• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
1620199561973.png

Kontrasten är riktigt fin mellan index och tavla
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Vita subben ser ju riktigt, riktigt bra ut!
Bara att hoppas på att den inte upplevs allt för hög/tjock.

Någon som funderar på köp? Jag är sugen!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den vita Suben är helt grym men jag de önskat att det fanns något som fick tavlan att poppa. Antingen en annan färg på sekundvisaren eller kanske annan nyans på indexmarkeringarna.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ska bli jäkligt intressant att se hur 44mm upplevs. Jag tycker ju (1)024/025 är bra i storlek så jag tror det kommer bli bra.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor

Kolla hela filmen. Några spännande klockor senare ... "Alien" :D Elian är svårt på kinesiska.
Men RÖÖÖVEN!! Skulle kolla det här klippet igår när jag såg det men kids som vaknade kom emellan!! Och nu går det inte att klicka in från länken du postade. Vad ska jag söka på för att hitta rätt klipp??
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Men RÖÖÖVEN!! Skulle kolla det här klippet igår när jag såg det men kids som vaknade kom emellan!! Och nu går det inte att klicka in från länken du postade. Vad ska jag söka på för att hitta rätt klipp??
Ajdå. Undrar vem som såg till att det klippet drogs in. Det var den vita 42mm submersible, och den bruna Elian-radiomiren som inte är släppta/officiella än som visades , samt två andra nya klockor som ändå är släppta. Sorry kompis. Klippet var dessutom på kinesiska, so I'm lost i söksträngar.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ajdå. Undrar vem som såg till att det klippet drogs in. Det var den vita 42mm submersible, och den bruna Elian-radiomiren som inte är släppta/officiella än som visades , samt två andra nya klockor som ändå är släppta. Sorry kompis. Klippet var dessutom på kinesiska, so I'm lost i söksträngar.
Nu brinner det i huvet på mig!! Ska man behöva somna i vredesmod igen alltså 🤬
Jaja, ingen skugga på dig Mårt. Givetvis min kärrings fel som prompt skulle plugga igår när barnen nattades! Vilka jävla prioriteringar en del har...
 

Caravelle33

Vacheron
Nu brinner det i huvet på mig!! Ska man behöva somna i vredesmod igen alltså 🤬
Jaja, ingen skugga på dig Mårt. Givetvis min kärrings fel som prompt skulle plugga igår när barnen nattades! Vilka jävla prioriteringar en del har...
Jag såg den, Klockan satt på en handled som vreds lite fram och tillbaka en stund. Thats it! Du missade inte mycket. Kolla på den här istället.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag såg den, Klockan satt på en handled som vreds lite fram och tillbaka en stund. Thats it! Du missade inte mycket. Kolla på den här istället.
Tack. En liten tröst åtminstone. Den där vita slytechen är fet. Men inte riktigt min kopp av te och med en prisbild som inte helt linjerar med min ekonomi. Däremot är jag svårt sugen på den nya vita 42:an
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den är ju cool på många sätt. Hade dock gärna haft alla komplikationer utom sekund och Gmt på baksidan:)
 

Caravelle33

Vacheron
Datum är i sig ganska meningslöst, jag gillar dessutom inte alls när det är dag och datum på det där sättet av rent estetiska skäl.

Jag skulle t.o.m. kunna så långt att jag skulle vilja ha en base med alla komplikationer på baksidan:)
Håller med om att datum är meningslöst. Men dom som vill ha det måste ju vilja detta eftersom dom vill kunna se vilket datum det är. Förstår att komplikationer som perpetual calender tillverkas eftersom klocktillverkaren vill visa att dom kan, förstår dock inte varför någon vill köpa det 2021.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om att datum är meningslöst. Men dom som vill ha det måste ju vilja detta eftersom dom vill kunna se vilket datum det är. Förstår att komplikationer som perpetual calender tillverkas eftersom klocktillverkaren vill visa att dom kan, förstår dock inte varför någon vill köpa det 2021.
Det var någon som faktiskt frågade efter det i någon grupp på facebook, så ... det finns intressanta människor, onekligen.
 
Topp