Man kan ringa, ja.Ok, ska göra ett försök med Swatch Group. Bara att ringa upp dem antar jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kan ringa, ja.Ok, ska göra ett försök med Swatch Group. Bara att ringa upp dem antar jag?
Såg att de hade kontor i Stockholm också, men jag antar att de inte vill ha besök.Man kan ringa, ja.
Jo, men då den är köpt via gråhandlare så är det inte aktuellt.- Gängse är att ta garantireklamationer direkt med säljaren, som ska ombesörja allt som behöver göras med ditt ur.
Det blir lite rörigt eftersom det ibland anges fel boettdiameter hos en del säljare. Agua Lung finns i båda storlekarna, 38 mm har Piguet-verket 1151 med 100 timmarsreserv och 40 mm med stort datum har ett 70-timmarsverk Piguet 6950. Jag skriver Piguet eftersom Blancpain i grunden använder dessa verk men numera kallar dem sina egna. De tillhör ju samma koncern och får ju betraktas som Blancpain i huset verk.
De senare verken använder silikonspiral och "fri gång" och ska servas av Blancpain (om unika delar behövs). De äldre är konventionella och delar finns mera allmänt. Det är ju speciella delar som kan bli problem vid en service och där är det bättre med verk som inte innehåller sådana om du vill kunna serva hos en gängse urmakare.
De större modellerna har jag lämnat därhän, men även de har Piguet-verk som bas. Kronografen har exempelvis Piguet cal 1185 och Blancpain kallar den F185.
Några exempel......
Kul! Efter bara ett par veckor, vilken lyxBPn hemma igen efter ett par veckor på spa .
Kul! Efter bara ett par veckor, vilken lyx
Service? Sverige?Avtalade tid med urmakaren. 8v till han hade tid. Men då gick det på en vecka. Så den var egentligen bara borta lite över en vecka
Så inga nya packningar då?Nej, Norge. F.piguet verk som sitter kronografen. Den gick löjligt bra så orkade inte sända den via BP för en full service till 15-20k. När andra kan göra det och även få tag på delar om det hade behövts. Full dokumentation och garanti på allt.
Inte hängt med i tråden men vill klargöra att det även går att besöka dem för att till exempel lämna in klockan på plats.Såg att de hade kontor i Stockholm också, men jag antar att de inte vill ha besök.
Så inga nya packningar då?
Är imponerad över att du inte sabbat dina bandstift ännu med tanke på hur ofta du byter band.Jo det tror jag, frågade iofs bara om den var testad till 300m. Kollar servicedokumenten när jag är hemma igen.
Casual, sporty, dressy.. funkar till allt en julhelg på fjället bjuder på
Jag gillar det översta bandet, vad är det för något?Jo det tror jag, frågade iofs bara om den var testad till 300m. Kollar servicedokumenten när jag är hemma igen.
Hur vet du att han inte har ett jättelager?Är imponerad över att du inte sabbat dina bandstift ännu med tanke på hur ofta du byter band.
Jo det tror jag, frågade iofs bara om den var testad till 300m. Kollar servicedokumenten när jag är hemma igen.
Ja, ät mer mat och sluta mesa dig... Någon med lösningen på problemet?
Ja, ät mer mat och sluta mesa dig.
18,5cm. Ja, låter rimligt. Snarare 90 än 80 för en servad.Äsch! Du vill bara att jag ska bli tjock! Hur många cm drar du själv i handled?
F.Ö hur tycker ni andrahandsmarknaden ser ut på chronon? Kikade igenom c24 igår och det fanns ex för 80-95tkr är det "rimligt"?
Äsch! Du vill bara att jag ska bli tjock! Hur många cm drar du själv i handled?
F.Ö hur tycker ni andrahandsmarknaden ser ut på chronon? Kikade igenom c24 igår och det fanns ex för 80-95tkr är det "rimligt"?
Jag förstår vad du menar och jag tycker inte det är rimligt egentligen men det är så det ser ut för Blancpain. Märket är så pass ovanligt att man nog får räkna med en ordentlig värdeminskning om man köper nytt.
De har gått upp mycket i begpris i takt med att nypriserna ökat. För 2-3 år sedan kunde man få en BP FF för 50-55, nu ligger de på 80-85. 40mm är limiterad, dyr som stryk och väldigt svår att hitta. Gå dock inte på måtten, prova! 45mm BP FF funkar på de flesta.Precis! Turaktigt nog så blir det nog att köpa begagnad som är servad för min del. (När det nu i livet blir möjligt). Men har marknaden har legat på samma nivå under längre tid eller tror ni att de kan komma att sjunka ännu mer/höjas?
Jag har ett visst minne om att jag sett en fifty fathoms på 40mm, är de enkla att få tag på? Har ni sett till några? Gjordes i en limiterad upplaga om jag kommer ihåg rätt.
Kanske rent av kommer något nytt från Blancpain i framtiden? Tror ni att de kommer släppa någon FF i 40-42mm?
Är imponerad över att du inte sabbat dina bandstift ännu med tanke på hur ofta du byter band.
Äsch! Du vill bara att jag ska bli tjock! Hur många cm drar du själv i handled?
+att SubC är helt platt och sitter kass på handleden som inte får röra sig fritt. BP FF däremot är så kupad att man kan röra sig fritt vilket gör att klickan upplevs mycket smudigare än sina mått.Jag gick från en 39mm roc till 45 mm bp. Den är stor. Men bär betydligt mindre än tex roo som ju är 42.
Se till och köp med länk, riktigt grym kvalité och komfort. Snyggare på band men kul med variation och kostar fläsk att köpa löst.
Bp vs sub på min arm.
Jag har ett visst minne om att jag sett en fifty fathoms på 40mm, är de enkla att få tag på? Har ni sett till några? Gjordes i en limiterad upplaga om jag kommer ihåg rätt.
Kanske rent av kommer något nytt från Blancpain i framtiden? Tror ni att de kommer släppa någon FF i 40-42mm?
Jag gillar det översta bandet, vad är det för något?
Är det BPs egna?
Man blir sugen på en till!Ligger en 40,4mm ute på finn (norska blocket)
Kul med lite tillbehör. Tänkte nog köpa ett gummi här framöver. Vet du vart man kan hitt ett passande cordura band? Jag gillar canvas men det är väl inte så badvänligt?Nej custom canvas. Så nöjd att jag beställde ett till. Är lite av en torsk på "tillbehör"
Gammal bild, har skaffat ett till buckle och Oem gummi också