• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiell passaround: ORIS Aquis Date! (paketöppning)

Åker förbi Kukkolaforsens idag på väg hem till huvudstaden efter en vecka i myggornas eldorado. Synd att jag inte hade orisen, hade kunnat köra forsränning med den.

Den gör sig bra i solen..!
image.jpg

Bra sommar klocka? (

Dags för en uppdatering.
Mötte upp @RicVin för att hämta upp skönheten.
Första intrycket var att den sitter som gjutet på armen och bygger väldigt lite på höjden men då får man ta i åtanke att jag brukar bära riktiga karmdräpare.
oris.jpg

Sedan fick den dela armen med den förra vandringspokalen som jag nyligen bytte till mig så nu är det bara att hoppas dom drar sig till varandra vid dragningen.
Som bonus fick jag ju träffa hunken som poserade med den hängandes i svanken. :)
20150728_135959.jpg

Snäll som få så hade RicVin varit så omtänksam och slängt med ett läckert bandbytarverktyg åt mig som jag har lite svårigheter att förstå mig på men jag har ju en vecka på mig att försöka fundera ut hur den ska användas om jag skulle lyckas hitta ett snöre som passar på denna.
20150728_230148.jpg

Intryck efter första dagen är att detta är en riktigt fin klocka som jag skulle kunna tänka mig att äga i framtiden enda negativa än så länge är alla skrivbords stora skräck, det enorma spännet!
Det gillar jag verkligen inte även om det är riktigt behagligt och funktionellt men det sticker ut alldeles för mycket.

Väntar med spänning på @RicVin tankar om Orisen.
Ber om ursäkt!..:-( Har haft fullt upp med att ha ångest över att semestern är slut.. Återkommer mer detaljerat i ärendet!
Men kort sagt..
-Bra klocka
-Hyfsat band
-Bra men fett spänne
Skulle lätt kunna köpa en men det behöver jag ju inte eftersom denna snart är tillbaka hos mig..! :)

Ber om ursäkt!..:-( Har haft fullt upp med att ha ångest över att semestern är slut.. Återkommer mer detaljerat i ärendet!
Men kort sagt..
-Bra klocka
-Hyfsat band
-Bra men fett spänne
Skulle lätt kunna köpa en men det behöver jag ju inte eftersom denna snart är tillbaka hos mig..! :)
Ingen ursäkt är nödvändig! :)

Ok, dags för lite uppdatering.
Fick ju som sagt var klockan av @RicVin och hade inte förnuft nog att tvätta den ordentligt före bruk men det fick jag fixat dag två (gjorde som @jabla och tog med den in i bastun)
20150729_224628.jpg

20150729_224722.jpg

Väl inne i bastun fick den en rejäl omgång av ånga och björkris, sedan en ordentlig tvätt i finsk öl. (kallas tydligen att "vaska" av en del)
20150729_232710.jpg

När klockan var steriliserad så tog jag med den ut i skärgården för lite fiske, imorgon får vi se om vädret tillåter att pröva den som pilotklocka.
20150731_154838.jpg

Måste säga att valet av passaround-klocka inte kunde varit mer passande givet sommarvädret ^^ Riktigt schyst verkar den vara, kul att få följa resan den gör :)

Okej boys, sista uppdateringen före jag sticker in till stan och lämnar över klockan till @Daniel Cruz Vera.
Som jag lovade tidigare skulle jag testa den som pilotklocka, då detta slutade i totalfiasko så finns det inga bildbevis på detta från när det hände men jag bjuder på en bild på resultatet.
drone.jpg

Sedan blev det lite fiske i sommar Sverige, mysigt... Orisen trivdes iaf.

20150802_205616.jpg

Till slut tänkte jag ta och testa den till det den är tillverkad för, Dykning!!
Men i brist på dyk partner så fick det bli lite så kallad Desk Diving.

Untitled-1.jpg

20150803_141640.jpg

20150803_141811.jpg

Nu är den tvättad och jag är på väg in till stan, det har varit en trevlig vecka med en kanonklocka.
Nu är det bara att hoppas man vinner den så jag får testa att dyka med den på riktigt, fattar inte hur någon vill ha en klocka för desk diving då detta är en riktigt varm sport på sommaren (tappade säkert en halv liter vätska).

Over and out.
//Micke.

Så vare dags för en uppdatering! Efter att jag mött upp @swedesoc vid centralen idag så vare min tur att uppleva Orisen! Har aldrig ägt en Oris så det här kan bli roligt!
Vi börjar med en hederlig "unboxing"

Påsen är igenkännlig
image.jpg

I påsen låg även en väldigt fin present från @swedesoc. Hur ska man toppa detta! Förmodligen det närmsta jag någonsin kommer att komma till och äga en AP :p
image.jpg

image.jpg

Första intrycket är att det här en väldigt fin och kvalitativ klocka. Riktigt riktigt bra med andra ord!
image.jpg

Tyvärr är gummit lite för stort för mig, hade gärna velat ha den lite tightare. Men den går att använda!
Imorn får vi se om den överlever en dag förskolansvärld :D
image.jpg

Tillbaka
Topp