• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiell passaround: ORIS Aquis Date! (paketöppning)

Jag känner att jag behöver rätta på er... Det är JAG som kommer att ta hem Doris!
Min herre behagar skämta! Är det dig Doris refererar till som "stalkern"?
20150923_115654.jpg

Nu upplever jag att konflikten om Doris har nått ett graverande läge med återkommande hot och nyttjande av droger. För att lugna ner en konflikt som i ett längre perspektiv kan hota hela KS föreslår jag att jag förvaltar klockan i avvaktan på en lösning av era interna meningsskiljaktigheter. Vi måste ha Dosis bästa i åtanke när vuxna träter!

Med vänlig hälsning,
Konsul
Jag inboxar min adress...

Nu upplever jag att konflikten om Doris har nått ett graverande läge med återkommande hot och nyttjande av droger. För att lugna ner en konflikt som i ett längre perspektiv kan hota hela KS föreslår jag att jag förvaltar klockan i avvaktan på en lösning av era interna meningsskiljaktigheter. Vi måste ha Dosis bästa i åtanke när vuxna träter!

Med vänlig hälsning,
Konsul
Jag inboxar min adress...
Delad vårdnad?

Jag är inte helt övertygad om att delad vårdnad är det bästa för Doris just nu. Doris har under en tid utsatts för en stor fysisk och psykisk press av olika vårdnadshavare (och gått så att säga laget runt...) och vissa av dessa torde inte vara lämpliga som ägare. Hon har mot sin vilja förvarats i kylskåp, iakttagit vuxna inta alkoholhaltiga drycker, indränkts i öl och whisky, klämts på av män, trakasserats för att vara fet och stor av mor- och farföräldrar, etc.
Jag tror alla inser att ensam vårdnad hos mig är, för Dosis bästa, det enda alternativet i dagsläget.

I tjänsten
Konsul

Senast ändrad:
Min käre herr Hedlin!

Du är en del av en könsmaktsordning som du själv inte kan förstå eller förhålla dig neutral till, ännu mindre kritisera. Ditt påstående om att Doris var med på det, avslöjar en kuslig okunskap om både estetik och mekanik. Hon ska enlig uppgift fått en prilla uppkörd i kalibern! Vem önskar detta frivilligt?

Jag betraktar härmed ärendet som avslutat.
Konsul

Senast ändrad:
Nu blandar ni väl ihop korten lite. Här har vi att göra med tingmaktsordningen. Döda ting < levande. Växter < mikroorganismer < andra djur < fula däggdjur < gulliga däggdjur < människor. Doris är i detta fall längst ner i kedjan och blivande ägare/agare högst upp. Kan aldrig sluta bra detta. Enda sättet för henne att klättra är att få ett sentimentalt värde. Annars riskerar hon att i framtiden, efter mycket misshandel, bli såld som vilken slav som helst.

Hehe förstod det ;)
Vad tycker du hittills om Doris då?
Fullkomligt förälskad faktiskt!
Räknade inte med en sån kvalitetskänsla om jag ska vara helt ärlig, men hon känns precis lika genuin som andra, dyrare dykare (tex min gamla seamaster som jag inte längre har kvar).
Allt ifrån känslan i vridningen till gummit och den härligt matta tavlan är fantastiskt!
Ligger bra på handleden, helt rätt storlek för mig känns det som, och dessutom är ju gummit så lättanpassat så det är löjligt.
Passar sig väldigt bra till den lite casual looken som jag ofta jobbar med.
Bara gott att säga om lilla söta fläsk-Doris :)

Jag gjorde det förbjudna och gick in i den oranga tråden.
Där skrev jag ett hånfullt inlägg. De är dock så skakade av vår framgångssaga att de inte tordes ta upp fighten!

Tillbaka
Topp