• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

Burnman

Audemars
2-Faktor
Synd!

Synd kanske att den är så liten, automatiskt och har datum. Annars har den ju alla rätt Miami+ @Burnman ♥️
Fast det gör mig absolut ingenting. Äger knappt en klocka med datum (ingen jag använder iallafall) och automatiskt spelar heller ingen roll på en submersible enligt mig. Vill jag ha dna får jag köra min 390. Bara priset är humant så blir det den härnäst, relativt säker på min sak
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det går nog att klämma på ett 24mm på den.
Ja det går säkert att tvinga dit som du säger. Frågan är bara vad det gör med formen (komprimerar banden) så det kanske ser ut som skit sen när man ska ha dem på klocka med 24mm bandbredd?!
Hade en longines med 19mm lugg förut. Tvingade dit 20mm läderstrap. Satt svinbra, tills jag monterade det lädret på min 58:a. Då såg det ut som skit. Men vafan, om jag köper den där suben får jag väl kosta på mig några straps med rätt bredd
 

Caravelle33

Vacheron
Ja det går säkert att tvinga dit som du säger. Frågan är bara vad det gör med formen (komprimerar banden) så det kanske ser ut som skit sen när man ska ha dem på klocka med 24mm bandbredd?!
Hade en longines med 19mm lugg förut. Tvingade dit 20mm läderstrap. Satt svinbra, tills jag monterade det lädret på min 58:a. Då såg det ut som skit. Men vafan, om jag köper den där suben får jag väl kosta på mig några straps med rätt bredd
Det är nog stor risk
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag läste vitguld någonstans så då funkar det ju. Frågan om sedan visarna verkligen är i solitt guld har vi väl diskuterat tidigare?!
Från beskrivningen av Submersible eLAB-ID ... "From the sapphire crystal to the gold hands, most of the major components contain recycled-based material." Gold hands? :D
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra! Ska bli intressant att se lite bilder från sidan på datumfönstret, jag tycker att tavlor utan ram runt datumet blir mer diskreta på mörka tavlor.
1617795455767.png
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vet ej, inte sett nån info om det.
Det var dock inget särskilt. Till skillnad från de andra märkespresentationerna jag hunnit se gick man inte igenom alla nya släpp, utan fokuserade på det här med förorenat hav, återvinning etc. Visade bara upp Lab-id:n och e-steelmodellerna
Heja JMP. Fokus på det viktiga.

#deadserious
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Även om jag inte känner att jag måste köpa någon av nyheterna så tyckte jag ändå Panerai höll bra nivå. Återvinningsspåret, hyfsat prisade kronografer, populära modeller i flera färger. Bronzon i 42.

Magplasken stod väl Rolex för i år. En äventyrsklocka i twotone och den, på förhand, kanske mest hypade nyheten. En ny Explorer 2 som... såg exakt likadan ut som den tidigare.

Så många nyheter, så få 422/372 i 44mm.......
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Även om jag tycker att loggan inte är särskilt vass på eco-klockorna, eller att prislappen är hög nog för de klockorna jag vill åt. Så är konceptet fantastiskt, asballt verkligen.

Jag ger det något år och sen BAM klipper jag en. Hade inte bangat på en 44mm luminor bettarini i ecotitan med base. DET hade tjittlat ordentligt fint.
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Först tänkte jag att esteel på tavlan var fult, men det gäller bara den gröna som hade varit snyggast utan. Den blå och grå gör det inte så mycket på. Fast de hade kunnat komma med ett bättre namn än esteel 😬
Riktigt balla! Speciellt den vita var 👌
Otroligt stort att sätta ett benchmark för hur en ny högprofil klocka kan göras 🥳 om de får igenom det här på ett bra sätt genom hela produktionen så kan det vara som Tesla - bra för miljön och något folk är villiga att betala dyrt för.
Den där var riktigt härlig! Hoppas att det inte är skillnad i färg på datumskivan och urtavlan som bilden får det att se ut som 😬
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
... vilket får mig att fundera på hur de gör för att presentera klockor internt för olika boutiquer ... de kanske gör det med liknande presentationsmaterial som det vi ser senare. Så, den där bronzon (om den inte är officiellt presenterad) och klockorna i läckan vi såg för några dagar sedan (som inte presenterats på W&W) kanske inte hade gått igenom "GO / NO-GO"-beslutspunkten alls.
 
Topp