• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella 7C43 tråden

Senpai

Cartier
2-Faktor
Denna var nåt utöver det vanliga!

Lite nättare i boetten än storebror. Detaljerna gör den något mer dressad/påkostad och mindre verktygsklocka. Har sitt ursprung i 6458-6000 som fanns med svart, vit, orange och turkos tavla. Jag gillar att det är så lite text på tavlan, men ”Quartz” hade de stolt kunnat ha kvar!

744B55E2-33F3-4251-BEEC-7794C0D68B1D.jpeg
 
Senast ändrad:

edlundd

Cartier
Lite nättare i boetten än storebror. Detaljerna gör den något mer dressad/påkostad och mindre verktygsklocka. Har sitt ursprung i 6458-6000 som fanns med svart, vit, orange och turkos tavla. Jag gillar att det är så lite text på tavlan, men ”Quartz” hade de stolt kunnat ha kvar!

744B55E2-33F3-4251-BEEC-7794C0D68B1D.jpeg
Boettstorleken är ett stort +. Speciellt tillsammans med visarna, främst sekundvisaren. Är det samma boett som för en SKX013 om den är 38 mm?
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Var ju tvungen att skaffa den ”lille” också
image.jpg
Det här har varit min beater i över ett år, fin storlek på alla sätt, bara synd att det inte finns någon länk. Tänker ibland att tavlan är lite för ren med endast tre linjer text, Quartz hade gärna fått vara kvar likt föregångaren. Väldigt läsbar även i dåligt ljus då indexen glimmar till. På min har lysmassan slutat fungera men har en härlig majonäs-färg.
358AB819-21ED-4226-9456-30021D68E1CD.jpeg
 

pst3

Cartier
Håller med om alla punkter, Quartz hade passat bra in. Länk hade varit trevligt - kanske en Jubilee - men lite tveksam.
Min ljusmassa fungerar - i ungefär 10min, ungefär samma som för den större modellen jag har.
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
God kväll 7c43-bröder och systrar. Jag pendlar lite mellan naton och dal3bp på den här lille rackaren. Någon som har tips på något annat trevligt, bekvämt, lättbeställt gummi? Tropics, waffles etc😊

C638926D-50B5-4376-A0AF-CCD1C18865EC.jpeg
Dal blir väl mest likt originalet (som är svåra att hitta i fungerande skick) vintage Tropic eller Uncle Seiko. Det finns också en länk till en av modellerna (7C43-600A?) men då snackar vi nål i höstack.

Fin storlek och har varit min nästintill dagliga klocka i två år.

Gammal bild med Tropic.
348240D0-08FC-4553-9DF8-274DEFBDA20F.jpeg
 

Jesborn

KS Explorers Club
Dal blir väl mest likt originalet (som är svåra att hitta i fungerande skick) vintage Tropic eller Uncle Seiko. Det finns också en länk till en av modellerna (7C43-600A?) men då snackar vi nål i höstack.

Fin storlek och har varit min nästintill dagliga klocka i två år.

Gammal bild med Tropic.
348240D0-08FC-4553-9DF8-274DEFBDA20F.jpeg

Thanks män! De är goa faktiskt. Jag har ett liknande men tycker att det (just mitt alltså) sitter kass mot boetten så man tappar lite ”feeling” när den sitter på. Syns tyvärr inte riktigt på bilden. Ska se mig om lite. Minns du vart du köpte ditt?

37A8A202-85F6-4837-854F-6F0BC75FBD92.jpeg
 
Topp