• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Skönt att inte vara ensam... ;)

Jag tror jag förstår dig kring urvattna/expandera. Jag försökte uttrycka mig som att jag förstår att de flesta företag behöver utvecklas och att förnyelse är bra, men att jag upplever att det har slagit över till att i för liten grad värna om sin historia, formspråk och klassiska modeller. Det känns som att de har ett nytt brainstormmöte varje månad där de kommer på lite alla möjliga varianter att ge ut.

Men men... gnäll, gnäll..
Jag tror att det bottnar i att jag gillar att köpa nya klockor, att få allt det där som ingår när man är först med en klocka. Men jag är lite orolig att det utbudet som jag tilltalas av blir allt mindre.

:)
Ah. Ja, good point. Det kan vara den känslan vi har allihopa. :)
 

Caravelle33

Vacheron
Skönt att inte vara ensam... ;)

Jag tror jag förstår dig kring urvattna/expandera. Jag försökte uttrycka mig som att jag förstår att de flesta företag behöver utvecklas och att förnyelse är bra, men att jag upplever att det har slagit över till att i för liten grad värna om sin historia, formspråk och klassiska modeller. Det känns som att de har ett nytt brainstormmöte varje månad där de kommer på lite alla möjliga varianter att ge ut.

Men men... gnäll, gnäll..
Jag tror att det bottnar i att jag gillar att köpa nya klockor, att få allt det där som ingår när man är först med en klocka. Men jag är lite orolig att det utbudet som jag tilltalas av blir allt mindre.

:)
Jag förstår helt hur du tänker. Det finns ingen ny klocka hos Panerai som skulle kunna locka till köp för mig. Tack och lov för min egen del så finns det gott om gamla referenser som jag vill ha. Oroande dock att märket glider så långt bort från sin starkaste fan base.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår helt hur du tänker. Det finns ingen ny klocka hos Panerai som skulle kunna locka till köp för mig. Tack och lov för min egen del så finns det gott om gamla referenser som jag vill ha. Oroande dock att märket glider så långt bort från sin starkaste fan base.
Starkast hur? Jag såg några siffror på hur sjukt mycket de sålde av 1312 och varianter i Asien förra året.
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Jag förstår helt hur du tänker. Det finns ingen ny klocka hos Panerai som skulle kunna locka till köp för mig. Tack och lov för min egen del så finns det gott om gamla referenser som jag vill ha. Oroande dock att märket glider så långt bort från sin starkaste fan base.
Fanbasen kanske skriver mest o handlar "minst" så att säga. Breda massan som Panerai lever på tycker antagligen att klockorna är fina o köper dem för annars hde de väl inte släppt dem tänker jag. Bör vara billigare att göra en 44mm 372/422 än att ta fram nya material, ändå gör man det senare.
Sen att jag aldrig kommer köpa en klocka med lume i tråden är en annan sak :)
 

Caravelle33

Vacheron
Fanbasen kanske skriver mest o handlar "minst" så att säga. Breda massan som Panerai lever på tycker antagligen att klockorna är fina o köper dem för annars hde de väl inte släppt dem tänker jag. Bör vara billigare att göra en 44mm 372/422 än att ta fram nya material, ändå gör man det senare.
Sen att jag aldrig kommer köpa en klocka med lume i tråden är en annan sak :)
Jag är nog en av få som inte önskar en 44mm 372/422
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag tycker Panerai har gjort en del bra släpp de senaste åren, men de flesta har inte riktigt fallit mig i smaken. Sen att de börjat använda "tech" till varenda nytt material, typ goldtech, fibratech, scarfotech etc etc börjar bli lite löjligt enligt mig. Men det kanske säljer, vad vet jag !

995, 961/979, 1313 och 1055 är exempel på några bra modeller Panerai släppt under JMP. Hade gärna ägt samtliga om jag var gjord av pengar.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Man är en bra ambassadör men ingen kassako.
Själv har jag köpt 0 nya panerai.. :sorry:
Är för snål och dragen åt flipparhållet för att våga, ännu. Men kanske måste jag köpa mig en keeper en dag. Synd bara att jag känner mig så sjukt obekväm i klockaffärer, Krons och Nymans är värst.
 

johnz

Rolex
Själv har jag köpt 0 nya panerai.. :sorry:
Är för snål och dragen åt flipparhållet för att våga, ännu. Men kanske måste jag köpa mig en keeper en dag. Synd bara att jag känner mig så sjukt obekväm i klockaffärer, Krons och Nymans är värst. Obekvämt.
Själv är jag tvärtom - har köpt alla (tre) pannor från AD och är alltför blödig för att skiljas från dem :D Planen är att bli modigare och köpa beggat nästa gång, helst av nån av er, er kan man lita på ;)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
120082596_10164398928630089_7570230647705742495_n.jpg

PlatinumTech. Yeah. Eller nä? :)
 
Topp