• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

S.L

Vacheron
2-Faktor
tapatalk_1519283634433.jpeg
Måste nästan motvilligt erkänna att jag nog vill ha en sån.
Men se för böfvelen till att ta mkt (rättvisande) bilder på SLA019 när ni är där, det är prio ett!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste nästan motvilligt erkänna att jag nog vill ha en sån.
Men se för böfvelen till att ta mkt (rättvisande) bilder på SLA019 när ni är där, det är prio ett!
Jaså, du gick igång på 019, den gav mig inga ryckningar alls faktiskt. Problemet är att Seikos bås har riktigt riktigt dåligt ljus för fotografering men vi ska göra vårt bästa.
 
  • Like
Reactions: S.L

now

Omega
2-Faktor
En till limiterad AJHH (Association Japon de la HauteHorlogeri).
SBGA371
IMG_2245.JPG

Många verkar ogilla valen här, men jag måste säga att jag gillar både bronset (och den ganska ljusa, rosa ton av brons de fått fram här), men framförallt den röda nian. Tillsammans med de övriga fetstilta klockslagen tycker jag denna detalj känns briljant. Jag är inte svag för rött i allmänhet, men jag tycker att den blev extremt kraftfull här. Jag tror även att läderbandet fungerar bra som omväxling. Det enda jag ogillar är trycket på baksidan. Det skymmer för mycket av verket.

Priset är också ganska bra, även om jag gärna hade betalat mer för att få den i titan.

Någon som vet om denna kommer vara tillgänglig från en svensk AD?
 

Geparden

Audemars
Många verkar ogilla valen här, men jag måste säga att jag gillar både bronset (och den ganska ljusa, rosa ton av brons de fått fram här), men framförallt den röda nian. Tillsammans med de övriga fetstilta klockslagen tycker jag denna detalj känns briljant. Jag är inte svag för rött i allmänhet, men jag tycker att den blev extremt kraftfull här. Jag tror även att läderbandet fungerar bra som omväxling. Det enda jag ogillar är trycket på baksidan. Det skymmer för mycket av verket.

Priset är också ganska bra, även om jag gärna hade betalat mer för att få den i titan.

Någon som vet om denna kommer vara tillgänglig från en svensk AD?
Kul att du gillar den. Har själv fortfarande svårt för färgkominationen men det vore kul att se den live.
IMG_3187.JPG


Den första AJHH-samarbetet var en boutique limited som endast såldes i vissa butiker i Japan. Vet ej hur det är med denna men kan tänka mig att det är samma upplägg.
 

now

Omega
2-Faktor
Den första AJHH-samarbetet var en boutique limited som endast såldes i vissa butiker i Japan. Vet ej hur det är med denna men kan tänka mig att det är samma upplägg.

Jag läste precis en taskig Google-översättning av en japansk sida där det framgick att de endast släpps i ett fåtal butiker i Japan, så det verkar vara fallet även för denna klocka, tyvärr. Då får jag fundera på om man kan hitta någon som kan köpa den åt mig . Eller flyga över själv, kanske? Det verkar finnas flygresor för runt 5 500, det vinner man tillbaka på prisskillnaden (och går plus om man skippar momsen, antar jag…)
 

Psykel

Patek
Kul att du gillar den. Har själv fortfarande svårt för färgkominationen men det vore kul att se den live.
IMG_3187.JPG


Den första AJHH-samarbetet var en boutique limited som endast såldes i vissa butiker i Japan. Vet ej hur det är med denna men kan tänka mig att det är samma upplägg.
Härlig guilloche på PR-mätaren! Förekommer väl bara på dom lite finare spring drivarna?
 

now

Omega
2-Faktor
Vad vet vi om SBGJ229 och SBGJ231? Har endast läst att de kanske kommer att finnas, men Google hittar inga bilder eller faktisk information.
 

kapahoo

Omega
Kul att du gillar den. Har själv fortfarande svårt för färgkominationen men det vore kul att se den live.
IMG_3187.JPG


Den första AJHH-samarbetet var en boutique limited som endast såldes i vissa butiker i Japan. Vet ej hur det är med denna men kan tänka mig att det är samma upplägg.

Siffrorna gör att man lätt förleds att tro att det är en Longines. Eller?
 
Topp