• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
De forum jag hittat på nätet som tar upp 1075 Blondie dissar den hårt. Det här är enda tråden där ingen säger något negativt om den. Så, med tanke på att ni annars lyssnar på folks åsikter utanför Paneristi Sweden, borde ni faktiskt skärpa er och komma på allt äckligt som finns även med 1075.

Personally så håller jag sällan med någon annan än mig själv. :D
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
De forum jag hittat på nätet som tar upp 1075 Blondie dissar den hårt. Det här är enda tråden där ingen säger något negativt om den. Så, med tanke på att ni annars lyssnar på folks åsikter utanför Paneristi Sweden, borde ni faktiskt skärpa er och komma på allt äckligt som finns även med 1075.

Personally så håller jag sällan med någon annan än mig själv. :D
Jag tycker GPC har varit rätt positiva?
 

Caravelle33

Vacheron
De forum jag hittat på nätet som tar upp 1075 Blondie dissar den hårt. Det här är enda tråden där ingen säger något negativt om den. Så, med tanke på att ni annars lyssnar på folks åsikter utanför Paneristi Sweden, borde ni faktiskt skärpa er och komma på allt äckligt som finns även med 1075.

Personally så håller jag sällan med någon annan än mig själv. :D
Alla kan ju inte ha lika bra smak som jag!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Livebild på 1075

Screenshot_20201211-202106_1skks.jpg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Det här är info från Panerai so kom ut igår på NGT webinar som dom hade med ett antal inbjudna, gissar storkunder... Saxat från FB. 2023 see ut att bli ett spännande år!

#No new watch sub-families (models) to come in the future, just playing on size and material to broaden the Panerai range !

#In the future, they will keep on working on different lumina colors !

#They will keep offer of Bronzo watches at 1000 pieces a year !

# No plan to make smaller watches than 38mm in the coming 4-5 years

# Seasonal collections on e-commerce for straps ! that is nice news ! starting 2021

# 10 Luna Rossa new models in the future ! If Luna Rossa wins the Luna Rossa they will have a special one too !

# 10 people working on design for Panerai watches in Milano ! Waow !

# 2023 will be a year with tribute to vintage pieces.

# Panerai will be more and more involved in sustainable materials / process, and is willing to share its knowledge and suppliers with other watch industry players. Seems incredible to read this, but that is what the CEO told us tonight !


#Concepts to come in the near future !
Future Luna Rossa to come for all people who did not get the special e-commerce 20-piece one !
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Så Blondien har Boett i borstat stål? Har jag inte riktigt tänkt på när jag ser bilderna?!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sa inte JMP att 2023 blir radiomirs år? Känns ju som värt att spara lite tills dess iaf:)

Det här är info från Panerai so kom ut igår på NGT webinar som dom hade med ett antal inbjudna, gissar storkunder... Saxat från FB. 2023 see ut att bli ett spännande år!

#No new watch sub-families (models) to come in the future, just playing on size and material to broaden the Panerai range !

#In the future, they will keep on working on different lumina colors !

#They will keep offer of Bronzo watches at 1000 pieces a year !

# No plan to make smaller watches than 38mm in the coming 4-5 years

# Seasonal collections on e-commerce for straps ! that is nice news ! starting 2021

# 10 Luna Rossa new models in the future ! If Luna Rossa wins the Luna Rossa they will have a special one too !

# 10 people working on design for Panerai watches in Milano ! Waow !

# 2023 will be a year with tribute to vintage pieces.

# Panerai will be more and more involved in sustainable materials / process, and is willing to share its knowledge and suppliers with other watch industry players. Seems incredible to read this, but that is what the CEO told us tonight !


#Concepts to come in the near future !
Future Luna Rossa to come for all people who did not get the special e-commerce 20-piece one !
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Sa inte JMP att 2023 blir radiomirs år? Känns ju som värt att spara lite tills dess iaf:)
Jag fick för mig att de sagt 2022 ... det kan vi säkert rota fram tidigare i tråden... att det är Radiomir / Vintage-fokus ... men nu har de väl skjutit på det pga covid kanske.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag minns inte helt säkert men på p-day senast nämnde han det. Vet att jag reagerade på att det var några år bort.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Alltså ... med tanke på alla sjukt udda klockor vi sett från Panerai de senaste åren, sen JMP basically ... så kunde man ju tro att de snart skulle lyckas göra en klocka som ser ut som en FAKE-panna ...

Sen är den från framtiden också, ser jag. Year 2259.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Alltså ... med tanke på alla sjukt udda klockor vi sett från Panerai de senaste åren, sen JMP basically ... så kunde man ju tro att de snart skulle lyckas göra en klocka som ser ut som en FAKE-panna ...

Sen är den från framtiden också, ser jag. Year 2259.
Sorry, insåg precis att jag kanske inte får dela bilden.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag är allmänt emot dag/datum fönster men baksidan tyckte jag var bland det roligaste och bästa på länge!!
 
Topp