• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter

WAIT A MINUTE!!!

Det här är ju den blå 47mm som vi såg en översiktsbild av för några år sedan!!! Nu kan jag inte hitta skärmdumpen jag tog, men det lär ju vara minst 2-3 år sedan.

COOOOOOOOOLT! Är det någon som har kvar översiktsbilden?

Jag såg någon (Mario) som testade 45mm california och den här, och den här är definitivt 47mm. Bilder nedan!

Uppdatering: Enligt Mario så har jag fel, den är också 45mm. Jaja ... knepigt med foton. Kan ni förstå att jag gissade fel? :)

1680014505268.png

1680014514289.png

Den blå ser ut att vara 47 om den calin är 45

WAIT A MINUTE!!!

Det här är ju den blå 47mm som vi såg en översiktsbild av för några år sedan!!! Nu kan jag inte hitta skärmdumpen jag tog, men det lär ju vara minst 2-3 år sedan.

Jag såg någon (Mario) som testade 45mm california och den här, och den här är definitivt 47mm. Bilder nedan!

Uppdatering: Enligt Mario så har jag fel, den är också 45mm. Jaja ... knepigt med foton. Kan ni förstå att jag gissade fel? :)

1680014505268.png

1680014514289.png
Dem är ju inte tagna på samma avstånd blir optiskt lite annorlunda med, speciellt om det är taget med lite vidvinkel, så luras nog en del. Men den med blå tavla är väldigt fin

Senast ändrad:
WatchAdvisor gör vad de brukar, dvs. publicerar bra reviews av nya Panerai-modeller.

De sista två är klart mina favoriter so far.

Senast ändrad:
WatchAdvisor gör vad de brukar, dvs. publicerar bra reviews av nya Panerai-modeller.

De sista två är klart mina favoriter so far.
Den bruna 8 dagarsmodellen växer på mig. Gillar verkligen stålet till den bruna tavlan och det bruna bandet. Men på videon ser det ut som om loggan inte är alignerad på kronan likt rolex och tudor. Surt om de slutat med det

WAIT A MINUTE!!!

1680014505268.png

1680014514289.png
Kommer ihåg den mycket väl, PAM1206 Mediterraneo Edition. Magisk!

CCAA8B8C-887D-49AD-891D-8B2DFCCEB53D.jpeg

Den där "historiska" Radiomiren som vi såg på Pday med ecru och svart tavla ... som vi inte har sett ännu ... och som jag hela tiden lovat @johnz att det ska komma ... det var väl inte Quarantan?

1680366938458.png

Det här kanske inte är en nyhet, men jag har i alla fall aldrig sett det (bandet) förut.

1680633321812.png

Edit: Jag har gjort min efterforskning ordentligt nu och bandet släpptes 2022. Fortfarande nytt för mig. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp