• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Blå & Gul(d) SBGJ231
FB_IMG_1514285366370.jpg
FB_IMG_1514285374868.jpg

FB_IMG_1514285519326.jpg
A8A44505-5295-465D-8E2F-6BD95E53898F.jpeg

C2C89840-D887-4392-A54A-FDA5A034D3E0.jpeg

Vet du vad mönstret kallas eller vad som varit inspiration för det? Riktigt läckert är det :)
Iwate Mountain Pattern was adopted
Blue color dial

The dial is a blue color adopting the "Iwateyama pattern" expressing the magnificent mountain sky of Mt. Iwate desiring from the Shizukuishi luxury watch factory which is responsible for the mechanical watch of Grand Seiko, the scenery of Fuyuyama emerging in a hint of snow with a snow light reflecting the moonlight I am expressing.

Grymt bra.. jag som hade bespetsat mig på något annat... är svag för blåa tavlor och här med GS ”sunburst”...
Hade varit kul att veta hur många de kommer göra.
Butikschefen i Tokyo sa att de skulle få in en cool LE-modell efter nyår men SEIKO-folket stod och tjuvlyssnade så han kunde inte berätta vilken modell det var, annars hade han gjort det. :D

Modellen kommer ju bara till två butiker så det blir nog inte många, 50-100st kanske? Det står inget på hemsidan.

Butikschefen i Tokyo sa att de skulle få in en cool LE-modell innan nyår men SEIKO-folket stod och tjuvlyssnade så han kunde inte berätta vilken modell det var, annars hade han gjort det. :D

Modellen kommer ju bara till två butiker så det blir nog inte många, 50-100st kanske? Det står inget på hemsidan.

Ohh, helt plötsligt blev den väldigt attraktiv...
Men svårt för dödliga att fånga...

Såg din post på Instagram, och var tvungen att rusa in hit... Är väl, till skillnad från @Lundgren ovan inte överförtjust i Prospex-kronograferna, men de två översta var ju riktigt jävla grymma!
Jag gillar alla men jag kommer nog bara köpa Turtlen. På specialversions står det limiterad edition men det finns inga siffror om upplagorna så jag mailade SEIKO nu för att få lite klarhet.

Turtlen var ju störtcool. Kan jag bära den blir det nog köp. SBGJ231 är ju helt sick också, troligen bästa SBGJ-modellen GS producerat. Åker till Japan i slutet av mars, men då lär den ju vara totalslut :(

Turtlen var ju störtcool. Kan jag bära den blir det nog köp. SBGJ231 är ju helt sick också, troligen bästa SBGJ-modellen GS producerat. Åker till Japan i slutet av mars, men då lär den ju vara totalslut :(
Ring och köp den innan, be dem lägga undan tills du kommer= problem solved. :)

Tillbaka
Topp