• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är ju rätt cool
Tur att man ändå inte tjänar tillräckligt för att kunna köpa 😀
130C2529-7E5F-4729-9EB0-0904C2DEFB1A.jpeg

FA566E53-689B-45C1-AE71-8F37517D6366.jpeg

50503307-9230-45A8-8177-E9150A0801FC.jpeg
39226EE5-8DBC-469D-8327-3DB584F7E47B.jpeg

B3C31562-A795-4908-9FAB-BA34FDB532E8.jpeg
Den stack ju ut lite men är det bara jag som föredrar matta tavlor? Den är tillräckligt blingig ändå. Sunburst-tavlor gör att det slår över, men det är väl en smaksak. Jag har alltid gillat det troliga i Panerai men med en sunburst-tavla förloras den känslan.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Den stack ju ut lite men är det bara jag som föredrar matta tavlor? Den är tillräckligt blingig ändå. Sunburst-tavlor gör att det slår över, men det är väl en smaksak. Jag har alltid gillat det troliga i Panerai men med en sunburst-tavla förloras den känslan.
Håller faktiskt med här, jag föredrar också matta tavlor på Panerai. Speciellt när de är gröna :-D

1631527378621.png




1631526894272.png


1631527337772.png


1631527537631.png
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som gissat, ny sub och samarbete med Dåligbåt... nej förlåt, bra buss var det.

Ser ut att antingen vara någon sorts carbotechtavla som 979 eller skeleton? Kan bli ballt.

Lite meh med det röda, känns fortfarande som den där Prada-klockan de gjorde.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ingen höjdare i mina ögon…

DDED027F-BAA7-4737-A40F-A1C4DD7110AB.jpeg

3D3129EC-B90A-430F-8B5E-EB5F74FF0F5F.jpeg

298EC9CF-623F-4CD7-9C24-EB549C7E0649.jpeg

Nu är jag inte rätt målgrupp eftersom jag aldrig kommer köpa en klocka som även bär namnet eller loggan från tredje part samt att jag avskyr skelletontavlor.

Optical polar date? Vad är det (självlysande datum?) och varför skriver man ens ut något sånt?

Sedan hade jag stört mig på hur rehuten anpassats efter urverket:
A255257E-89BF-4297-B720-8393FB38F3BC.jpeg



Men med det sagt så gillar jag verkligen färgerna. Hade den haft en matt klassisk Panerai-tavla med de orangea detaljerna till casets material och utan Brabus hade den varit toppen.

Sedan måste man ju ändå reflektera lite av över att det är just Brabus.
De jobbar med e-steel, save the ocean och sedan slår man ihop sina påsar med det som är båtvärldens mest bensintörstande båtar?

Jag fattar den marina kopplingen men varför inte ingå ett samarbete med exempelvis Hurricane vars rib-båtar används av Marina Militare? Huricane skulle kunna göra grymma straps av sina material och Panerai hade kunnat leverera instrument till båtarnas panel?

OCH coolast hade varit om de hade vågat göra det med en klassisk Luminor och inte en submersible.
 
Senast ändrad:

mhgard

Panerai
2-Faktor
Mmmm, I like….Det här Panerai borde klassas som någon form av narkotika (tycker min sambo iaf) :)
Enligt ICD-10 menas "en grupp av fysiologiska, beteendemässiga och kognitiva fenomen, där substansen får en mycket högre prioritet av individen än andra beteenden som tidigare haft större betydelse".

För att ställa diagnosen krävs att minst tre av följande sex kriterier är uppfyllda under det senaste året:
  • Ett starkt behov (sug) eller tvång att inta substansen
  • Svårigheter att kontrollera konsumtionen (kontrollförlust)
  • Förekomst av karakteristiska abstinenssymtom
  • Toleransökning
  • Tilltagande ointresse för andra saker än att inta substansen
  • Fortsatt konsumtion trots kroppsliga eller psykiska skador

:D
 
Enligt ICD-10 menas "en grupp av fysiologiska, beteendemässiga och kognitiva fenomen, där substansen får en mycket högre prioritet av individen än andra beteenden som tidigare haft större betydelse".

För att ställa diagnosen krävs att minst tre av följande sex kriterier är uppfyllda under det senaste året:
  • Ett starkt behov (sug) eller tvång att inta substansen
  • Svårigheter att kontrollera konsumtionen (kontrollförlust)
  • Förekomst av karakteristiska abstinenssymtom
  • Toleransökning
  • Tilltagande ointresse för andra saker än att inta substansen
  • Fortsatt konsumtion trots kroppsliga eller psykiska skador

:D
3 av 6, borde jag bli orolig??? Frågar åt en vän 😎
 
Topp