Helt enigSå mycket bättre!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt enigSå mycket bättre!
Jag gillade stavningen. Det ser snyggt ut. Kronograf hade varit mindre upphetsande. Tavlan har en bra balans.
Om man gillar ecru, ja. Det kanske är en synvilla, men knapparna ser mer intryckta/inklämda ut på denna. Är de mindre kanske? Något är det som skiljer dem åt.Så mycket bättre!
Hela urverket skiljer, och min gissning är att boetten skiljer en hel del också i storlek, så jag gissar att även knapparna är gjorda annorlunda. Ja, de ser mindre ut.Om man gillar ecru, ja. Det kanske är en synvilla, men knapparna ser mer intryckta/inklämda ut på denna. Är de mindre kanske? Något är det som skiljer dem åt.
Det är bara i ditt huvud som det är babyblått. I mina ögon är det ljusblått och ser snyggt ut.
Jag står fast vid babyblått. Stenhårdblå är den inte Behövs den blåa färgklicken? Om ni hade fått välja mellan dom blåa inslagen eller enbart guldvisare tex?Jag gillar inte heller det blå inslaget, men skulle jag tvingas hitta på ett namn på den blå färgen skulle det bli stenhårdblå.
Den hade dom också kunnat hoppa över.Själv stör jag mig mest på texten ''Chronograph'' men annars var den fin.
Trots att jag inte tycker om blått på Paneraiklockor generellt tycker jag att det passar på den här klockan. Guldvisare på en stålklocka har jag aldrig gillat och det gäller den här modellen också. Guldvisare är fint på guldboetter, tycker jag. Svarta visare med vit lumen skulle passa. Ibland är det svårt att läsa av en klocka med vit tavla för att visarna har för kass kontrastfärg.Jag står fast vid babyblått. Stenhårdblå är den inte Behövs den blåa färgklicken? Om ni hade fått välja mellan dom blåa inslagen eller enbart guldvisare tex?
Den hade dom också kunnat hoppa över.
Ja och jag var jättenära att köpa en sådan i somras men det smög sigSå mycket bättre!
De sa att 2023 skulle bli året då de satsar på Radiomir, om jag hörde rätt dvs.Det blåste 44 mm-vindar ser jag. Sa de något annat om 2021? Kronografens år?
Och Panerais chefsdesigner bar en prototyp. Minns inte vad han sa att det var för storlek, men i alla fall 8-dagarsverket.
Vi gissar att det är en 44mm 1950 med 8-dagarsverk då, och det är nytt.
Han sa 8 days, det hörde jag tydligt. Det var därför jag försökte säga mitt i munnen på gubbarna att det äntligen är ett 1950-case utan datum.Sa han 8 days? Det hörde jag inte, men det betyder ju att det är ett helt nytt case / eventuellt nytt urverk. Min första tanke var en 1312-iteration med svart case där man dolt datumfönstret med en 3:a (precis som datumfönstret är dolt på 372, 587 mfl exempelvis..)
Jag hörde som dig!Han sa 8 days, det hörde jag tydligt. Det var därför jag försökte säga mitt i munnen på gubbarna att det äntligen är ett 1950-case utan datum.
Hej. Det var längesen. Har du köpt en?Den är ju helt fantastisk!Det är tur att .com inte syns så mycket
jag lurkar varje dag här, skriver inte så mycketHej. Det var längesen. Har du köpt en?
Den är ju helt fantastisk
Grattis! Skall bli kul att äntligen se den live!Den är ju helt fantastisk
Hej. Det var längesen. Har du köpt en?
Men du köpte en?!
Grattis! Skall bli kul att äntligen se den live!
Då var det visst redan dags..
Vad listar den?Jag kanske kan fixa 1075 om någon är intresserad
9500EURVad listar den?
Då var det visst redan dags..
Grym! 47a antar jag?Fyller på med annan bild / info
SiGrym! 47a antar jag?
Sinistro istället för destro och den där hade varit högt upp på önskelistan. Jag gillar att de gör lite annorlunda grejer, åt det här hållet.Fyller på med annan bild / info
Sinistro istället för destro och den där hade varit högt upp på önskelistan. Jag gillar att de gör lite annorlunda grejer, åt det här hållet.
Sinistro istället för destro och den där hade varit högt upp på önskelistan. Jag gillar att de gör lite annorlunda grejer, åt det här hållet.
Fegisar..