• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
1382 dök upp på hemsidan. Har inte sett den varken på Panerais Insta eller WoW.

Så nu finns det en svart base Radiomir i sortimentet igen, men utan logga :)


Screenshot_66.jpg
Fy satan. Bästa släppet på åratal. Nästan så att jag vill byta in 720.

Och nej, den där var inte ens med i läckaget...
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor

VanDusen

Rolex
2-Faktor

jocklas

Cartier
2-Faktor
1382 känns ju som den perfekta paneraien. Men är det ett smygsläpp? Iteration på 1383, 1350, 1334/5. Vad skiljer dem åt utöver färg, borstning på case för 34/5?

Första släppet som fått mig att vilja köpa nytt på tre års tid.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
1382 känns ju som den perfekta paneraien. Men är det ett smygsläpp? Iteration på 1383, 1350, 1334/5. Vad skiljer dem åt utöver färg, borstning på case för 34/5?

Första släppet som fått mig att vilja köpa nytt på tre års tid.
1383 är samma men annan färg. De andra har även annan borstning men framförallt annat, domat, glas. Det är kanske fler skillnader men jag orkar inte kolla på hemsidan nu 😑
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
1383 är samma men annan färg. De andra har även annan borstning men framförallt annat, domat, glas. Det är kanske fler skillnader men jag orkar inte kolla på hemsidan nu 😑
Får lusläsa senare också! Tycker att de ser lite mera crisp ut men det kan ju ha med borstad/polerad att göra 🤔
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Ser ut som att 34/5(50) varianterna har sandwich också. Så lite mera skillnader men ändå riktigt lika. Prisskillnaden var rätt stor dock.
 

azcii

Patek
2-Faktor
1382 känns ju som den perfekta paneraien. Men är det ett smygsläpp? Iteration på 1383, 1350, 1334/5. Vad skiljer dem åt utöver färg, borstning på case för 34/5?

Första släppet som fått mig att vilja köpa nytt på tre års tid.
1350 har skruvat baklock, separat glasring och sandwich. 1382 har pressat baklock, integrerad glasring(glasringen är en del av boetten) och är icke sandwich.
 
Topp