Njae, nu är du lite orättvis. 400 olika var det väl?Skulle vilja gilla den där men känns så långt ifrån vad 7040 en gång stod för Seiko turtle känns lite tudor BB med en miljon olika modeller...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Njae, nu är du lite orättvis. 400 olika var det väl?Skulle vilja gilla den där men känns så långt ifrån vad 7040 en gång stod för Seiko turtle känns lite tudor BB med en miljon olika modeller...
Larvigt bra. Måste förmodligen sälja allt jag har. Tack Seiko. Jag menar Grand Seiko.
Vet du vad mönstret kallas eller vad som varit inspiration för det? Riktigt läckert är det
Blå & Gul(d) SBGJ231
SBGJ001 ska ju vara Mount Iwate på vintern, SBGJ003 på sommaren så jag gissar att denna är samma berg i vinter-månsken. Du ser berget i bakgrunden på bilden ovan.Vet du vad mönstret kallas eller vad som varit inspiration för det? Riktigt läckert är det
Iwate Mountain Pattern was adoptedVet du vad mönstret kallas eller vad som varit inspiration för det? Riktigt läckert är det
Butikschefen i Tokyo sa att de skulle få in en cool LE-modell efter nyår men SEIKO-folket stod och tjuvlyssnade så han kunde inte berätta vilken modell det var, annars hade han gjort det.Grymt bra.. jag som hade bespetsat mig på något annat... är svag för blåa tavlor och här med GS ”sunburst”...
Hade varit kul att veta hur många de kommer göra.
Butikschefen i Tokyo sa att de skulle få in en cool LE-modell innan nyår men SEIKO-folket stod och tjuvlyssnade så han kunde inte berätta vilken modell det var, annars hade han gjort det.
Modellen kommer ju bara till två butiker så det blir nog inte många, 50-100st kanske? Det står inget på hemsidan.
Du får skicka dit någon som shoppar åt dig, den kommer ju bara till 2 butiker, båda i Japan.Ohh, helt plötsligt blev den väldigt attraktiv...
Men svårt för dödliga att fånga...
Du får skicka dit någon som shoppar åt dig, den kommer ju bara till 2 butiker, båda i Japan.
Hookar du upp mig med business class så.Sugen på att åka igen?
Hookar du upp mig med business class så.
Du får väl jaga lite om du vill ha den på riktigt, finns säkert någon här som åker till Japan i februari när klockan lanseras, inte jag dock (vad jag vet).
Skulle precis slå till på en sån chronograph fast vanliga svarta stål varianten men denna i helsvart var ju grymt cool! En sån får det bli istället
1: SRPC49 aka Ninja Turtle.
2: SNE493 Solar Diver’s.
3: SSC673 Solar Chronograph.
https://www.seiko-prospex.com/sea/blackseries
Jag gillar alla men jag kommer nog bara köpa Turtlen. På specialversions står det limiterad edition men det finns inga siffror om upplagorna så jag mailade SEIKO nu för att få lite klarhet.Såg din post på Instagram, och var tvungen att rusa in hit... Är väl, till skillnad från @Lundgren ovan inte överförtjust i Prospex-kronograferna, men de två översta var ju riktigt jävla grymma!
Gulnad lume på tavlan och kritvit på visarna för få den där eftertraktade vintage-med-utbytta-visare looken eller?
https://www.seiko-prospex.com/sea/blackseries
Jag gillar alla men jag kommer nog bara köpa Turtlen. På specialversions står det limiterad edition men det finns inga siffror om upplagorna så jag mailade SEIKO nu för att få lite klarhet.
4800kr sägs det.Gillar Turtlen mycket! Vad kommer den kosta?
Ring och köp den innan, be dem lägga undan tills du kommer= problem solved.Turtlen var ju störtcool. Kan jag bära den blir det nog köp. SBGJ231 är ju helt sick också, troligen bästa SBGJ-modellen GS producerat. Åker till Japan i slutet av mars, men då lär den ju vara totalslut
Kan man göra det? Från alla butiker eller bara vissa/någon enskild?Ring och köp den innan, be dem lägga undan tills du kommer= problem solved.
Lär man kunna, butikschefen i Ginza är trevlig. Ring eller maila och fråga.Kan man göra det? Från alla butiker eller bara vissa/någon enskild?
SLA025, the Best!
Killing it!
Cool!
Killing it!