• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

Oktogon

Panerai
Just ja. Det är därför en del folk fnyser när man anser att base är ace. Jag glömmer bort att en del är in it for the status.
Eller så köper man klockor med komplikationer (tex perp cal) för man är fascinerad av urverk och uppskattar tanken, kunskapen och hantverket som krävs för att skapa dessa komplikationer? Iofs köper väl dessa människor sällan Panerai dock.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Eller så köper man klockor med komplikationer (tex perp cal) för man är fascinerad av urverk och uppskattar tanken, kunskapen och hantverket som krävs för att skapa dessa komplikationer? Iofs köper väl dessa människor sällan Panerai dock.
:) You have a point, or two.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Exakt, jag är dock lite av båda och uppskattar en ”ren” tavla men får gärna ha en stökigare baksida med flera komplikationer för jag gillar hantverket. I dagsläget har jag väl bara min 190 med powerreserve på baksidan. Just den komplikationen tycker jag absolut gör sig bättre på baksidan av urverket än på tavlan.

Eller så köper man klockor med komplikationer (tex perp cal) för man är fascinerad av urverk och uppskattar tanken, kunskapen och hantverket som krävs för att skapa dessa komplikationer? Iofs köper väl dessa människor sällan Panerai dock.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Att bära riktigt stora eller riktigt små klockor har inget med handlederna att göra.

Jag minns inte mitt andra citat men jag börjar ju iofs bli gammal:)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Liten uppdatering, med ett par nya bilder. Jag skulle gärna vilja ha den här, för ett avsevärt mycket lägre pris. Som någon sa på Facebook, jag kan ta en seglingsupplevelse för klart billigare pengar. :) Någon som vet om de här experience-klockorna blir billigare efter upplevelsen har hänt?

1621422199993.png
1621422266750.png
1621422289195.png
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Liten uppdatering, med ett par nya bilder. Jag skulle gärna vilja ha den här, för ett avsevärt mycket lägre pris. Som någon sa på Facebook, jag kan ta en seglingsupplevelse för klart billigare pengar. :) Någon som vet om de här experience-klockorna blir billigare efter upplevelsen har hänt?

1621422199993.png
1621422266750.png
1621422289195.png
1621422453472.png

Intressant. En av mina favoriter i år, synd om den vore väck...
 
Senast ändrad:
Tror inte vi sett baksidan på den här förut.
036E56D6-D4FE-4273-89A0-F49B1D56C8FD.jpeg
Har så länge jag kan minnas önskat att en dag kunna äga en PAM00277 men måste säga att denna nog känns som ett bra alternativ om medlena skulle finnas , den något mer kantiga boetten gör den klart mer elegant!

Men nog är 277 riktigt snygg än idag även om det är några år sen den kom!

pam00277-31.png
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag är lite lat och frågar här. Kommer den vita suben att säljas hos AD? Och ungefär när isf?
Fotot på den vita ovan är från en amerikansk AD. Jag tror det är sagt juni. Och ja, köpa hos AD. Det mesta säljs hos AD numera, ytterst lite man inte får tag på det hållet. Förut var det inte så, men det känns som om de har släppt exklusiviteten en smula. Men det är bara en åsikt.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fotot på den vita ovan är från en amerikansk AD. Jag tror det är sagt juni. Och ja, köpa hos AD. Det mesta säljs hos AD numera, ytterst lite man inte får tag på det hållet. Förut var det inte så, men det känns som om de har släppt exklusiviteten en smula. Men det är bara en åsikt.

Jag är fortfarande upprörd att de släppte bla 995 som boutique edition och sen "nä men den här kan köpas överallt"
 
Topp