• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Så mycket bättre!
B2E4EA6E-ED35-41D7-8AAF-5BCC3B9BEAE4.jpeg
Helt enig

Om man gillar ecru, ja. Det kanske är en synvilla, men knapparna ser mer intryckta/inklämda ut på denna. Är de mindre kanske? Något är det som skiljer dem åt.
Hela urverket skiljer, och min gissning är att boetten skiljer en hel del också i storlek, så jag gissar att även knapparna är gjorda annorlunda. Ja, de ser mindre ut.

Det är bara i ditt huvud som det är babyblått. I mina ögon är det ljusblått och ser snyggt ut.
Jag gillar inte heller det blå inslaget, men skulle jag tvingas hitta på ett namn på den blå färgen skulle det bli stenhårdblå.
Jag står fast vid babyblått. Stenhårdblå är den inte 😅 Behövs den blåa färgklicken? Om ni hade fått välja mellan dom blåa inslagen eller enbart guldvisare tex?
Själv stör jag mig mest på texten ''Chronograph'' men annars var den fin.
Den hade dom också kunnat hoppa över.

Jag står fast vid babyblått. Stenhårdblå är den inte 😅 Behövs den blåa färgklicken? Om ni hade fått välja mellan dom blåa inslagen eller enbart guldvisare tex?

Den hade dom också kunnat hoppa över.
Trots att jag inte tycker om blått på Paneraiklockor generellt tycker jag att det passar på den här klockan. Guldvisare på en stålklocka har jag aldrig gillat och det gäller den här modellen också. Guldvisare är fint på guldboetter, tycker jag. Svarta visare med vit lumen skulle passa. Ibland är det svårt att läsa av en klocka med vit tavla för att visarna har för kass kontrastfärg.

Det blåste 44 mm-vindar ser jag. Sa de något annat om 2021? Kronografens år?
De sa att 2023 skulle bli året då de satsar på Radiomir, om jag hörde rätt dvs.
Sen så tolkade jag det som att det är slut med rads i olika material (keramisk DLC fibratech), de blir i stål framöver. I alla fall inga ”techmaterial” kanske någon i guld.

Det mest intressanta tyckte jag ändå var prototypen som vi knappt fick se. Ett 8 dagars (utan datum) i ett 44 mm 1950 case känns ju på pappret väldigt bra och såg bra ut på håll också:)

Och Panerais chefsdesigner bar en prototyp. Minns inte vad han sa att det var för storlek, men i alla fall 8-dagarsverket.
1605886594979.png

Vi gissar att det är en 44mm 1950 med 8-dagarsverk då, och det är nytt.

Sa han 8 days? Det hörde jag inte, men det betyder ju att det är ett helt nytt case / eventuellt nytt urverk. Min första tanke var en 1312-iteration med svart case där man dolt datumfönstret med en 3:a (precis som datumfönstret är dolt på 372, 587 mfl exempelvis..)

Sa han 8 days? Det hörde jag inte, men det betyder ju att det är ett helt nytt case / eventuellt nytt urverk. Min första tanke var en 1312-iteration med svart case där man dolt datumfönstret med en 3:a (precis som datumfönstret är dolt på 372, 587 mfl exempelvis..)
Han sa 8 days, det hörde jag tydligt. Det var därför jag försökte säga mitt i munnen på gubbarna att det äntligen är ett 1950-case utan datum.

Hörde och läste i chatten och q&a också. Tänker att ett 8 dagars måste gå att klämma in i ett 1950 case lika bra som i ett Bettarini?!

Tänk en svart 233 med basetavla, guldvisare, sandwich, logo istället för 8 days (oavsett språk) ... eller en likadan fast med borstat stål... då närmar vi oss en 372 i 44

Tillbaka
Topp