Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns verkligen som en klocka för dig @Burnman!Galet fina 44mm släpp! Särskilt den vita
Men vet någon hur bandinfästningen är?? Såg någonstans att det var ”quickrelease” och inte skruvar?!? Det känns i min mening aningen B och väldigt tragiskt när allt annat är så sjukt bra. Hoppas det inte stämmer
Det tycks pågå en diskussion på Facebook om vilket verk det är i dem. Det lät ju påverka tjockleken. Men med det sagt så har inte Panerai släppt någon direkt tjock modell med få komplikationer på åratal. De är väl mellan 12.3 och 14.5 eller så.Någon som vet något om tjockleken på nya 44mm modellerna?
Jag håller med. Blev otroligt sugen och var för en stund helt övertygad om att det där blir mitt bästa klockköp! Särskilt om jag kan använda samma band som till 390:n. Men jag tog för givet att det var skruvinfästning. Nu när du frågar har jag ingen aning om hur det är på den vita 42:an?! Men samma där, jag förutsatte att det var skruvar.Känns verkligen som en klocka för dig @Burnman!
Vet du hur bandinfästningen är på den vita 42mm varianten?
Jag har svårt att se att det skulle vara annat än skruvar eller quick strap change system (knappar). Har de tokarna börjat med quick release eller bandstift på 44mm 1950 modeller så är kompletta idioter.Jag håller med. Blev otroligt sugen och var för en stund helt övertygad om att det där blir mitt bästa klockköp! Särskilt om jag kan använda samma band som till 390:n. Men jag tog för givet att det var skruvinfästning. Nu när du frågar har jag ingen aning om hur det är på den vita 42:an?! Men samma där, jag förutsatte att det var skruvar.
Nu är ju jag relativt okunnig på panerai och de olika systemen gällande bandinfästning. Det jag läste var nog quick strap release?! Vet faktiskt inte hur det funkar eller om ”vanliga” straps är kompatibla?! Antog bara att det var ett simplare och ”sämre” (opålitligare/mindre säkert) än skruvar?! Men det kanske är ett helt felaktigt antagande från min sida???Jag har svårt att se att det skulle vara annat än skruvar eller quick strap change system (knappar). Har de tokarna börjat med quick release eller bandstift på 44mm 1950 modeller så är kompletta idioter.
Nu är ju jag relativt okunnig på panerai och de olika systemen gällande bandinfästning. Det jag läste var nog quick strap release?! Vet faktiskt inte hur det funkar eller om ”vanliga” straps är kompatibla?! Antog bara att det var ett simplare och ”sämre” (opålitligare/mindre säkert) än skruvar?! Men det kanske är ett helt felaktigt antagande från min sida???
Håller med, har funkat hur bra som helst på dom jag haft med Quick systemet.Känns som det borde vara deras ”interchangeable strap system” (dvs med knapparna), som de kör på dem andra subbarna.
Om det är opålitligare el mindre säkert låter jag vara osagt.. man byter dock band på några sekunder, väldigt smidigt mao
Och vanliga band funkar isf
Känns som det borde vara deras ”interchangeable strap system” (dvs med knapparna), som de kör på dem andra subbarna.
Om det är opålitligare el mindre säkert låter jag vara osagt.. man byter dock band på några sekunder, väldigt smidigt mao
+1 .. Funkat väldigt smidigt och bra här med.Håller med, har funkat hur bra som helst på dom jag haft med Quick systemet.
Det är en stor fördel med 44mm 1950 i allmänhet. Jag älskar det systemet fast @RicVin är lite mindre glad.Håller med, har funkat hur bra som helst på dom jag haft med Quick systemet.
Jävla skräp!! Men ett smidigt skräp…;-)Det är en stor fördel med 44mm 1950 i allmänhet. Jag älskar det systemet fast @RicVin är lite mindre glad.
Otroligt smidigt, var skeptisk när jag upptäckte att 233an jag hade det men sååå otroligt smidigt. Fast får jag välja så skulle jag ta skruvat på allt, för känslans skullDet är en stor fördel med 44mm 1950 i allmänhet. Jag älskar det systemet fast @RicVin är lite mindre glad.
Känns som det borde vara deras ”interchangeable strap system” (dvs med knapparna), som de kör på dem andra subbarna.
Håller med, har funkat hur bra som helst på dom jag haft med Quick systemet.
+1 .. Funkat väldigt smidigt och bra här med.
Det är en stor fördel med 44mm 1950 i allmänhet. Jag älskar det systemet fast @RicVin är lite mindre glad.
Jaha, det är väl bara till att tolka era svar ovan som att jag hade förutfattade meningar kring något jag egentligen inte hade en aning om. Men dåså, ingen blir gladare än jag! Då är det bara försöka spara ihop en hundring eller så närmsta halvåret…Otroligt smidigt, var skeptisk när jag upptäckte att 233an jag hade det men sååå otroligt smidigt. Fast får jag välja så skulle jag ta skruvat på allt, för känslans skull
En dum fråga, så jag ber om ursäkt i förväg...
Vart kan man hitta information om dessa nyheter?
Har försökt att googla efter pam01287 (den nya gröna) och pam01226 (vita), men hittar ingenting om dessa modeller.
Hursomhelst... Så just dessa 2 modeller jädra fina.
Jag har ju redan en vit Panna 1314, så den vita subben är kanske inget för mig, men den nya gröna...
Ja då jädrar så fjongade det till i ha begäret
Gillar nog allt med just den gröna, förutom att det kanske står eSteel på tavlan.
Aaah, tack för svardet här är en läcka, modellerna kommer senare i år, så vi har inte mer detaljer än dessa bilder
På 1287, 1288 och 1289 är det nog mycket blankt.Tycker också modellerna är riktigt schyssta. Men, och det måste alltid komma ett men, så tycker jag vridringen ser blank ut istället för matt och det känns som att hela klockan kommer bli lite blingig? Kanske bara på fotona
Ryktas om att @Caravelle33 sålde sin 672 för att delfinansiera en 1204Vi avhandlade den här va?
Inte så lockande!Ryktas om att @Caravelle33 sålde sin 672 för att delfinansiera en 1204
Har vi pratat om den här? Bortsett från på Panerai.com så hittar jag den endast på kinesiska sajter.
PAM01306 - Luminor Due Luna Rossa
Luminor Due Luna Rossa, PAM01306 Automatic mechanical, P.900 calibre Polished steel, Check availability on Panerai.com.www.panerai.com
De hade ju kunnat lyxa till det med en röd sekundvisare.Har vi pratat om den här? Bortsett från på Panerai.com så hittar jag den endast på kinesiska sajter.
Luminor Due Luna Rossa, PAM01306 Automatic mechanical, P.900 calibre Polished steel, Check availability on Panerai.com.www.panerai.com
Nej tack, för det där bandet kan man byta ut till nägot annat och då blir det svårare att matcha om det finns röd sekundvisare.De hade ju kunnat lyxa till det med en röd sekundvisare.
Precis. Jag gillar den.Oneliner OCH vit tavla blir onekligen väldigt stilrent.
Synd att de envisas med snap-on casebacks och 30m. Kommer alltid vara en dealbreaker för mig personligen. Hade de bara kört skruvade baksidor och 100m (likt 574, 620 mfl) hade de helt plötsligt blivit intressanta.Har vi pratat om den här? Bortsett från på Panerai.com så hittar jag den endast på kinesiska sajter.
Synd att de envisas med snap-on casebacks och 30m. Kommer alltid vara en dealbreaker för mig personligen. Hade de bara kört skruvade baksidor och 100m (likt 574, 620 mfl) hade de helt plötsligt blivit intressanta.
..och ja jag vet, annan målgrupp osv.
Ja, uppenbarligen funkar det då de säljer. Men jag ser på det på samma sätt som när biltillverkare kör snygga fake-avgasrör på bilar för att det ska se "sportigt" ut, när de i själva verket inte fyller någon funktion (tänker på kronskyddet).det är en due, så känns väl inte som om det spelar så stor roll där. Jag ser due som en kostymklocka för någon som redan har en panerai, eller för en kvinna