• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Blancpain-tråden

Cristian

Rolex
2-Faktor
Klart man blir besviken på servicetiden. Galet länge men jag vet inte om andra märken är bättre - skickade en rolex på service hos AD i höstas och det tog 14 veckor. Om den servades lokalt eller inte vet jag inte. Men, generellt blir jag irriterad på långa servicetider oavsett märke. Hur lång tid tar själva utförandet av servicen? och hur länge ligger klockan o dammar på en hylla?...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart man blir besviken på servicetiden. Galet länge men jag vet inte om andra märken är bättre - skickade en rolex på service hos AD i höstas och det tog 14 veckor. Om den servades lokalt eller inte vet jag inte. Men, generellt blir jag irriterad på långa servicetider oavsett märke. Hur lång tid tar själva utförandet av servicen? och hur länge ligger klockan o dammar på en hylla?...
Instämmer, tog typ 5 veckor för mig att få ett inlägg till en Tudorsub, ett jäkla skämt!
JLCn tog 3 månader för en fullservice under garantitid. Har läst några annonser på BP där de servats lokalt i USA och vissa andra länder men minns inte vilka, det är ju ett alternativ såklart och är kanske även billigare. Tyvärr saknas ju den möjligheten när det gäller flera roliga märken. Det är väl ett pris för exklusiviteten i och för sig, men ändå. :)

Är för övrigt fortfarande sugen på en BP Aqualung eller en BP FF i 40mm. :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Instämmer, tog typ 5 veckor för mig att få ett inlägg till en Tudorsub, ett jäkla skämt!
JLCn tog 3 månader för en fullservice under garantitid. Har läst några annonser på BP där de servats lokalt i USA och vissa andra länder men minns inte vilka, det är ju ett alternativ såklart och är kanske även billigare. Tyvärr saknas ju den möjligheten när det gäller flera roliga märken. Det är väl ett pris för exklusiviteten i och för sig, men ändå. :)

Är för övrigt fortfarande sugen på en BP Aqualung eller en BP FF i 40mm. :)
Jag fick offert på service hos Blancpain i London - 460 pund - men jag var tvungen att skicka dit den och jag visste inte riktigt hur jag skulle gå tillväga för att skicka på ett säkert sätt. Nåväl tur att min andra BP är servad nyligen.

Kanske dags att prova en BP Aqualung/FF @yonsson ? BP Aqualung är definitivt något jag skulle vilja prova också.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag fick offert på service hos Blancpain i London - 460 pund - men jag var tvungen att skicka dit den och jag visste inte riktigt hur jag skulle gå tillväga för att skicka på ett säkert sätt. Nåväl tur att min andra BP är servad nyligen.

Kanske dags att prova en BP Aqualung/FF @yonsson ? BP Aqualung är definitivt något jag skulle vilja prova också.
Bra pris ju, misstänkte det. Ja, det är definitivt dags! Kanske blir en BP när jag tröttnat på och sålt någon annan klocka.

Vanliga FF har jag haft på handleden och jag tycker den är för stor.
 

demondave

Rolex
Säkert korsbildpostning, men på jobbet nu utan klockan. Så jäkla grym tavla, sjukt trevlig sunburst!

image.jpeg


Ska försöka låna min utlånade kamera och plåta lite riktigare framöver någon gång, men högsäsong och sjukt påställt på jobbet gör tidsplanen lite svävande. Håll ut!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer, tog typ 5 veckor för mig att få ett inlägg till en Tudorsub, ett jäkla skämt!
JLCn tog 3 månader för en fullservice under garantitid. Har läst några annonser på BP där de servats lokalt i USA och vissa andra länder men minns inte vilka, det är ju ett alternativ såklart och är kanske även billigare. Tyvärr saknas ju den möjligheten när det gäller flera roliga märken. Det är väl ett pris för exklusiviteten i och för sig, men ändå. :)

Är för övrigt fortfarande sugen på en BP Aqualung eller en BP FF i 40mm. :)
Min gode Jönsson.
Det tog väl 2-3v efter beställning? Att inte ha ett inlägg hemma till en 40år gammal nästan-Rolex kanske inte är helt konstigt? :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det tog 5 veckor, inte 2-3.
Instämmer, tog typ 5 veckor för mig att få ett inlägg till en Tudorsub, ett jäkla skämt!
JLCn tog 3 månader för en fullservice under garantitid. Har läst några annonser på BP där de servats lokalt i USA och vissa andra länder men minns inte vilka, det är ju ett alternativ såklart och är kanske även billigare. Tyvärr saknas ju den möjligheten när det gäller flera roliga märken. Det är väl ett pris för exklusiviteten i och för sig, men ändå. :)

Är för övrigt fortfarande sugen på en BP Aqualung eller en BP FF i 40mm. :)

Är de så jobbigt med servicetider så får du väll köpa något mainstream som kan servas i svedala.
Det är ju inte så att Rolex skickar ut insert i stöten till sin AD utan dem bygger ju lista och skickar allt efter som.
 

MånsT

Rolex
Har börjat snöa in på Blancpain! Tycker detta är det coolaste märket i branschen, inte nödvändigtvist det mest eleganta men definitivt coolast. Fifty Fathoms i all ära men hade jag fått välja hade det blivit något ur Léman-serien. En simpel grande date på länk (bild 1) hade jag nöjt mig med som OWG. Servicekostnaderna får dock nackhåren att stå på ända :nailbiting:


blancpainfront1.jpg


2543-BP4.jpg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Har börjat snöa in på Blancpain! Tycker detta är det coolaste märket i branschen, inte nödvändigtvist det mest eleganta men definitivt coolast. Fifty Fathoms i all ära men hade jag fått välja hade det blivit något ur Léman-serien. En simpel grande date på länk (bild 1) hade jag nöjt mig med som OWG. Servicekostnaderna får dock nackhåren att stå på ända :nailbiting:


blancpainfront1.jpg


2543-BP4.jpg
Vackert!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Någon som förstår sig på skillnaderna hos referenserna?
image.png

Referensen längst ner hittar jag inte någon annanstans
Kan de inte ha skrivit fel? Alla bathyscaphe har prefixet 5000 sedan har de en kod som anger materialet och sedan armbandet. De ovan är 1110 alltså i stål med sail canvas armband (B52 A)
0130 - keramik
1110 - stål
1230 - titanium
36s30 - guld
 

demondave

Rolex
Är det 23mm luggvidd på den där också? Den förtjänar ett Blancpain-nato, sjuk kvalité!

Finns ju iaf till Bathyscaphen med 23mm.
 

demondave

Rolex
Det stämmer 23mm. Riktigt sugen på ett orginal nato. Men redan kompletterat med viklås och länk. 10k för ett nato på det:greedy:. Det får vänta lite :(

Försöker komplettera med viklås till sail cloth strapet, men Blancpain verkar anse att det inte finns något som passar. Vilket kör du?
Wooha, 10k? Trodde det var typ 3,5-4 för natot inkl hårdvara, iaf enligt vad jag läst i utrikiska poster. Det är ju iofs rätt saftigt redan det :D
 

Ceramic

Cartier
Försöker komplettera med viklås till sail cloth strapet, men Blancpain verkar anse att det inte finns något som passar. Vilket kör du?
Wooha, 10k? Trodde det var typ 3,5-4 för natot inkl hårdvara, iaf enligt vad jag läst i utrikiska poster. Det är ju iofs rätt saftigt redan det :D

Köpte viklåset i Paris butiken. Passar fint det.

image.jpeg

image.jpeg

Köpte nyligen ny sail cloth hos Nymans. 3200 gick det på. 10k är nog inte omöjligt.
Vi kan ju fråga :)
@Nymans Ur 1851 har ni pris på nato till fifty?
 
Topp