Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara kolla Opturas hemsida...Fick Grand Seiko en stor prisbump när de separerade från seiko? Gillar de nya GMT quartzarna, finns det några pris-estimat?
Fast där hittar jag bara nuvarande priser. Var mer nyfiken om de körde en pris-hike eller om nyutgåvor av samma klockor med uppdaterad logo blev mycket dyrare.Bara kolla Opturas hemsida...
De nya kvarts-GMT-modellerna finns inte där än, de är ju inte ens officiella än.Bara kolla Opturas hemsida...
SEIKO har en ganska rolig prisfilosofi. De höjer sällan priset på sina modeller. Däremot uppgraderar de sina modeller ibland och passar då på att höja. 2017 lanserades ju nya tavlorna och då höjde de priserna rätt över men olika mycket för olika modeller.Fast där hittar jag bara nuvarande priser. Var mer nyfiken om de körde en pris-hike eller om nyutgåvor av samma klockor med uppdaterad logo blev mycket dyrare.
SBGN007 ligger uppe iaf... 32 lakan.De nya kvarts-GMT-modellerna finns inte där än, de är ju inte ens officiella än.
SBGN007 ligger uppe iaf... 32 lakan.
Inte jag heller, blev också förvånad när jag skummade igenom Optura.
https://www.optura.se/Produkter/GRAND-SEIKO-40MM-100M-SAFIR-LIMITED-EDITION.aspx
Oj oj, trodde inte den var officiell än.
Hoppas du har fel, begäret är abnormtDen är ju inte officiell än men gissar på att den blir det i oktober och att de kommer i dec/jan. En chansning dock.
Le brukar ju bara vara marginellt dyrare än standardmodellerna så de lär få liknande pris.Inte jag heller, blev också förvånad när jag skummade igenom Optura.
Tycker för övrigt att det där känns som ett rätt okej pris! I och med att det är denna varianten som är limiterad kan de andra inte vara dyrare väl?
Bör det absolut vara. ”Hardcoated” på seikolianska.Den var trevlig. Vet du om det är IP?
Ah men satan, helvete vilka fina klockor. Sign me up!
SBGN001
SBGN003
SBGN005
Accuracy: ±5 seconds per year.
Instant date change
High-torque stepping motor
Protective shield construction
GMT function / Independent hour hand adjustment function
Specifications:
Stainless steel case and bracelet
High definition dual-curved sapphire crystal with anti-reflective coating
Diameter: 39.0mm Thickness: 12.1mm
Water resistance: 10 bar
Magnetic resistance: 4,800 A/m
Approximate recommended retail price in Europe:
3,600 Euro (SBGN001) /3,200 Euro (SBGN003 / 005) 9F 25th Anniversary Limited Edition (SBGN001): Limited Edition of 800
Jag bokade en i mars.Ah men satan, helvete vilka fina klockor. Sign me up!
Världens bästa klocka? SBGN001 ser riktigt fräsch ut, tavelmönstret gör stor skillnad.
SBGN001
SBGN003
SBGN005
Instant date change
Specifications:
3,600 Euro (SBGN001) /3,200 Euro (SBGN003 / 005) 9F 25th Anniversary Limited Edition (SBGN001): Limited Edition of 800
Baselworld kommer bli jobbigt i år! Tror GS kommer lansera grymt mycket schyssta klockor.Världens bästa klocka? SBGN001 ser riktigt fräsch ut, tavelmönstret gör stor skillnad.
Längtar!! Har inte sett att standardversionerna också har tvåfärgad chapterring förut.
SBGN001
SBGN003
SBGN005
Instant date change
Specifications:
De flesta utan GMT är väl 9.9mm tjocka så jag hade förväntat mig 12mm. Jag gillar ändå inte för tunna klockor så för mig blir det kanon.Längtar!! Har inte sett att standardversionerna också har tvåfärgad chapterring förut.
Hoppades kanske på ett par mm lägre höjd men det duger
Förväntade mig också höjden men hoppades på mindre.De flesta utan GMT är väl 9.9mm tjocka så jag hade förväntat mig 12mm. Jag gillar ändå inte för tunna klockor så för mig blir det kanon.
De såg ju galet mycket bättre ut på de där bilderna än de som smugit ut tidigare! Trodde det skulle vara lume eller någon vit färg för att separera dygnet (den ljusare nedre halvan av klockan. Det där var skitsnyggt, och lumen var lite mer konservativ än jag väntat mig.
SBGN001
SBGN003
SBGN005
Instant date change
Specifications:
GS har alltid vita Lumibrite, även på dykarna.De såg ju galet mycket bättre ut på de där bilderna än de som smugit ut tidigare! Trodde det skulle vara lume eller någon vit färg för att separera dygnet (den ljusare nedre halvan av klockan. Det där var skitsnyggt, och lumen var lite mer konservativ än jag väntat mig.
Jo jag syftade på andelen lume på visarna och indexGS har alltid vita Lumibrite, även på dykarna.
Jo jag syftade på andelen lume på visarna och index
Vem behöver tidlös när man kan få awesome?Synd att dom skulle kleta ner den med en mssa färg. Lär ju inte vara så tidlös.