• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Alltså, så här. Panerais mest sålda modell var tidigare 312 och är nu 1312. För alla som inte är nördar eller orkar gräva i Panerais sortiment, så är det 1312 som gäller. Så, den ena taktiken är alltså att behålla precis den formfaktorn och göra mängder med olika varianter på just 1312. Den andra taktiken är att hitta på innovativa material som lockar köpare som vanligtvis skulle köpa lite dyrare grejer, Richard Mille exempelvis. Och sen kombinerar vi de två. Och pengarna flödar in.

Bland oss nördar så finns antingen "Jo, jag gillar dem men vill ha i 42/44mm" eller "Det ska vara 47mm eller andra puristiska tendenser". Den första gruppen stöttar de genom exempelvis 1392-varianter eller en Submersible (om än flådig och dyr) i 44mm, och ett gäng i 42mm. Och de klockorna har ju sålt oerhört bra. Den andra gruppen är ju marginell, det är ju typ bara några i den här tråden, så vi blir typ nöjda med en 5218-kopia eller 992.

Resten av referenserna är nog en slump att de blir till, som exempelvis den där 720 i blå sunburst och guldvisare, och så slänger man på en Mediterrano-baksida för att den ska se ut att hänga ihop i sortimentet.
Jo det köper jag nu när jag kollar på dem en gång till, det är många varianter på 1312. Så ok jag är med.
Inte hela vägen. Inte med så långt att jag gillar blå visare till grön urtavla men tex den helgrå var rätt fräck iaf på bild. Har sneglat på omegas helsvarta...
Vi får hoppas det går bra för Panerai så de kan fortsätta utveckla klockor och nu när de experimenterat så mycket kanske de går tillbaka lite nästa gång de släpper, annars finns ju, som tur är, begagnat marknaden kvar ;)

Jo det köper jag nu när jag kollar på dem en gång till, det är många varianter på 1312. Så ok jag är med.
Inte hela vägen. Inte med så långt att jag gillar blå visare till grön urtavla men tex den helgrå var rätt fräck iaf på bild. Har sneglat på omegas helsvarta...
Vi får hoppas det går bra för Panerai så de kan fortsätta utveckla klockor och nu när de experimenterat så mycket kanske de går tillbaka lite nästa gång de släpper, annars finns ju, som tur är, begagnat marknaden kvar ;)
Alltså, det kommer släppas nya klockor under året och de lär vara av för oss lite mer intressant sort. Men precis som förra året då temat var Submersibles i nya material, så är temat i år Luminor 1950 44mm i nya material. Nästa års W&W är det nästa tema som vi kommer vara missnöjda med (jag har för mig att vi vet ungefär vad det ska bli, för JMP har skvallrat?), men det kommer säkert några modeller under resten året vi gillar.

Skillnaden mot tidigare år tänker jag är att folk blivit VIP-visade nästan *alla* nya modeller för året och fotograferat / läckt. I år var det VIP-visningar också, men säkerligen på en avsevärt mindre del av årets kollektion.

Det visades modeller på VIP-visning igår som inte har outats officiellt ännu. Så kanske. Eller så är det modeller som kommer senare under året.
Oki. Tack. Då blev jag ju lite nyfiken trots allt. Kan säkert leta upp dessa via det där som kallas internet. Men jag kör old school vägen å hoppas tomten levererar ngt kul (med risk att antagligen bli ännu mer besviken. ”Gummistövlar!!? Åh vad ni är elaka!!:mad::(:D

Oki. Tack. Då blev jag ju lite nyfiken trots allt. Kan säkert leta upp dessa via det där som kallas internet. Men jag kör old school vägen å hoppas tomten levererar ngt kul (med risk att antagligen bli ännu mer besviken. ”Gummistövlar!!? Åh vad ni är elaka!!:mad::(:D
Just gummistövlar ska man inte dissa i den här sektionen av KS, då blir både @oddface och @Hoffa lite ledsna. :)

:D
Just gummistövlar ska man inte dissa i den här sektionen av KS, då blir både @oddface och @Hoffa lite ledsna. :)
Ha! Det är så alltså :) Det var en litet internt skämt med mig själv. Såg ett klipp för många år sedan då det var en liten kille som fick just gummistövlar som julklapp. Ivrig, som alla barn, öppnade han paketet i hopp om ngt riktigt roligt. När han då fick syn på stövlarna utbrast han detta. Väldigt roligt för det var så genuint :)

uppsnacket från marknadsavdelningen skapade lite mer förväntningar än man orkade leva upp till känns det som.

Jag ska dock fokusera på vad som jag tycker ser positivt ut:)

Jag tycker man på några av modellerna har fått till ett utseende jag verkligen gillar. En lite mer rå och toolig finish. 1663 fibratech tycker jag var bäst.

Sen är det ju positivt att Panerai fortfarande kan göra kupade glas.

stannar där

uppsnacket från marknadsavdelningen skapade lite mer förväntningar än man orkade leva upp till känns det som.

Jag ska dock fokusera på vad som jag tycker ser positivt ut:)

Jag tycker man på några av modellerna har fått till ett utseende jag verkligen gillar. En lite mer rå och toolig finish. 1663 fibratech tycker jag var bäst.

Sen är det ju positivt att Panerai fortfarande kan göra kupade glas.

stannar där
Ja Fibratech såg riktigt trevlig ut och skulle vara underbart att se på en bettarini. En base manuell Fibratech bettarini utan datum hade varit en dröm(och kommer troligtvis bara vara det).

upload_2020-4-25_12-2-52.png

Finns det någon info om modeller som slutar tillverkas i och med introduktionen av nya modeller?

upload_2020-4-25_14-40-12.jpeg

På min handled idag, äkta Nokian gummistövel av @oddface. Bytlånat med @Träff över dagen.

Tillbaka
Topp