• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

now

Omega
2-Faktor
Siffrorna gör att man lätt förleds att tro att det är en Longines. Eller?

Ja, det tänkte jag också på när jag av en händelse såg denna klocka på eBay:

s-l1600.jpg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Skummat lite bakåt i tråden efter jakten på vad som komma skall imorgon. GMT-kvartsarna såg coola ut. Men kan man förvänta sig att det dyker upp något roligt med spring drive imorgon?
 

now

Omega
2-Faktor
Redan skuffad ;). Jag hade hellre sett den med svart boett och jag gillar inte GMT-visaren, men materialmässigt är det en dröm och urtavlan är underbar.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Spontant lite besviken på Seiko/GS efter att ha sett presskonferensen... GS ska satsa på limiterat och ädelmetall. Försöka tillfredsställa efterfrågan och öppna fler GS butiker. Bli dyra och bäras av rika smaklösa Amerikaner (inget personligt mot amerikaner i sig). Samma sak med dam-linjen, 18k och diamanter... Presage med slogan "fine mekanical watchmaking" fortsätter att göra alldeles för tjocka klockor. Att deras tavlor är något extra är inget nytt. Men "fine mekanical" är inte 15mm höga klockor. Prospex... Limiterat med högkvalité, och icke limiterat med budget kvalité, men med ett X:confused:. Naturligtvis inget om Astron eftersom jubileumsåret är nästa år (1969-2019). Kanske blir mer positivt inställd vad det lider :rolleyes:
 
Topp