• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

FC7F5DFB-3F85-4BBA-BB39-0FE519B10981.jpeg
5DDF10D1-EDA4-43AB-9FF1-7AB33D870919.jpeg
E526D8FC-DBC2-4C39-B594-824593E5E509.jpeg

Killing it!
Gah, SLA025! Och dessutom en grön!

OWG here I come! Har precis köpt en mm600 också. Jisses, fullt i SEIKO-lådan snart.

Alltså jag vill gå igång, satan vad jag vill gå igång, men det går inte. Tycker det bara väller ut nya coola Seiko-modeller. Blir nästan för mycket. MEN, SLA025 ser ut att kunna bli förjäkla fin. Men tänk om det snart börja dyka upp nya coola quartz-Tunas? Då vill man ju ha dom också... Blir tokig på Seiko. Hatar och älskar om vartannat.

Köpte en ny Breitling idag istället :hilarious:

“We're getting 9F quartz GMT calibre (in three models, black or blue with fixed 24hr outer bezel and a green (?) dial with inner GMT chapter ring) (green L.E.)
An SBGE201 variant on orange rubber L.E.
A new SBGT quartz day/date on jubilee L.E.
A brown/orange coloured SBGR L.E.
Two more dual-tone sports SBGC thingos but with blue ceramic instead of black (on the inner bracelet links too) L.E.
Another SBGM221 variant on 2 leathers L.E.
Three more hi-beat SPECIALS on leather with what I *think* is a return of the SBGL00x case (with the scalloped lugs) - Pt, 18KYG and SS all L.E
Three more 44GS spring drives on bracelets, one L.E. two tone (like the 44GS hi-beat two tones they did earlier this year)”

Håller tummarna stenhårt för en limiterad kvarts-tuna också, det vore något!
025 kanske blir lite för dyr för mig med 8L55-verket, plus det lilla bekymret att jag ogillar automatare av hela mitt hjärta :D
9F med GMT..... se inlägget ovan. :)
Fan, vill nog hellre ha en sådan än en SLA025.

Om man får spekulera lite —> Sla019 som Sla017, Sla025 bra mycket dyrare än Sla017? Inte direkt vågade gissningar kanske.
För SLA019 har du ju SBDX017 som riktmärke, den har (sjukt nog) ett listpris på 30 i Sverige.

SLA025 har ju hi-beat urverk så den kommer ju såklart bli en hel del dyrare än SLA017 vilken hade ett pris på 38500kr i Sverige.

Tillbaka
Topp