• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

SBGA377
20180228_085335.png
2d5d55ada2bc2da260ccf55aa1b571c3.jpg

Ltd. 36st endast en butik.
Trevlig! Var hittar man info om den? Såg inget på GS japanska sida.

Sprang över denna. Ny Landmaster typ?
IMG_2584.jpg
Väldigt intressant. Vet inte om jag diggar looken på den här men jag är väldigt hypead över det nya verket. Jag undrar dock vad sub tavlan (vad är "sub dial" på svenska? :woot:) vid klockan tre ska vara? Trodde först att det var en datumvisare men det ser ut som att den går upp till 35 så vad kan det vara? Jag hoppas att anledningen Seiko la ner SARB017 var för att hotta upp den med ett GMT verk vilket gör att kompassfunktionen skulle bli avsevärt mer användbar.

Väldigt intressant. Vet inte om jag diggar looken på den här men jag är väldigt hypead över det nya verket. Jag undrar dock vad sub tavlan (vad är "sub dial" på svenska? :woot:) vid klockan tre ska vara? Trodde först att det var en datumvisare men det ser ut som att den går upp till 35 så vad kan det vara? Jag hoppas att anledningen Seiko la ner SARB017 var för att hotta upp den med ett GMT verk vilket gör att kompassfunktionen skulle bli avsevärt mer användbar.
Det är nog datum som går till 31.

Ouch, den blå var fin!!!!!
Varför släpper GS så himla mycket fantastiska klockor indetta tempo, kan ju aldrig få tummen ur och besluta mig för vilken man vill ha!!!!

Senast redigerad av en moderator:
Springdrive Landmastern är ju typ 24kKr i Japan och den måste vara dyrare än det nya verket som är ju 6R och jag råkar ha en familjemedlem där :)
Å andra sidan har Landmastern funnits rätt länge utan att ha fått nämnvärd prisökning, SEIKO brukar passa på när de lanserar nya modeller.

Tillbaka
Topp