• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

Ja, uppenbarligen funkar det då de säljer. Men jag ser på det på samma sätt som när biltillverkare kör snygga fake-avgasrör på bilar för att det ska se "sportigt" ut, när de i själva verket inte fyller någon funktion.

1643010967475.png

Detta är som sagt högst personligt, men jag skulle aldrig köpa en Panerai med 30m WR. Ser det inte som något annat än cost-cutting.

Vill man ha en dresspanna finns bättre val (512, 574 etc).
FYI så tänkte jag den här till min fru. Den är liksom 38mm. Skulle kännas sjukt på min handled.

Ja, uppenbarligen funkar det då de säljer. Men jag ser på det på samma sätt som när biltillverkare kör snygga fake-avgasrör på bilar för att det ska se "sportigt" ut, när de i själva verket inte fyller någon funktion.

1643010967475.png

Detta är som sagt högst personligt, men jag skulle aldrig köpa en Panerai med 30m WR. Ser det inte som något annat än cost-cutting.

Vill man ha en dresspanna finns bättre val (512, 574 etc).

gillar liknelsen, det finns oerhört mycket fejk-delar till bilar som endast är till för looks - så jag hör vad du säger.

jag heller hade inte köpt en 30m wr panna - om det inte vore en vintage 3646 med sina 30m 😂

du och jag tillhör en annan målgrupp, och det är okej. (Även om du nu är närmre med 42 suben, shot’s fired!)

Synd att de envisas med snap-on casebacks och 30m. Kommer alltid vara en dealbreaker för mig personligen. Hade de bara kört skruvade baksidor och 100m (likt 574, 620 mfl) hade de helt plötsligt blivit intressanta.

..och ja jag vet, annan målgrupp osv.
Håller helt med. Vet att det är något annat med Due men jag måste erkänna att det skaver.

gillar liknelsen, det finns oerhört mycket fejk-delar till bilar som endast är till för looks - så jag hör vad du säger.

jag heller hade inte köpt en 30m wr panna - om det inte vore en vintage 3646 med sina 30m 😂

du och jag tillhör en annan målgrupp, och det är okej. (Även om du nu är närmre med 42 suben, shot’s fired!)
Trivs som sagt läskigt bra med 42mm .... :bag:

Men 44mm kommer alltid vara "min" storlek med Panerai. Speciellt gamla bettarinis :D

Trivs som sagt läskigt bra med 42mm .... :bag:

Men 44mm kommer alltid vara "min" storlek med Panerai. Speciellt gamla bettarinis :D
Jag trivs helt klart med min 1028, dvs. 1950 case med automatiskt verk i 42mm. Men när jag hade 512 och 655 (Radiomir 1940 med manuellt respektive microrotor) samt provat Due 42mm så känns de på tok för små.

Jag tycker gott att man hade kunnat kostat på sig att ge Due 100wr, framförallt för att hålla en viss höjd på sin image/varumärke.
Fast egentligen så passar 30m säkert 99%av målgruppen, inte så många som plaskar på större djup än så iaf. MEN JAG VILL HA 100+

Men jag tänkte bara på att det blir fejk deluxe när en medelålders man bär en klocka med 2500m och vill känna sig som en marinergravs dykare men endast plaskar i en pool 😂😂😂

Jag tycker gott att man hade kunnat kostat på sig att ge Due 100wr, framförallt för att hålla en viss höjd på sin image/varumärke.
Fast egentligen så passar 30m säkert 99%av målgruppen, inte så många som plaskar på större djup än så iaf. MEN JAG VILL HA 100+

Men jag tänkte bara på att det blir fejk deluxe när en medelålders man bär en klocka med 2500m och vill känna sig som en marinergravs dykare men endast plaskar i en pool 😂😂😂
Haha jo, precis så är det. Det handlar ju till 99% om känslan man får av en klocka. Att det är ett fint verktyg man har på handleden.

Annars funkar ju en Timex minst lika bra och håller dessutom tiden bättre om man tänker rent praktiskt.

1394 är 42mm. Men jag är osäker på om den hann släppas innan de la ner Luminor 1950 i 42mm.

Du har iaf 1271 i 40mm.
Hmm, ok ska kolla på det. 42mm Luminor 1950 är min favorit,
What the actual F ... galet ... jag hittar typ mest replicas på nätet, så du har nog rätt.
Jag kunde endast få fram replikor, vad tråkigt.. För den ser jäkligt schysst ut

Mod: tog bort fotot på replican

Senast redigerad av en moderator:
Jag trivs helt klart med min 1028, dvs. 1950 case med automatiskt verk i 42mm. Men när jag hade 512 och 655 (Radiomir 1940 med manuellt respektive microrotor) samt provat Due 42mm så känns de på tok för små.

länk blir ju också annan feeling, så förstår 42. Även om du inte fått så mycket tid med länken än

Är du sugen på vit tavla i 42mm rekommenderar jag en titt på 1223. Förvisso annat stuk i och med att det är en Sub, men den är ruskigt fin (har testat live några gånger också).

F8DDD04E-7E35-4306-BF65-355764FB8ACA.jpeg
Frågan kring färgton på tavla och färgton på datumskiva har diskuterats tidigare, men jag har inte hört någon som kunnat bekräfta om kulören/tonen är densamma? På vissa bilder ser de lika ut, på vissa bilder diffar de... Vad är din upplevelse som sett och provat klockan?

Frågan kring färgton på tavla och färgton på datumskiva har diskuterats tidigare, men jag har inte hört någon som kunnat bekräfta om kulören/tonen är densamma? På vissa bilder ser de lika ut, på vissa bilder diffar de... Vad är din upplevelse som sett och provat klockan?
Jag har provat den på Krons och datumskivan är mer gulaktig än tavlan.

Det är olika, jag tog fram ficklama på pday i amsterdam och jämförde. Ja det stör mig fortfarande. Jag hoppas på den nya 44 subben i vit inte har det, jag kan lätt tänka mig en sån :)

Tillbaka
Topp