Förbannat bra. Går fan in i vilken samling som helst.Deras bästa släpp på länge
44mm ren kärlek i titan.
Tyvärr bara 121 st……
På tal om svarta pannor med grön lume.. Vad hände med Razer-colaben?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förbannat bra. Går fan in i vilken samling som helst.Deras bästa släpp på länge
44mm ren kärlek i titan.
Tyvärr bara 121 st……
Den var riktigt bra!Deras bästa släpp på länge
44mm ren kärlek i titan.
Tyvärr bara 121 st……
Deras bästa släpp på länge
44mm ren kärlek i titan.
Tyvärr bara 121 st……
Varför så begränsad utgåva?
Förbannat bra. Går fan in i vilken samling som helst.
På tal om svarta pannor med grön lume.. Vad hände med Razer-colaben?
Frågan kring färgton på tavla och färgton på datumskiva har diskuterats tidigare, men jag har inte hört någon som kunnat bekräfta om kulören/tonen är densamma? På vissa bilder ser de lika ut, på vissa bilder diffar de... Vad är din upplevelse som sett och provat klockan?
Jag har provat den på Krons och datumskivan är mer gulaktig än tavlan.
Mm, noterade även jag en svaaag skillnad i nyans. Störde/stör mig dock personligen inte det allra minsta..Det är olika, jag tog fram ficklama på pday i amsterdam och jämförde. Ja det stör mig fortfarande. Jag hoppas på den nya 44 subben i vit inte har det, jag kan lätt tänka mig en sån
Deras bästa släpp på länge
44mm ren kärlek i titan.
Tyvärr bara 121 st……
Synnerligen lyckad pjäs!Mer info tack!
Synnerligen lyckad pjäs!
Som konstaterats fick vi se den hastigt i Aten inkl. prislappen; 9700 Euro. Problemet om man är i köpartagen är väl att det är en specifik boutiques edition och att denna boutique råkar befinna sig i Schweiz. Det skapar logistiska problem likväl som att befintliga väletablerade kontakter med boutiquer i andra länder inte är till sådan stor nytta i detta fall..
Den texten passar in på Submariner ocksåDetta är ju lite typiskt Rolex. Visst, den ÄR dyr men om detta hade gjorts till en modell som ingått i basutbudet för samma prislapp hade de ju haft en storsäljare. De måste ju själva veta att den är sinnessjukt lyckad
Med skillnaden att den ÄR hörnpelaren i Rolex utbud (även om efterfrågan är större än tillgången). Detta hade ju kunnat vara Panerais motsvarighet till just Submarinern men då väljer de att tillverka 121 stycken.Den texten passar in på Submariner också
Kan lova att de istället kommer släppa en e-Steel med skrattande delfiner på tavlan, 20 meters vattenresistents och i 36mm som den nya Base-modellen och sedan krafsa sig i huvudet över varför den inte säljer.
De sitter ju på receptet till kanelbullar men bakar lutfisk.
En DLC-modell skulle aldrig kunna/komma att utgöra hörnpelaren i Panerais utbud, än mindre när motsvarande modell också finns i stål.Med skillnaden att den ÄR hörnpelaren i Rolex utbud (även om efterfrågan är större än tillgången). Detta hade ju kunnat vara Panerais motsvarighet till just Submarinern men då väljer de att tillverka 121 stycken.
Kan lova att de istället kommer släppa en e-Steel med skrattande delfiner på tavlan, 20 meters vattenresistents och i 36mm som den nya Base-modellen och sedan krafsa sig i huvudet över varför den inte säljer.
De sitter ju på receptet till kanelbullar men bakar lutfisk.
Fair enough, jag köper resonemanget.En DLC-modell skulle aldrig kunna/komma att utgöra hörnpelaren i Panerais utbud, än mindre när motsvarande modell också finns i stål.
Panerai har redan en hörnpelarmodell, den heter 1312.
Vi Paneristi har ofta en tendens att tro att våra preferenser är talande för hela Panerais nuvarande och potentiella kundkrets, vilket dock i ganska begränsad utsträckning är fallet
Sen hade definitivt 2121 kunnat sälja i väsentligt fler ex än 121 st, men denna typ av begränsningar i antal är väl både charmen och förbannelsen med Boutique Editions..
Mm, noterade även jag en svaaag skillnad i nyans. Störde/stör mig dock personligen inte det allra minsta..
Jag blev jätteglad tills jag läste sista radenDeras bästa släpp på länge
44mm ren kärlek i titan.
Tyvärr bara 121 st……
Men du är okej med fesgrön färg på lysmassa som skiner igenom på "vita" index, va va va va va va va va va?!?!mig stör det som fan
Men du är okej med fesgrön färg på lysmassa som skiner igenom på "vita" index, va va va va va va va va va?!?!
Men du är okej med fesgrön färg på lysmassa som skiner igenom på "vita" index, va va va va va va va va va?!?!
Me like a lot
Vrålskön!
Alright, bookmaker palenkovich står redo. Vadet handlar alltså om huruvida Norrland tar den andra leksaken han hämtade i Stockholm härom dagen utöver 197:an på en roadtrip till Geneve för att hämta en PAM2121. Oddset just nu 1,5 på att Norrland kör.Me like a lot
Det hade framförallt varit en fantastiskt rolig trip att göra men... just nu är min klockbudget överskriden deluxe så spela inte bort dina pengarAlright, bookmaker palenkovich står redo. Vadet handlar alltså om huruvida Norrland tar den andra leksaken han hämtade i Stockholm härom dagen utöver 197:an på en roadtrip till Geneve för att hämta en PAM2121. Oddset just nu 1,5 på att Norrland kör.
Det skadar min själ lite att jag aldrig kommer äga den.
Skönt att du har en själ iaf , min är fan borta sen way back!Det skadar min själ lite att jag aldrig kommer äga den.
Vad säger vi om 1279? Hade missat den helt. Tycker den ser svinbra ut.Gårdagens skörd - två nya due och en ny luminor 1950, samtliga i 42mm.
PAM01250 - Luminor Due
Luminor Due, PAM01250 Automatic mechanical, P.900 calibre Polished steel, Check availability on Panerai.com.www.panerai.com
PAM01249 - Luminor Due
Luminor Due, PAM01249 Automatic mechanical, P.900 calibre Polished steel, Check availability on Panerai.com.www.panerai.com
Cool finish på caset.Vad säger vi om 1279? Hade missat den helt. Tycker den ser svinbra ut.
Alla vill ha svarta klockor men ingen köper dem.Nu har jag hittat lite diskussioner om PAM 2121 (hette den så?) på olika forum på Internet, och i typ varje kommentarstråd så är det någon tjomme som säger "aha, ska Panerai äntligen gå tillbaka till svarta klockor, den senaste var ju [insert jävligt old modell här]". De har uppenbarligen alla levt under en sten, med tanke på exempelvis 779 (om vi nu ska hålla oss till bettarini).