• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Då har den kommit! Trevlig, men har inte lyckats ställa den ännu. När jag ställer den manuellt hoppar inte de analoga visarna rätt. Tydligen får jag inte tillräckligt stark radiosignal inomhus, men den får väl ligga utomhus i natt då...

Inga knep annars?
Det är absolut nödvändigt att du ställt in rätt tidszon, annars lyssnar den på fel frekvens. Men bortsett från det så är det inte så mycket mer man kan göra. Lägg den inte på sidan (dvs så kl3 eller 9 pekar mot taket.) då hamnar antennen fel med sämre mottagning som följd. På dagen är det helt omöjligt, på natten missar de (mina två alltså) i princip aldrig.

Såg en g-Steel på creationwatches på gummi och den var rätt nice. Är lugg till lugg enormt eller irl inte så massivt som det låter. Tänker att min zilla på 56mm är precis max på min 16.5cm handled...
Jag har en G-Steel och minst sagt klena handleder. Funkar den för mig, funkar den för dom flesta. Kan du bära en Zilla borde du väl kunna bära vad som, eller?

Jag har en G-Steel och minst sagt klena handleder. Funkar den för mig, funkar den för dom flesta. Kan du bära en Zilla borde du väl kunna bära vad som, eller?

I vanliga fall är 56mm på längden lite stort, men zillans luggar slopar ned och sitter bra. Jämför med ex en Deep blue 2000m som var mindre på alla håll men ändå bar större.

får leta upp en g-shock handlare och prova helt enkelt innan om den fortfarande känns intressant då hehe :)

I vanliga fall är 56mm på längden lite stort, men zillans luggar slopar ned och sitter bra. Jämför med ex en Deep blue 2000m som var mindre på alla håll men ändå bar större.

får leta upp en g-shock handlare och prova helt enkelt innan om den fortfarande känns intressant då hehe :)
Så här ser den ut på min handled:
2015-11-19-17-02-37-jpg.218041

Stor, ja. För stor. Nä. tycker inte det.
Mina handleder är nog mindre än dina dessutom.

Det är absolut nödvändigt att du ställt in rätt tidszon, annars lyssnar den på fel frekvens. Men bortsett från det så är det inte så mycket mer man kan göra. Lägg den inte på sidan (dvs så kl3 eller 9 pekar mot taket.) då hamnar antennen fel med sämre mottagning som följd. På dagen är det helt omöjligt, på natten missar de (mina två alltså) i princip aldrig.
Tackar för tipsen! Det fungerade inte ens utomhus. Och som sagt, när man ställt in den manuellt följer inte visarna med. Tjejen på Stjärnurmakarna på Nova Lund fick inte heller rätt på den. Det får nog bli en reklamation. Synd. Någon som haft med http://www.bassett-watch-shop.com/ att göra tidigare? Jag tror det är ett olycksfall i arbetet.

Tackar för tipsen! Det fungerade inte ens utomhus. Och som sagt, när man ställt in den manuellt följer inte visarna med. Tjejen på Stjärnurmakarna på Nova Lund fick inte heller rätt på den. Det får nog bli en reklamation. Synd. Någon som haft med http://www.bassett-watch-shop.com/ att göra tidigare? Jag tror det är ett olycksfall i arbetet.
Jag fattar inte vad du menar med "när man ställt in den manuellt följer inte visarna med." Vad gör du för något? Startar du manuellt en radiosynkning eller vad?
Samt, har du ställt in rätt tidszon?
Om den tror att den är i Japan så försöker den synka mot den japanska sändaren, och den går tyvärr inte hit.

Jag fattar inte vad du menar med "när man ställt in den manuellt följer inte visarna med." Vad gör du för något? Startar du manuellt en radiosynkning eller vad?
Samt, har du ställt in rätt tidszon?
Om den tror att den är i Japan så försöker den synka mot den japanska sändaren, och den går tyvärr inte hit.
Håller med dig, det är ju inte raketforskning direkt.
1: Ställ in rätt hemstad
2: Synka manuellt utomhus eller nära fönster.
3: Lägg nära fönster nattetid.

Håller med dig, det är ju inte raketforskning direkt.
1: Ställ in rätt hemstad
2: Synka manuellt utomhus eller nära fönster.
3: Lägg nära fönster nattetid.
Jag tror att jag gör allt "by the book". Har alltså provat både att låta den ligga över natten för synkning över radio, och att forca en radiosynkning. När inte det funkat har jag provat att ställa om den manuellt, men när man är klar ska ju visarna hoppa till rätt tid, och det gör de alltså inte. Om det inte är något jag fullständigt missförstått, är exemplaret felaktigt.

Jag tror att jag gör allt "by the book". Har alltså provat både att låta den ligga över natten för synkning över radio, och att forca en radiosynkning. När inte det funkat har jag provat att ställa om den manuellt, men när man är klar ska ju visarna hoppa till rätt tid, och det gör de alltså inte. Om det inte är något jag fullständigt missförstått, är exemplaret felaktigt.
Ställ in korrekt hemstad och ställ dig utomhus och synka, har du inte rätt hemstad så knasar den. Läs instruktionsboken.

Credorn fick bli ett garantiärende. På Casio-fronten får det bli den här ett tag då i stället. EF-507 4358. Begagnad och aningen tight, så man skulle behöva några förlängningslänkar. Någon som har liggande till försäljning?
2016-02-20 09.52.58.jpg
2016-02-20 09.53.36.jpg

Går i tankarna på att slå till på en G-Shock 5600 snart. Har beslutsångest om vilken modell. Ska man gå på den klassiska klassikern eller ska man köra på någon med lite design, typ camo? Rädd att man tröttnar på något annat är originalet.

Vad säger panelen?

Går i tankarna på att slå till på en G-Shock 5600 snart. Har beslutsångest om vilken modell. Ska man gå på den klassiska klassikern eller ska man köra på någon med lite design, typ camo? Rädd att man tröttnar på något annat är originalet.

Vad säger panelen?
Börja med en standard. Jag har nu två och jag är faktiskt mest nöjd min "vanliga" GWM-5610. Solladdad och radiosynk. Jävligt skönt gummi.
2015-11-25 12.04.42 1.jpg

Vad säger panelen?
Köp ett par stycken! En med positiv och en med negativ display kanske? En diskret svart och en med annan färg?

Gillar min g-shock mer än min rolex, vilket kanske är en av anledningarna till att jag vill sälja den hahah..Pålitlig och man kan vara "oförsiktig" med nöje.

Är ruskigt sugen på en rund G-Shock, men kan inte riktigt komma fram till vad jag vill ha. Står väl mellan två typer:
GW-3500B-1 http://www.uret.se/casio-svart-resinplast-o498-mm-p-17684.html
GST-S100D-1A4 http://www.creationwatches.com/prod...world-time-gst-s100d-1a4-mens-watch-8292.html
Nån som har erfarenhet av dem?
Sen så har jag också aningen svårt att motivera varför jag ens behöver en G-Shock, är inte så ofta ute på äventyr och har kontorsjobb, men tycker ändå klockorna är ruskigt coola :cool:

Är ruskigt sugen på en rund G-Shock, men kan inte riktigt komma fram till vad jag vill ha. Står väl mellan två typer:
GW-3500B-1 http://www.uret.se/casio-svart-resinplast-o498-mm-p-17684.html
GST-S100D-1A4 http://www.creationwatches.com/prod...world-time-gst-s100d-1a4-mens-watch-8292.html
Nån som har erfarenhet av dem?
Sen så har jag också aningen svårt att motivera varför jag ens behöver en G-Shock, är inte så ofta ute på äventyr och har kontorsjobb, men tycker ändå klockorna är ruskigt coola :cool:
Det finns både recension och passaround på GSteel.
https://klocksnack.se/threads/recension-casio-g-shock-g-steel-gst-w110d-1aer.44741/

Tillbaka
Topp