• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

Burnman

Audemars
2-Faktor
Galet fina 44mm släpp! Särskilt den vita 😍
Men vet någon hur bandinfästningen är?? Såg någonstans att det var ”quickrelease” och inte skruvar?!? Det känns i min mening aningen B och väldigt tragiskt när allt annat är så sjukt bra. Hoppas det inte stämmer
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Galet fina 44mm släpp! Särskilt den vita 😍
Men vet någon hur bandinfästningen är?? Såg någonstans att det var ”quickrelease” och inte skruvar?!? Det känns i min mening aningen B och väldigt tragiskt när allt annat är så sjukt bra. Hoppas det inte stämmer
Känns verkligen som en klocka för dig @Burnman! :cool:

Vet du hur bandinfästningen är på den vita 42mm varianten?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet något om tjockleken på nya 44mm modellerna?
Det tycks pågå en diskussion på Facebook om vilket verk det är i dem. Det lät ju påverka tjockleken. Men med det sagt så har inte Panerai släppt någon direkt tjock modell med få komplikationer på åratal. De är väl mellan 12.3 och 14.5 eller så. :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Känns verkligen som en klocka för dig @Burnman! :cool:

Vet du hur bandinfästningen är på den vita 42mm varianten?
Jag håller med. Blev otroligt sugen och var för en stund helt övertygad om att det där blir mitt bästa klockköp! Särskilt om jag kan använda samma band som till 390:n. Men jag tog för givet att det var skruvinfästning. Nu när du frågar har jag ingen aning om hur det är på den vita 42:an?! Men samma där, jag förutsatte att det var skruvar.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag håller med. Blev otroligt sugen och var för en stund helt övertygad om att det där blir mitt bästa klockköp! Särskilt om jag kan använda samma band som till 390:n. Men jag tog för givet att det var skruvinfästning. Nu när du frågar har jag ingen aning om hur det är på den vita 42:an?! Men samma där, jag förutsatte att det var skruvar.
Jag har svårt att se att det skulle vara annat än skruvar eller quick strap change system (knappar). Har de tokarna börjat med quick release eller bandstift på 44mm 1950 modeller så är kompletta idioter.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag har svårt att se att det skulle vara annat än skruvar eller quick strap change system (knappar). Har de tokarna börjat med quick release eller bandstift på 44mm 1950 modeller så är kompletta idioter.
Nu är ju jag relativt okunnig på panerai och de olika systemen gällande bandinfästning. Det jag läste var nog quick strap release?! Vet faktiskt inte hur det funkar eller om ”vanliga” straps är kompatibla?! Antog bara att det var ett simplare och ”sämre” (opålitligare/mindre säkert) än skruvar?! Men det kanske är ett helt felaktigt antagande från min sida???
 

Simeone

Cartier
Nu är ju jag relativt okunnig på panerai och de olika systemen gällande bandinfästning. Det jag läste var nog quick strap release?! Vet faktiskt inte hur det funkar eller om ”vanliga” straps är kompatibla?! Antog bara att det var ett simplare och ”sämre” (opålitligare/mindre säkert) än skruvar?! Men det kanske är ett helt felaktigt antagande från min sida???

Känns som det borde vara deras ”interchangeable strap system” (dvs med knapparna), som de kör på dem andra subbarna.
Om det är opålitligare el mindre säkert låter jag vara osagt.. man byter dock band på några sekunder, väldigt smidigt mao

Och vanliga band funkar isf
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Känns som det borde vara deras ”interchangeable strap system” (dvs med knapparna), som de kör på dem andra subbarna.
Om det är opålitligare el mindre säkert låter jag vara osagt.. man byter dock band på några sekunder, väldigt smidigt mao

Och vanliga band funkar isf
Håller med, har funkat hur bra som helst på dom jag haft med Quick systemet.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Känns som det borde vara deras ”interchangeable strap system” (dvs med knapparna), som de kör på dem andra subbarna.
Om det är opålitligare el mindre säkert låter jag vara osagt.. man byter dock band på några sekunder, väldigt smidigt mao

Och vanliga band funkar isf

Håller med, har funkat hur bra som helst på dom jag haft med Quick systemet.
+1 .. Funkat väldigt smidigt och bra här med.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Känns som det borde vara deras ”interchangeable strap system” (dvs med knapparna), som de kör på dem andra subbarna.
Om det är opålitligare el mindre säkert låter jag vara osagt.. man byter dock band på några sekunder, väldigt smidigt mao

Och vanliga band funkar isf

Håller med, har funkat hur bra som helst på dom jag haft med Quick systemet.

+1 .. Funkat väldigt smidigt och bra här med.

Det är en stor fördel med 44mm 1950 i allmänhet. Jag älskar det systemet fast @RicVin är lite mindre glad.

Otroligt smidigt, var skeptisk när jag upptäckte att 233an jag hade det men sååå otroligt smidigt. Fast får jag välja så skulle jag ta skruvat på allt, för känslans skull 😎
Jaha, det är väl bara till att tolka era svar ovan som att jag hade förutfattade meningar kring något jag egentligen inte hade en aning om. Men dåså, ingen blir gladare än jag! Då är det bara försöka spara ihop en hundring eller så närmsta halvåret…
 

Stevo

Omega
9E8AF777-EF5D-40C6-A839-035390A9D063.jpeg

410874F2-EE40-47AB-9399-68578EAFEBA2.jpeg

F5CB0040-4012-414F-911E-5120414075D2.jpeg

D60956FB-93A7-46E0-97C7-7CF73351A704.jpeg


En dum fråga, så jag ber om ursäkt i förväg...

Vart kan man hitta information om dessa nyheter?

Har försökt att googla efter pam01287 (den nya gröna) och pam01226 (vita), men hittar ingenting om dessa modeller.

Hursomhelst... Så just dessa 2 modeller jädra fina.

Jag har ju redan en vit Panna 1314, så den vita subben är kanske inget för mig, men den nya gröna...

Ja då jädrar så fjongade det till i ha begäret 😋

Gillar nog allt med just den gröna, förutom att det kanske står eSteel på tavlan.
 
  • Like
Reactions: PJZ

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En dum fråga, så jag ber om ursäkt i förväg...

Vart kan man hitta information om dessa nyheter?

Har försökt att googla efter pam01287 (den nya gröna) och pam01226 (vita), men hittar ingenting om dessa modeller.

Hursomhelst... Så just dessa 2 modeller jädra fina.

Jag har ju redan en vit Panna 1314, så den vita subben är kanske inget för mig, men den nya gröna...

Ja då jädrar så fjongade det till i ha begäret 😋

Gillar nog allt med just den gröna, förutom att det kanske står eSteel på tavlan.

det här är en läcka, modellerna kommer senare i år, så vi har inte mer detaljer än dessa bilder
 
Tycker också modellerna är riktigt schyssta. Men, och det måste alltid komma ett men, så tycker jag vridringen ser blank ut istället för matt och det känns som att hela klockan kommer bli lite blingig? Kanske bara på fotona
 

azcii

Patek
2-Faktor
Har vi pratat om den här? Bortsett från på Panerai.com så hittar jag den endast på kinesiska sajter.

1642974184510.png


Synd att de envisas med snap-on casebacks och 30m. Kommer alltid vara en dealbreaker för mig personligen. Hade de bara kört skruvade baksidor och 100m (likt 574, 620 mfl) hade de helt plötsligt blivit intressanta.

..och ja jag vet, annan målgrupp osv.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Synd att de envisas med snap-on casebacks och 30m. Kommer alltid vara en dealbreaker för mig personligen. Hade de bara kört skruvade baksidor och 100m (likt 574, 620 mfl) hade de helt plötsligt blivit intressanta.

..och ja jag vet, annan målgrupp osv.

det är en due, så känns väl inte som om det spelar så stor roll där. Jag ser due som en kostymklocka för någon som redan har en panerai, eller för en kvinna
 

azcii

Patek
2-Faktor
det är en due, så känns väl inte som om det spelar så stor roll där. Jag ser due som en kostymklocka för någon som redan har en panerai, eller för en kvinna
Ja, uppenbarligen funkar det då de säljer. Men jag ser på det på samma sätt som när biltillverkare kör snygga fake-avgasrör på bilar för att det ska se "sportigt" ut, när de i själva verket inte fyller någon funktion (tänker på kronskyddet).

1643010967475.png


Detta är som sagt högst personligt, men jag skulle aldrig köpa en Panerai med 30m WR. Ser det inte som något annat än cost-cutting.

Vill man ha en dresspanna finns bättre val (512, 574 etc).
 
Topp