Ouuääääääääääääääääääääääää....Mmm så är det
690 var inte mycket dyrare när det begav sig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ouuääääääääääääääääääääääää....Mmm så är det
På tal om 690; såg en idag ett prima fullset-exemplar till salu för ca 93k svenska i USA.. Till salu i fel landMmm så är det
Ok kollade gamla mail även 690 var dyr 8900 EUR 2016 var detta, borde ändå slagit till när jag kundeOuuääääääääääääääääääääääää....
Ja, jag med.Ok kollade gamla mail även 690 var dyr 8900 EUR 2016 var detta, borde ändå slagit till när jag kunde
2020 är ett kap i jämförelse, ja jag är helt seriösPå tal om 690; såg en idag ett prima fullset-exemplar till salu för ca 93k svenska i USA.. Till salu i fel land
2020 är sjukt bra (och relativt sett prisvärd) som Rad 36 i 45..2020 är ett kap i jämförelse, ja jag är helt seriös
SantJag tycker den är fruktansvärt lyckad. Dels creme-färgade index och lysmassa på visarna men FRAMFÖRALLT - de vågade göra en damklocka utan diamanter och pärlemotavla.
Mm bra färgsättning, urtavla och indexenOch vi får ju tagga @martaSM30 här också. Vi behöver lura in fler.
Det är på sätt och vis bättre balans i 40mm (och 42mm) Marina 1950-tavlor, jämfört med den där flygande 9:an på 44mm.Mina vänner.. Säg välkommen till Panerais nya 40mm-satsning; Quaranta! P900 som motor..
PAM1271
PAM1270
PAM1272
Mm, med en förväntan på bättre balanserade klockor än tex 048..Jag undrar över tjocklek och längd på de här, inkl. bredd mellan hornen såklart.
..och de får så klart heller inte kännas som Due..
Trenden på hur de ser ut och så tycker jag säger damklockor eller möjligen unisexdress. De här 40 har troligen god WR och är mer fullblodspanerai för små unisexhandleder.Det är ju en intressant frågeställning - vilken roll spelar Due framåt.
En sån där med länk och vettigt pris kommer nog sälja bra.Mina vänner.. Säg välkommen till Panerais nya 40mm-satsning; Quaranta! P900 som motor..
PAM1271
PAM1270
PAM1272
$7,100 på läder. Låter det bra?En sån där med länk och vettigt pris kommer nog sälja bra.
10atm…Trenden på hur de ser ut och så tycker jag säger damklockor eller möjligen unisexdress. De här 40 har troligen god WR och är mer fullblodspanerai för små unisexhandleder.
Det låter väl helt ok, även om $5100 hade varit bättre.$7,100 på läder. Låter det bra?
Mmmm ... inte så lyckat.10atm…
Det hade ju varit mer logiskt att hålla det till en mindre Luminor. Där du ändå fått 30atm för att gränsdragningen mot Due skulle bli tydligare. Detta blir ju ett konstigt mellanting kan jag tycka. Är det en Due på steroider eller en undernärd Luminor?
Mmmm ... inte så lyckat.
10atm…
Det hade ju varit mer logiskt att hålla det till en mindre Luminor. Där du ändå fått 30atm för att gränsdragningen mot Due skulle bli tydligare. Detta blir ju ett konstigt mellanting kan jag tycka. Är det en Due på steroider eller en undernärd Luminor?
Absolut. Men tanke var mer att det samtidigt är ett kort steg från Due. Låg WR, mindre case etc. Tänker att gränserna mellan de två serierna suddas ut och att de nu har två serier som i princip konkurrerar med varandra.42mmarna är ju tyvärr också bara 10atm .. t.ex. 1393
Så det var rätt väntat att dessa inte skulle vara över 100m.
Vill man ha Luminor 1950 med 300m måste man gå upp till 44mm(t.ex. 1313) , vilket är synd
Håller med dig. Tycker allihopa borde ha 300m WRAbsolut. Men tanke var mer att det samtidigt är ett kort steg från Due. Låg WR, mindre case etc. Tänker att gränserna mellan de två serierna suddas ut och att de nu har två serier som i princip konkurrerar med varandra.
Fan nu kan jag ju inte fortsätta att säga emotJag minns när vi hade den här diskussionen förra gången, och då var det någon som dödade den med ...
"372 och 422 har 100m WR."
Varför är det så egentligen?Jag minns när vi hade den här diskussionen förra gången, och då var det någon som dödade den med ...
"372 och 422 har 100m WR."
Kanske för att det har ansetts fullt tillräckligt. Originalen från 40-50-60-talen användes enbart i typ grunda hamnbassänger, maxdjupet där var säkert inte mer än 20-30m.Varför är det så egentligen?
Kanske därför due har 30, onödigt för attackdykare att släpa på mer än de behöverKanske för att det har ansetts fullt tillräckligt. Originalen från 40-50-60-talen användes enbart i typ grunda hamnbassänger, maxdjupet där var säkert inte mer än 20-30m.
Därför är due så lätt och liten också, vikt och formfaktorKanske därför due har 30, onödigt för attackdykare att släpa på mer än de behöver
Så godnatt till 42mm Luminor 1950, påstår han ...Detta var visserligen en rätt skön detalj med Quaranta - kolla 03:00 in i videon.
Jag läste 6900 euro någonstans, hur brukar det skala till svenska listpriser?Mina vänner.. Säg välkommen till Panerais nya 40mm-satsning; Quaranta! P900 som motor..
PAM1271
PAM1270
PAM1272