• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

Alarik

Audemars
2-Faktor
Gårdagens skörd - två nya due och en ny luminor 1950, samtliga i 42mm.



1250 tycker jag var fin!
Problemet för mig blir nog att 42mm är för stort om jag skulle skaffa en Due.
Om det ska vara en dressklocka och/eller att man vill ha kontrast till övriga Luminor får de ju inte börja närma sig varandra i storlek.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
1250 tycker jag var fin!
Problemet för mig blir nog att 42mm är för stort om jag skulle skaffa en Due.
Om det ska vara en dressklocka och/eller att man vill ha kontrast till övriga Luminor får de ju inte börja närma sig varandra i storlek.
Har du provat en Due? Tjockleken (tunnheten) gör att den känns som en helt annan grej. Jag tänkte mig en 45mm Due vid ett tillfälle och provade, vid det tillfället hade jag en 42mm Radiomir 1940 och 45mm Due kändes mindre.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Har du provat en Due? Tjockleken (tunnheten) gör att den känns som en helt annan grej. Jag tänkte mig en 45mm Due vid ett tillfälle och provade, vid det tillfället hade jag en 42mm Radiomir 1940 och 45mm Due kändes mindre.
Nej aldrig fått chansen att prova tyvärr. Jag tänker dock att det gör den ypperlig som en mindre sportklocka eller tacksam som ”dam” (i brist på bättre uttryck) men att taveldiametern fortsatt är stor för att ha som dressklocka. Även om den bärs mindre.
Ska upp till den kungliga huvudstaden ett par dagar nu i veckan så jag ska passa på att prova några.

Missuppfatta mig rätt - jag gillar Due. Tycker att det både är ett fiffigt drag av Panerai och faktiskt något som jag ser en poäng med att äga .
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
DF182F90-977D-467D-B9E3-C555A86EAFB4.jpeg
4580807D-2BFC-4D03-A61B-F1E0A3BDCD13.jpeg
F79AC236-B8C3-45E4-B7CC-93A3077A776B.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ah, vänta, 1664 är E-commerce-modellen som släpps imorgon! Så då får vi reda på vad den kostar. :) Kan man köpa från Sverige förresten?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ah, vänta, 1664 är E-commerce-modellen som släpps imorgon! Så då får vi reda på vad den kostar. :) Kan man köpa från Sverige förresten?
Om det inte går så måste man resa alt ordna frakt själv, butikerna får inte skicka inom Europa from 1/7-2021 pga ngn ny export regel. Hade strul nu när jag köpte 1074.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Så boutiquerna skickar inte längre? o_O

Edit: Suck... Nåt med moms så klart..
De skickar bara till utanför EU.

Ja det lär vara hur de skall redovisa moms, de ska väl ta ut svensk moms om slutkund är i sverige.

Men de skickade inte till mig innan detta trädde i kraft. Jag fick ju min i början på året eller när det nu en var.
 
Senast ändrad:

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Så boutiquerna skickar inte längre? o_O

Edit: Suck... Nåt med moms så klart..
"
Dear Peter,

I hope you are going well.

I have well received the confirmation that we will receive on friday the PAM01074 but I have checked several times with the RIchemont export department and unfortunately we are no more allowed to send watches in Europe (new TVA rules are applied)"
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
"
Dear Peter,

I hope you are going well.

I have well received the confirmation that we will receive on friday the PAM01074 but I have checked several times with the RIchemont export department and unfortunately we are no more allowed to send watches in Europe (new TVA rules are applied)"
Så man måste helt enkelt själv boka (och betala) frakten?
 
Topp