Blancpain har branschens sexigaste sekundvisare...
Jag håller med. Har ni sett GMT-varianten av denna? GMT-visaren är grymt häftig. Bifogar googlade bilder...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blancpain har branschens sexigaste sekundvisare...
Lugn, det ser riktigt bra ut i verkligheten!
Jag håller med. Har ni sett GMT-varianten av denna? GMT-visaren är grymt häftig. Bifogar googlade bilder...
.
Tyvärr tycker jag inte att den vridringen funkar lika bra...
Den är så jävla sval!Ny ff har faktiskt vassare vridring med domat safir på. Riktigt riktigt snyggt. Men allt är smaksak
Sekundvisaren var ju 10 gånger coolare än GMT visaren!
Lugn, det ser riktigt bra ut i verkligheten!
Tyvärr tycker jag inte att den vridringen funkar lika bra...
Kom på att det finns en Blancpain-tråd. Hade glömt den . Bumpar med bild.
Alltså fy satan vilken klocka det där är alltså. Har varit lite tveksam till länken dock, men den ser ju inte så dum ut. Hur är känslan i den?
Vad har jubileumsmodellen för diameter?
Jubileumsmodellen är på 40mm och länken känns väldigt bra. Den sitter perfekt. Mikrojustering saknas dock men inget som stört mig än.
Okej! Har dessvärre inte haft möjlighet att prova någon FF, då det tyvärr inte finns någon AD i Göteborgstrakten. Är dock rädd att den ordinarie Fifthy Fathoms blir aningen biffig på mina handleder med sina 45 mm.
Hur limiterad är jubileumsmodellen?
150 stycken gjordes. Tre serier - 50 st för varje serie. Jag har nr 24 i serie 3.
Då är den ganska så sällsynt alltså. Hur ser prisläget ut på jubileumsmodellen kontra en vanlig FF?
Bumpar den här gamla tråden med länk till en recension av Blancpain 50 Fathoms Bathyscape
Saxat från recensionen hur namnet Fifty Fathoms kom till:
"The name Fifty Fathoms was given by Fiechter from Shakespeare: Ariel's song in The Tempest: "Full fathom five thy father lies; Of his bones are coral made." Fiechter simply decided that after modifying a watch for a screw back and a rotating bezel that he would multiply the number of fathoms by a factor of ten! It was the Fifty Fathoms."
Grym klocka det där.. Gillar även att på chronon kan man använda tryckknapparna under vatten som man inte kan göra på vissa andra dykarkronografer.
Den där är fet! Tyvärr skulle jag se löjlig ut med den där på handleden då den är stor!
43mm, vill klämma på en. Skulle nog ändå ta vanliga versionen före kronografen. Läckra, lite mer bilder skadar inte.
Vacker, den där har väl den där kurvade bezeln? Vad jag förstår ska det vara väldigt svårt att tillverka, ger lite speciellt utseende.
Provade denna. Den är galet stor på mig. Sorry för dåliga bilder.
Provade i Blancpainbutiken i London men den kanske finns hos nymans också?Nice! Var nånstans? Lite stor som du säger, tråkigt då den är både snygg och häftig.. Kanske bärs lite mindre om man har textilbandet?
Grym!!43mm, vill klämma på en. Skulle nog ändå ta vanliga versionen före kronografen. Läckra, lite mer bilder skadar inte.
Vanliga