju fortfarande knas.
Eller hur! Nästan så jag vill köpa den bara för det.Sjukt bra proportioner när de skalat ner storleken. Brukar nästan alltid bli något knas med det.
Eller smaksak.Jag tror proportionerna är ovana.
Jag kan ta den tavlan! Lug to lug är 42.7mm Mkt kul med lite mindre format med den boetten, hejja GS!
404 Page Not Found | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Inte tokig i den rosa tavlan men hoppas verkligen de lanserar samma boett och urverk i andra färger! 36,5mm och 11.6mm tjocklek är visserligen lite knubbigt men det skulle nog kunna få mig att byta ut min Snowflake om bara rätt tavla dyker upp...
Mycket snygg! Kanske får bli en sån till frugan om hon är snäll
404 Page Not Found | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Inte tokig i den rosa tavlan men hoppas verkligen de lanserar samma boett och urverk i andra färger! 36,5mm och 11.6mm tjocklek är visserligen lite knubbigt men det skulle nog kunna få mig att byta ut min Snowflake om bara rätt tavla dyker upp...