Har du bilder när du har skinnarbandet och canvasbandet på?Nej custom canvas. Så nöjd att jag beställde ett till. Är lite av en torsk på "tillbehör"
Gammal bild, har skaffat ett till buckle och Oem gummi också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du bilder när du har skinnarbandet och canvasbandet på?Nej custom canvas. Så nöjd att jag beställde ett till. Är lite av en torsk på "tillbehör"
Gammal bild, har skaffat ett till buckle och Oem gummi också
Har du bilder när du har skinnarbandet och canvasbandet på?
Stort tack! Var har du köpt lädret?
Otroligt fin klocka. Man kanske skulle bli med kronograf
Stort tack! Var har du köpt lädret?
Riktigt snyggt! Ser att klockia.se har det som beställningsvara, brukar kunna gå att klämma 24 mm till 23 mm av erfarenhetMinns inte helt, men det är ett hirsch 23/20mm. Knepigt och hitta 23mm.
Ett par bättre bilder..
Riktigt snyggt! Ser att klockia.se har det som beställningsvara, brukar kunna gå att klämma 24 mm till 23 mm av erfarenhet
Kom gärna ihåg det, min får säkert nya under servicen men är nyfiken ändå.På semester, dom ligger fortf hos ad. Men gissar på 1500-2000.
Återkommer när jag hämtat dom.
Hämtade ut idag.Kom gärna ihåg det, min får säkert nya under servicen men är nyfiken ändå.
Nice! Skönt med alternativa vägar.Hämtade ut idag.
Angående packningar på service så blev dessa skiftade.
Lite kallt för ett bad idag, men får testa till sommaren
Min BP skulle ju ta 4,5 månader att serva enligt Swatch Group Nordic / BP. Idag fick jag en postförskottslapp i brevlådan på 8 papp från "SGN". Jag hade inte en tanke på att det kunde vara min BP så jag googlade på SGN, STHLM och ringde upp en firma och frågade vad fan de hade skickat till mig för 8 papp.
2 månader och 10 dagar tog det från att jag godkänt kostnadsförslaget, halva tiden alltså, sjukt nice! Tur att man har 8 papp som ligger och skräpar redo att när som helst försvinna utan förvarning.
7900kr för service och fix av vridning, ingick byte av spiralfjädrar och nåt annat konstigt också. 2 papp extra om jag hade velat ha den polerad.Kul att den kom lite tidigare.
Jag var faktiskt och lämnade in min igår och då sa dom att det tar ca 11-12 veckor.
Dom nämnde då även att dom i dagarna fått hem en BP FF från service och kostnaden för det och polering var 10800: -, så du fick ju rena realistationspriset!
Vad var det dom gjorde nu igen?
Snabbt! Ska komma ihåg att vända mig direkt till Swatch Group Nordic nästa gång!Min BP skulle ju ta 4,5 månader att serva enligt Swatch Group Nordic / BP. Idag fick jag en postförskottslapp i brevlådan på 8 papp från "SGN". Jag hade inte en tanke på att det kunde vara min BP så jag googlade på SGN, STHLM och ringde upp en firma och frågade vad fan de hade skickat till mig för 8 papp.
2 månader och 10 dagar tog det från att jag godkänt kostnadsförslaget, halva tiden alltså, sjukt nice! Tur att man har 8 papp som ligger och skräpar redo att när som helst försvinna utan förvarning.
Det blir lite rörigt eftersom det ibland anges fel boettdiameter hos en del säljare. Agua Lung finns i båda storlekarna, 38 mm har Piguet-verket 1151 med 100 timmarsreserv och 40 mm med stort datum har ett 70-timmarsverk Piguet 6950. Jag skriver Piguet eftersom Blancpain i grunden använder dessa verk men numera kallar dem sina egna. De tillhör ju samma koncern och får ju betraktas som Blancpain i huset verk.
De senare verken använder silikonspiral och "fri gång" och ska servas av Blancpain (om unika delar behövs). De äldre är konventionella och delar finns mera allmänt. Det är ju speciella delar som kan bli problem vid en service och där är det bättre med verk som inte innehåller sådana om du vill kunna serva hos en gängse urmakare.
De större modellerna har jag lämnat därhän, men även de har Piguet-verk som bas. Kronografen har exempelvis Piguet cal 1185 och Blancpain kallar den F185.
Några exempel......
Vad var felet med din BP? Du skickade iväg den på ruckning för några veckor sedan, räckte det inte?Kul att den kom lite tidigare.
Jag var faktiskt och lämnade in min igår och då sa dom att det tar ca 11-12 veckor.
Dom nämnde då även att dom i dagarna fått hem en BP FF från service och kostnaden för det och polering var 10800: -, så du fick ju rena realistationspriset!
Vad var det dom gjorde nu igen?
Den var inne en vända på ruckning och tidsavvikelsen blev mindre. Men inte tillräckligt bra, så den skulle in igen var tanken.Vad var felet med din BP? Du skickade iväg den på ruckning för några veckor sedan, räckte det inte?
Väldigt bra pris måste jag säga!7900kr för service och fix av vridning, ingick byte av spiralfjädrar och nåt annat konstigt också. 2 papp extra om jag hade velat ha den polerad.
Ja, knappast så att man behöver undvika just BP för att service är dyrt.Väldigt bra pris måste jag säga!
Har mailat swatch group ang pris på service för min, har tidigare skickat genom ad och då har det legat på 15k men kanske blir mycket billigare genom swatch.Ja, knappast så att man behöver undvika just BP för att service är dyrt.
Jäklar vad delar de har bytt! Delar som inte ingick i kostnadsförslaget som exempelvis glas, krona och visare bytte de ändå. Sjukt rolig liten påse med godis, fick även med servicepåse som blir perfekt vid resor.
Felfria ur mitt perspektiv och felfria enligt kostnadsförslaget men de kan ju eventuellt ha skadats under servicen, ingen aning. Jäkligt kul för en nörd som jag i alla fall och att ha ett extra glas liggande kan ju inte vara dåligt.Ruskigt fin. "Generöst" också att skicka tillbaka de gamla visarna och glaset som väl var felfria? Har fått för mig att vissa tillverkare, (åtminstone Rolex), behåller de gamla delarna.
EDIT: Väldigt vackra kugghjul också. Perfekt mönstrade
Felfria ur mitt perspektiv och felfria enligt kostnadsförslaget men de kan ju eventuellt ha skadats under servicen, ingen aning. Jäkligt kul för en nörd som jag i alla fall och att ha ett extra glas liggande kan ju inte vara dåligt.
Cal 1185 och F185 är inte samma sak. Båda är Piguets beteckningar och F185 är en 1185 med Flyback, vilket inte 1185 alltså har.